Back in Aussie - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Bas Noort - WaarBenJij.nu Back in Aussie - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Bas Noort - WaarBenJij.nu

Back in Aussie

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Bas

03 April 2006 | Australië, Melbourne

Hello Holland! Na een fantastisch avontuur gehad te hebben in New Zealand had ik niet verwacht dat Australië me toch ook weer zo goed zou bevallen! Heb de afgelopen 2 weken weer een hele mooie hoop dingen gezien, meegemaakt en vooral: moeders weer gezien na ongeveer 6 1/2 maand... Ik wist van tevoren totaal niet hoe me dit zou bevallen om met moeders, oom en tante te reizen maar ik kan wel zeggen dat me dit voor 100 zoniet 200% is meegevallen... niet dat ik anders had verwacht maar het is toch ff wennen als je een tijd of alleen of met jongeren hebt gereisd en dan nu ineens met een stelletje bejaarden ;) op stap gaat. Maar wat ik al zei ik heb me uitstekend vermaakt de afgelopen 2 weken... was erg gezellig! Bedankt daarvoor!! Het begon allemaal op het vliegveld van Sydney waar ik op 20 maart geland ben.... ik had al wel verwacht dat ze me zouden opkomen halen alhoewel ze me van tevoren hadden verteld dat we in het hotel zouden "meeten"... En dat was een bijzonder leuk weerzien, wel ff wennen maar eigenlijk was het al weer heel snel heel gewoon! Maar goed, vanaf het vliegveld zijn we naar het hotel gegaan waar ik mijn spullen heb gedropt om vervolgens in Chinatown ff een biertje te drinken en ff bij te praten over de afgelopen maanden. Hierna ff een happie wezen eten (ook weer in Chinatown) en later nog ff een paar drankies gedronken in de kroeg! Uiteindelijk rond een uurtje of 1 naar bed gegaan en erg slecht geslapen... maar goed, volgende dag vroeg eruit om ff door Sydney rond te waggelen. Smiddags zijn we naar de Zoo van Sydney gegaan (jaja, de zoveelste dierentuin en het blijft leuk). De dierentuin ligt aan de andere kant van de rivier en hier heb je een mooi uitzicht over de skyline van Sydney. Savonds ergens wat gegeten en gedronken en lekker op tijd naar bed... Dacht een lekkere rustige nachtrust te krijgen maar dat viel een beetje tegen, heb zo ongeveer de hele nacht op de WC doorgebracht, het kwam er van alle kanten uitstromen.... ik zal jullie de details besparen maar ik kan jullie wel vertellen dat ik me in al die maanden niet zo slecht heb gevoeld! Maar ja, dat heb je weleens... volgende dag de hele dag op mn bed gelegen. De dag hierna ging het gelukkig alweer een stuk beter... Vanuit Sydney zijn we met de auto vertrokken in westelijke richting...om een van de hoogtepunten van Australië te gaan bekijken: de Blue Mountains! Een erg mooi National Park met indrukwekkende valleien, rotsen, mooie uitzichten, watervallen en noem maar op! Jammer dat het de 1ste dag wat minder weer was, zoveel mist dat je geen hand voor ogen kon zien... eind van de middag was gelukkig al die mist verdwenen dus hebben we toch nog kunnen genieten van alle mooie uitzichten (waaronder de beroemde 3 Sisters). Hier hebben we ook besloten om in dit park nog een dagje extra te blijven! Volgende dag wederom een hele hoop mooie dingen gezien! De dag hierna zijn we via het binnenland in zuidelijke richting doorgereden om uiteindelijk bij de kust uit te komen.. Batemans Bay! Leuke stadje aan de kust. We hadden hier een appartementje met uitzicht op zee. Onderweg een hoop mooie dingen gezien, het landschap hier deed me een beetje denken aan NZ. Erg mooi dus! Ook hier besloten om 2 nachten te blijven om ff bij te komen van alle indrukken. Weinig gedaan, het dorpje bekeken en verder een beetje rustig aan gedaan! De volgende plaats die we aandoen is Eden... hier aangekomen na een autotrippie van en paar uurtjes langs de kust ook hier weer besloten om 2 nachten te blijven. Onderweg weer mooie natuur gezien, waaronder veel mooie stranden! Vanuit Eden zijn we naar het Ben Boyd National Park gegaan waar we een aantal wandelingen hebben gemaakt... en onder andere hebben kunnen genieten van de Pinnacles (zie foto)... erg mooi om te zien met het strand op de achtergrond! De volgende dag hebben we veel gereden, qua natuur viel deze dag een beetje tegen.. maar wat ik al vaker heb gezegd: je kan niet alles hebben. Uiteindelijk zijn we aangekomen in een plaatse Sale... waar toevallig nog en tennistoernooitje bezig was waar ik nog ff ben wezen kijken. Was een paar niveautjes lager dan de Australian Open maar was toch wel weer de moeite waard. Hierna nog een drankie gedronken in de stad om vervolgens een happie te eten bij het restaurant wat bij het hotel hoorde. Erg lekker! Volgende dag zijn we doorgereden naar Melbourne om hier de nodige informatie op te vragen over de bekendeste "road" van Australië... The Great Ocean Road. We hebben dezelfde dag Melbourne alweer verlaten om naar het begin van The Great Ocean Road te rijden naar een stadje genaamd Torquay. Vanaf hier beginnen we de volgende aan The Great Ocean Road. Helaas was het deze dag een beetje slecht weer... veel regen gehad maar desondanks hebben we hele mooie dingen gezien! Mooie, ruige kustlijn met verschrikkelijk veel mooie uitzichten over oa The Twelve Apostles. Jammer dat we juist hier een stortbui over ons heenkregen waardoor we binnen 1 minuut zeik en zeik nat waren. Maar goed, na deze regenbui maar besloten om de rest van The Great Ocean Road de volgende dag te doen. Gelukkig waren de weergoden ons deze dag wat gunstiger gezind... was nog wel een beetje fris maar het zonnetje scheen en hebben gelukkig geen regen gehad... waardoor de kustlijn er zowaar nog mooier uitzag dan de dag ervoor! Onderweg hebben we trouwens ook nog wilde koala's, veel papegaaien en kakketoes gezien... erg leuk om te zien! Dezelfde dag hebben we onze weg terug naar Melbourne vervolgd maar nu door het binnenland. Onderweg nog een een aantal mooie uitzichten gezien over een meer, vulkanen en kraters... en ook dit was weer indrukwekkend. Uiteindelijk hebben we een hotel een uurtje voor Melbourne kunnen regelen.. in Geelong. Aangezien dit weekend de grand prix F1 in Melbourne word gehouden was het bijna onmogelijk en onbetaalbaar om een hotel te regelen in de stad zelf. De volgende dag zijn we vroeg vertrokken omdat Bassie weer zo graag deze grand prix wilde bijwonen... dus met dank aan mij medereizigers hebben ik ook deze wens nog in vervulling kunnen laten gaan! En ook dit sportevenement was SUPERGAAF! De race was supertof maar ook alles wat er omheen gebeurd... vliegtuigshows, leuke standjes, veel mensen, mooi weer! Kortom een hele leuk sfeer... De race zelf was erg leuk. We stonden op een plaats waar de rijders net een bocht ingingen, dus waar ze ff moeten afremmen om niet uit de bocht te vliegen... en zo kan je nog wat zien van de auto's zelf. Later zijn we nog op een recht stuk gaan staan maar daar zie je helemaal niets van de auto;s die voorbij komen... gaat echt heel snel! Na de race zijn we het circuit nog opgegaan om nog een glimp van de winnaar op te kunnen vangen... maar helaas waren we daar te laat voor. Een uitermate geslaagde dag! Morgen verruilt de rest Melbourne voor Cairns en laten zij mij helemaal in mn uppie achter in deze vervelende stad Melbourne... Ach ja, ik red me wel weer ga ik vanuit! Vanaf morgen ga ik hard op zoek naar een baan hier in Melbourne... mochten er nog mensen zijn die mij willen sponsoren dan hoor ik dat graag! Vanuit een druk maar gezellig Melbourne wens ik jullie allen een prettige voortzetting van de maand april.

Bassie

  • 03 April 2006 - 08:18

    Diek:

    Zo, eindelijk een keer als eerste kunnen reageren op jou verhaal. Ziet er wederom cool uit allemaal. Noteer maar een paar sappies op mijn kosten (niet teveel graag). Als die op zijn mag je wel weer een baan zoeken. Niet te hard werken hè, doen wij ook niet. Mzl, Diek.

  • 03 April 2006 - 10:34

    Truus, Peet En Kids:

    Hoi Bas (en Maria, Anneke en Jacques natuurlijk)
    Gaaf verhaal wederom.
    Gisteren zelf de GP van Melbourne op TV gezien, maar jullie niet herkend.
    Ben wel even jaloers zeg, life een GP meemaken aan de andere kant van de aardbol.
    Succes met het zoeken naar een baan (in dit geval werk en geen stratencircuit.....)
    Groet uit een werkend Nederland.

  • 04 April 2006 - 03:00

    Vincent:

    het is niet leuk om toe te geven maar ik wordt af en toe gewoon ziek van jaloezie hahahaha wat super heftig die grand prix en ook australian open, en dan het natuur schoon aaarghhh echt kicken voor jou en balen voor mij.Maar ga er zeker ook naar toe dat is zeker. hier verder alles goed met ons en jo begint al echt echt dik te worden leuk om te zien vindt ze zelf niet trouwens. dyon gaat ook hartstikke goed dus geen bijonderheden hier verder veel plezier en spreek je mail je later.

  • 04 April 2006 - 06:07

    Maria:

    Nou Bas wat een verhaal weer zeg. Ik heb weer genoten. Maar ik heb ook van jouw aanwezigheid genoten.Nu nog Cairns waar het heel erg warm is.Ook hier ga ik van genieten en weeer heel veel mooie dingen zien.
    Veel plezier nog in Melbourne en ik hoop dat je een leuke baan vindt.

    Groetjes en XXX

  • 04 April 2006 - 06:39

    Anneke En Jacques:

    Bas, wat een verhaal deze keer. Hebben wij dat ook allemaal meegemaakt? Behalve dan de Grand Prix, waarvan we het geluid op afstand in de Botanic Garden hebben meegekregen.
    Een keer was jij ons zat en ben je "thuis" gebleven. Toen hebben wij nog een heel stel Kangaroes in het wild gezien; een zelfs met een babytje. Dat staat dus niet in je verhaal.
    Wij hebben ook van jouw aanwezigheid genoten maar zien met vertrouwen de toekomst zonder jou tegemoet in Cairns en omgeving.
    Nu is het tijd voor een VB-tje. Probeer weer te wennen aan het backpackersleven!

  • 04 April 2006 - 08:07

    Alice:

    He bas, je wordt hartstikke blond!!
    Gister toevallig een dame tegengekomen welke in Melbourne woont. Ze was inkopen doen op de beurs, allemaal cadeau en woon artikelen. Had ik nou haar nummer maar gevraagd dan hadden we een baan vooor je ! shit.. nou ja komt vast wel weer goed.
    doei doei

    liefs,
    Alice

  • 04 April 2006 - 10:03

    Geertje:

    Hoi Bas, met spanning heb ik zitten wachten op je verhaal met de hereniging met je moeder.(Je snapt zo zitten moders in elkaar). Helaas ben ik op éénof andere manier uit je mail-box verdwenen en kreeg je verhaal via Sandra doorgestuurd. Het was zoals gewoonlijk weer heerlijk om te lezen. Je hebt hier wel enige jaloezie opgewekt met je belevenis op het circuit maar geweldig dat je dit ook nog even mee kan beleven met al je andere avonturen. Ik hoop volgende keer weer zelf bericht te krijgen, want het blijft genieten en van je verhaal en van je foto's. Heel veel succes met het vinden van een "leuke" baan. Bert en Geertje.

  • 04 April 2006 - 11:21

    Rita:

    Hej Bassie,
    Wat een verhaal weer he.Je word nog een dierengek met al die bezoekjes aan dierentuinen en natuurparken. De fotos zijn weer mooi.Valt zeker weer tegen om nu weer alleen verder te gaan.Maar volgens mij heb je er ook weinig tijd voor om bij stil te staan, nu zeker dat je een baan moet zoeken. Nog heel veel plezier xxx rita s xxxx

  • 04 April 2006 - 19:12

    Ria En Gerard:

    Wat gaaf dat jullie naar de Grand Prix zijn geweest ! Die bejaarden vallen soms best wel mee Bassie !!!!!

  • 04 April 2006 - 20:55

    Zuid-Afrikaan:

    6 en halve mnd alweer joh, gaat snel he! Maar ik wil je wel sponsoren, door ziels veel van je te houden Bassie. Trouwens, ik ben student in een derde wereld land, dus sponsor mij maar.
    Druk werk zoeken.... Dat gelooft niemand meer die je site leest. Hoop lol toegewenst en de mzzzzzzl

  • 05 April 2006 - 09:11

    Gitta:

    Hey Bas, gaaf zeg dat je een Grand Prix hebt bijgewoond!!!!!Bizar he die herrie...Gelukkig ben je niet al te lang ziek geweest en kon je snel verder genieten van al je mooie belevenissen! XGitta

  • 06 April 2006 - 18:27

    Ton Rozendaal:

    Hi Bassie, Leuk om je moeder op de foto's te zien in het verre Australie. Wil je je wel een beetje inhouden met "BEJAARDEN". Ik voel me een beetje aangesproken, ja. Je hebt weer fantastische dingen meegemaakt. Leuk voor jullie (jij en je moeder) dat je een leuke tijd met elkaar hebt doorgebracht. Marietje SMS't ons regelmatig dus we zijn behoorlijk op de hoogte van haar belevenissen. Geniet van je verblijf daar , al is het nu weer alleen. Volgende week donderdag komt je moeder al weer naar huis. We zijn benieuwd naar haar verhalen (ook over jou, ja).

    Veel plezier nog.

    Groeten van Ria

  • 06 April 2006 - 20:08

    Riet:

    Bassie.
    Wat een gave foto's weer en leuk ook met de fam.
    Het blijft ook wel genieten zeg!
    Nog veel plezier en tot de volgende keer.
    groetjes Riet,ook van Lau.

  • 12 April 2006 - 19:30

    Hans Van Luijken:

    Ha die Bas,
    Een hele geruststelling dat je het na 6,5 mnd. met " jongeren" toch nog goed hebt weten te vinden met die " oudjes". Je bent er kennelijk wat rustiger onder geworden. Meer tijd voor je verslag en nog meer mooie foto's. Zelfs die van het auto racen zien er fris en jong uit terwijl ik normaliter niet zo veel om deze sport geef. Zo zie je maar. En nu weer verder zonder je lieve ma.Het positieve is dat zij er nu voor ons weer is. Tennissen, babbelen en een glaasje drinken. Morgenochtend komt zij weer terug in het nog steeds kille Nederland. Niks geen voorjaar hier! Bas,wij zullen vast mooie, leuke verhalen van je moeder horen over dit schitterende land en het weerzien met haar Bassie. En....ik ben weer benieuwd naar je volgende baan......Geniet!

  • 12 April 2006 - 19:34

    Hans:

    Oh ja Bas, Ajax heeft je dit seizoen behoorlijk gemist. PSV is kampioen geworden en laat ik het maar zo zeggen: Ajax staat er iets obder!!!

  • 14 April 2006 - 08:28

    Maria:

    He Bassie

    Op het moment dat ik dit schrijf zit jij volgens mij in de middle of nowhere.Wij zijn weer heelhuids thuis en hebben goede vluchten gehad. Ik heb een onwijs leuke en mooie tijd gehad.En heb genoten van het samenzijn.
    Maar nu begint voor ons de werkelijkheid weer. Valt niet mee na zoveel moois gezien te hebben en dan weer hier in het koude kikkerlandje terug te zijn. Maar ja verschil moet er zijn. Geniet nog van je tijd en Aussi.

    Liefs en XX Maria en Drop.

    Met Drop is het ook heel goed gegaan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

28 Juni 2006

Home sweet home

15 Juni 2006

Thailand

01 Juni 2006

Maleisie

16 Mei 2006

Singapore

09 Mei 2006

Bye bye Australie
Bas
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 47
Totaal aantal bezoekers 55064

Voorgaande reizen:

06 September 2005 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: