Albany - Reisverslag uit Albany, Australië van Bas Noort - WaarBenJij.nu Albany - Reisverslag uit Albany, Australië van Bas Noort - WaarBenJij.nu

Albany

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Bas

20 April 2006 | Australië, Albany

Hello again! Het is volgens mij alweer even geleden dat ik een berichtje heb geplaatst maar hier ben ik dan weer eens.... Jullie hebben natuurlijk allemaal met smart zitten wachten op mijn nieuwe verhaal. Zal hij nog steeds in Melbourne zitten, working his ass off.... Nee hoor, ben gewoon weer verder gaan reizen. Waarom ook niet dacht ik zo, werken kan altijd nog :)Maar goed, hoe leuk en gezellig het ook is in Melbourne ik had toch het idee dat ik verder moest gaan. Ben hier natuurlijk al meer dan een maand geweest! Ben uiteindelijk nog maar een dag of 4 hier geweest... vooral wezen stappen uiteraard! En ik had ook nog de mogelijkheid om de Davis Cup bij te wonen (tennis)... dus dat heb ik dan ook maar ff gedaan! Australië - Wit Rusland.... en hier heb ik dan alsnog Hewitt aan de slag gezien! Dus dat was ook weer ff leuk... De dag hierna heb ik de bus gepakt naar Adelaide... op naar het westen! Na 10 lange uren in de bus gezeten te hebben eindelijk in Adelaide aangekomen... hier heb ik me een dagje/avondje in het gezelschap van Joost mogen begeven. En zoals ik al had verwacht zijn we als vanouds weer ff goed gaan stappen... De volgende paar dagen Adelaide een beetje verkend en ik kan wel zeggen dat het een uitermate relaxte stad is. Daar waar iedereen het altijd heeft over het "saaie" Adelaide heb ik me prima vermaakt! Er is niet heel veel te doen maar wel mooi en relaxt.... Na een aantal dagen besloten om weg te gaan hier mede gezien het feit dat ik tijdens het stappen 2 relaxte/gezellige nederlandse jongemannen (Frank en Menno)heb leren kennen die toevallig ook richting Perth wilde gaan... En nu wil het dat zij een auto hebben en graag iemand mee willen hebben om de benzinekosten te delen... Dat kwam dus allemaal mooi uit! Na 5 dagen in Adelaide geweest te zijn dus ook deze stad alweer snel verlaten. De eerste dag hebben we een paar honderd kilometer gereden naar een plaatsje genaamd Port Augusta waar we hebben overnacht. Hier hebben we weinig gedaan behalve gekaart en een hoop drank naar binnen gewerkt. Gezellie! De volgende dag rijden we door naar een National Park een paar honderd kilometer boven Port Augusta... Flinders Ranges. Het was nog net geen outback maar het kwam wel heel dicht in de buurt! Hier hebben we kunnen genieten van een hoop mooie natuur/wildelife... Blijft leuk om om de haverklap een kangaroe voorbij te zien springen :) We hebben hier een aantal dagen rondgelopen en 2 nachten gekampeerd! Is weer eens wat anders dan in een hostel slapen... maar absoluut weer een mooie ervaring! Was wel erg koud snachts maar goed dan leer je ook een hostel weer waarderen.... Na een paar dagen rondgelopen te hebben in dit National Park zijn we begonnen met onze reis naar Perth (via Port Augusta)... in totaal een afstand van ongeveer 3000 kilometer... das dus zeg maar naar de andere kant van Europa. Behoorlijk stukkie dus.... Na een aantal honderd kilometer gereden te hebben zijn we ergens gestopt om te overnachten... het grootste stuk op weg naar Perth is er eigenlijk heel weinig te zien... alleen het laatste stukje schijnt heel erg mooi te zijn! Dus de eerste dagen is het eigenlijk alleen maar rijden, rijden en nog eens rijden... Na 3 dagen rijden komen we weer een beetje in de bewoonde wereld... Norseman. Het enige spectaculaire wat we de derde dag gezien hebben is 1 van swerelds langste kaarsrechte wegen... 145 kilometer lang. De dag hiervoor hebben nog een stop gemaakt om cliffen van ongeveer 80 meter hoog te zien... was op zich wel indrukwekkend... zeker als je al een paar dagen alleen maar weg gezien hebt... dan is het al snel indrukwekkend natuurlijk. Maar goed, in Norseman zijn we dus een nachtje gebleven... Volgende dag rijden we door naar Esperance waar het helaas slecht weer was.... als het mooi weer is schijnt het helemaal geweldig te zijn maar goed we komen nog wel meer moois tegen ga ik vanuit! We zijn hier 1 nachtje gebleven, de volgende dag zijn we doorgereden naar een plaatsje waar ik gister ben aangekomen... Albany! En tot mijn genoegen doet dit me erg veel denken aan NZ.... Het schijnt hier in de omgeving ook erg mooi te zijn! Dus ik ben benieuwd... Ik houd jullie op de hoogte!

Hastalapasta

  • 20 April 2006 - 06:55

    Maria:

    He Bassie

    Al weer een week terug.En als ik jouw verhalen dan weer lees krijg ik een heel klein beetje heimwee.
    Via je sms kreeg ik het bericht dat het vanaf morgen afzien wordt. Ik ben benieuwd!!!! Ja.... eens raken de centjes op he.Nou werkse dan maar op de farm en laat gauw wat weten hoe het bevalt.
    Ik ga gauw weer aan het werk......

    XX Maria

  • 20 April 2006 - 07:33

    Jacques:

    Bas,
    Wat een rot leven heb jij toch om dagen achtereen in een auto te moeten zitten om de afstand naar Perth af te leggen. Dan kun je toch beter met ons op stap gaan dan zie je en beleef je tenminste wat. Maar goed, je moet er wat voor over hebben om in Perth te komen, want dat schijnt een hele leuke stad te zijn. Dat lezen we de volgende keer wel weer.
    Veel reisplezier nog!

  • 20 April 2006 - 08:00

    Alice:

    Bas, gaat het wel met al die lange ritten, jeetje wat sneu voor je.. HAHAHA

    Genietse he!!
    Tot gauw?

    Het is nu leuk geweest ja..kom nou maar weer terug! GEINTJE

  • 20 April 2006 - 15:44

    Ton Rozendaal:

    Hi Bassie,
    Ik vind eigenlijk dat je weinig aan het stappen bent??????????? Gezellie hoor. Mijn God, wat jij allemaal niet te zien krijgt. Ongelooflijk. Het woord werken komt zeker niet meer in je woordenboek voor. Ben jaloers op je. Geniet ze. groeten ook van Ria.

    PS. Ik heb een film gemaakt over onze vakantie in NZ. Ongeveer 3 uur. Als je terug bent in Holland, ben je bij deze uitgenodigd om de film te komen kijken.

  • 20 April 2006 - 18:40

    Vino:

    Je hebt me wederom verbaasd mate. En deze keer als dappere avonturier; 3000 km door de middle of nowhere met zo'n auto!!
    Ik zou het niet durven!!
    Gr.

  • 21 April 2006 - 12:54

    Rita:

    ja het wordt zo langzamerhand eentonig wat ik je mail het is allemaal alemachies praggies, niet zoveel gezopen deze keer, zeker in de autogegooid al die alcohol. Wat een afstanden zeg. Nou nog heel veel plezier met die twee leuke jongens (foto gezien)kussssss rita

  • 22 April 2006 - 21:37

    Ruud:

    Weer mooie foto's en leuk verslag Bas, veel plezier daar. De tenniscompetitie is hier weer in volle gang en ik draai leuk mee met de 35+ bij ALTV. Mijn nieuwe job bevalt ook goed.

  • 23 April 2006 - 18:37

    Zuid-Afrikaan:

    Hey Bassie. Eind van de straat links en dan 3000 km rechtdoor. Das weer een ander soort ervaring.
    Drink nog een biertje, dan doe ik dat ook wel!
    Ga je goed gozerrrrrrr!!!

  • 24 April 2006 - 20:07

    Sandra:

    Hey Bassie,

    Echt weer onwijs dat je dit allemaal meemaakt!!! Leuk man ook even nog een davis cup mee pakken, onwijs stappen...gaaf hoor. Dit auto rit was vast wat minder, maar wel gezellig met die gasten..Heel veel reis (werk) plezier nog en ik wacht al weer op je nieuwe verhaal.

    Groetjes!!

  • 26 April 2006 - 20:59

    Vincent:

    heeeeeeeeee daar is die weer onze australian backpacker!!!! mooi dat alles nog steeds naar wens is!!! hier ook alles goed die kleine wordt morgen 2 jaar alweer. gaan even lekker naar de dierentuin om het wildlife te zien hahaha is behelpen maar ja niet iedereen can be a lucky bastard hahaha. hee bas veel plezier de komende tijd weer en blijf schrijven doe je leuk ciao amigo!!!!

  • 28 April 2006 - 08:52

    Chantal:

    Hey Bas, je moeder is vorige week bij mij koffie komen drinken was erg gezellig, daarna hebben we samen nicky uit school gehaald, hij moet vanaf deze week elke dag naar de de basisschool het gaat gelukkig heel goed, ook met het overblijven, hij is doodmoe als hij uit school komt, zo te lezen gaat het met jou ook supergoed, hoe bevalt trouwens je nieuwe baantje ? Groetjes & tot je volgende verhaal

    Chantal, Ron, Nicky

  • 29 April 2006 - 17:00

    Riet:

    He Bassie hoe gaat die nu?
    Het is een beetje laat maar ik las nu je verslag pas.Valt ook niet mee met die vutters.Je hebt het wel onwijs naar je zin he.
    Nog heel veel plezier,ook van Lau gr.Riet.

  • 30 April 2006 - 16:30

    Hans Van Luijken:

    Hoi Bas,
    Je zal het wel gemist hebben vandaag: KONINGINNEDAG. Ja joh, je kan niet alles hebben!!!!Je verhaal klonk weer goed. Wat een afstanden zeg; effe 3000 km rijden naar Perth met onderweg slechts overstekende kangeroe's. Je foto's van de camping spreken mij ook aan. Heerlijk met een gitaartje,een pilsje, midden in de natuur...wat een vrijheid. Bas vermaak je zelf goed en tot horens.


  • 01 Mei 2006 - 10:08

    Adriaantje:

    He gozert, weer een mooi verhaal. Blijft leuk te horen dat je het nog zo naar je zin hebt. ALs ik verhalen lees wil toch een keer aan die kant van Australie kijken. Kom je terug voor het WK, want die gaan we natuurlijk ff winnen mazzel.

  • 01 Mei 2006 - 19:15

    Anneke:

    Leuk verslag weer!Toevallig tref jij altijd leuke mensen om mee te reizen .Moest je ook nog als bijrijder fungeren?Niet in slaap gevallen hoop ik. Groetjes Anneke

  • 18 Mei 2006 - 11:21

    Geertje:

    Hoi Bas, het is een beetje de omgekeerde volgorde. Bij het lezen van je laatste bericht heb ik 17-05 gereageerd en nu ben ik op mijn gemak de daarvoor gemailde verhalen aan het lezen en uiteraard weer aan het genieten van alles waar je ons deelgenoot van maakt. Vooral van je bijgeleverde foto's geniet ik. gr. Geertje

  • 21 Juni 2006 - 17:01

    Kasper:

    Heeeeey Bas!!!

    Dat ziet er allemaal fantastisch uit man!
    Jammer dat we elkaar niet op de fullmoonparty hadden gezien, dat zou wel heel gaaf geweest zijn! Ik ben net een paar dagen geleden thuis gekomen. Heel vreemd allemaal! Maar jij hebt nog eventjes te gaan! Geniet ervan!!

    groeten kasper

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Albany

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

28 Juni 2006

Home sweet home

15 Juni 2006

Thailand

01 Juni 2006

Maleisie

16 Mei 2006

Singapore

09 Mei 2006

Bye bye Australie
Bas
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 68
Totaal aantal bezoekers 55056

Voorgaande reizen:

06 September 2005 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: