Au revoir New Zealand - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Bas Noort - WaarBenJij.nu Au revoir New Zealand - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Bas Noort - WaarBenJij.nu

Au revoir New Zealand

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Bas

19 Maart 2006 | Nieuw Zeeland, Wellington

Dag stelletjes geitebreiers! Is het nog steeds zo koud daar aan de andere kant van de wereld? Hier gaat alles prima.... mooi weer enzo :) Heb de afgelopen 2 1/2 week niet zoveel meegemaakt als in de eerste 3 1/2 week... maar dat kon ook bijna niet anders.... Gelukkig ook maar anders had ik nu als zwerver over de straten gestrompeld... De afgelopen 6 weken waren een rib uit mijn lijf om naar niet spreken van ribben... heb bijna geen ribbenkast meer over. Maar goed, het was allemaal meeeeeeeer dan de moeite waard.... Ik weet nu al dat ik hier zondermeer een keer terug ga komen, wanneer weet ik nog niet maar dat het gaat gebeuren staat als een paal boven water! Ik zal jullie verder niet weer vervelen met de verhalen dat het hier zo verschrikkelijk mooi is enzo... De Laatste paar dagen in Queenstown hebben we veel gefeest maar we hebben zowaar ook nog een activiteit gedaan... we zijn gaan canyiongen, beetje in het water spelen, van 10 meter hoogte van een rots naar de beneden springen, abseilen en dat soort gekkigheid... het water was echt superkoud maar het was wel supercool of niet ossie? Na Queenstown verlaten te hebben zijn we doorgetrokken naar Christchurch. Eind van de middag kwamen we hier aan en aangezien os de volgende ochtend weer vroeg moest vertrekken en de bar in het hostel niet echt de moeite waard was om hier nog een paar pilseners naar binnen te werken zijn we maar vroeg gaan slapen... De volgende dag afscheid genomen op het vliegveld van Christchurch en kon hierna weer in mijn eentje terug naar hostel... is toch wel ff raar! Gelukkig hadden we hiervoor al 2 onwijs gezellige jongedames uit NL leren kennen en die hebben me opgevangen en uiteindelijk ben ik hier nog een weekje mee opgetrokken... In Christchurch ben ik ook nog een avondje naar een rugbywedstrijd geweest... (rugby staat in NZ zo ongeveer gelijk aan voetbal in NL) en dat was best de moeite waard. Zeker als je ziet dat de supporters hier, in tegenstelling tot NL, wel gewoon normaal met elkaar om kunnen gaan... geen uitvak te bekkenen, iedereen zit gewoon door elkaar heen. Er wordt wel het een en ander naar elkaar geschreeuwd maar als reactie krijg je gewoon een glimlach in plaats van een baksteen naar je hoofd geslingerd.... Verder vond ik Chrtistchurch niet een echt hele boeiende stad, maar dat hadden ze me van tevoren al verteld dus was op het ergste voorbereid... Na Christchurch ben ik doorgereisd naar een plaatsje genaamd Kaikoura (2 1/2 uur ten noorden van Christchurch)... een heel klein dorpje aan het strand met bergen op de achtergrond waarvan de toppen zijn bedekt met sneeuw. Heb hier verder niet zoveel gedaan, heb een wandeling gemaakt naar een zeehondenkolonie... dit was wel weer erg leuk om te zien! Ze waren zo dichtbij dat je ze gewoon kon aanraken... Maar de reden dat ik naar Kaikoura ben gekomen was niet om te relaxen of naar zeehonden te kijken maar om een jarenlange droom te verwezenlijken... Met WILDE dolfijnen zwemmen! Dit stond erg hoog op mijn verlanglijstje, zoniet bovenaan... en heb er totaal geen spijt van gehad! Smorgens vroeg om 6 uur moesten we aanwezig zijn, iedereen werd in zijn wetsuit gehezen en met de boot zijn we een stukje gaan varen totdat de dolfijnen te voorschijn kwamen... De eerste keer dat we een kijkje mochten gaan nemen in het water heb ik helaas geen dolfijn gezien, maar de keren hierna en zeker de laatste keer waren er misschien wel honderden te zien die onder je door zwommen, mooie sprongetjes maakten of de dingen deden die jij ook deed... op het moment dat je hun aandacht getrokken hebt en jij probeert een rondje te zwemmen, doen zij hetzelfde... als jij naar beneden duikt dan duiken zij met je mee... echt supercool om te zien watvoor interactie je met ze hebt! Kaikoura is 1 van de weinigen plaatsen in de wereld waar je met wilde dolfijnen kunt zwemmen.... dus voelde me wederom wel weer een bevoorrecht persoon om dit te mogen doen :) Echt heel gaaf! Na Kaikoura ben ik weer verder naar boven gegaan om de ferrie te nemen naar het Noordereiland... Wellington... Hier ben ik ook een paar dagen gebleven en heb wederom veel gerelaxed hier, museum bekeken, ben nog een dagje naar de dierentuin geweest (ennuh Ian de apen in NZ doen net zo vreemd als in Antwerpen) Hierna ben ik nog naar Napier gegaan (ongeveer 5 uur ten noorden van Wellington). Napier staat vooral bekend als de art deco stad van NZ.... Heb wederom niet al teveel gedaan hier, genoten van het mooie weer, een museumpje bekenen en ben nog een dagje naar het aquarium gegaan... Na Napier was het weer tijd om terug te keren naar de hoofdstad Wellington... Hiernog een paar dagen rustig aangedaan en dan mag ik morgen weer vertrekken naar Australie (Sydney) waar moeders en natuurlijk Jacques en Anneke op me staan te wachten... Ook hier heb ik wel weer erg veel zin in! Maar vind het wel jammer dat ik NZ moet verlaten, maar ja zoals ik al zei... het zal niet de laatste keer zijn dat ik hier geweest ben!

Bassie

  • 19 Maart 2006 - 09:05

    Liset:

    Ahh niemand plaatst ooit een berichtje bij jou dus ik zet maar even wat:)
    We lopen elkaar dus echt net mis heb ik begrepen?? Jammer! Veel plezier in Sydney. kus kus

  • 19 Maart 2006 - 09:40

    Vincent:

    hee bas echt super foto's wederom echt om van te kwijlen!!!!! kicken kicken en nog eens kicken ga zeker ook daarheen!!!!! hoest het verder met je alles goed zo te lezen wel echt mooi man. nou bas hier nog steeds k@#%^&*#@$ weer maar ja kan niet alles hebben. groeten ook van jolanda en van michael en jaj en dennis dus de hele gang saluts you. we mailen ciao amigo!!!!

  • 19 Maart 2006 - 09:47

    Ria Rozendaal:

    Hoi Bas
    Wat gaaf is nieuw zeeland,wij zijn ook al weer begonnen met sparen er zit al vijf euro in een potje.Maar wat maak jij een hoop mee en wat geniet je ervan.Nu ook je moeder weer even zien in dat verre land moet toch ook apart zijn.Geniet er allemaal van en breng een hoop foto's mee.Bas heb jij er nooit aangedacht om schrijver te worden? want je verhalen zijn altijd leuk om te lezen.Alleen dit keer hebben we er een beetje lang op moeten wachten(geintje)de groetjes aan iedereen
    Ria

  • 19 Maart 2006 - 09:57

    Riet:

    Bassie.ja snel ben ik deze keer!Ik was nieuwsgierig of je bezoek goed aangekomen was.Het was weer een gaaf stukje. Geniet ervan de groetjes aan allemaal. Groetjes Lau en Riet.

  • 19 Maart 2006 - 10:14

    Ruud:

    Mooie reportage en prachtige foto's en dames daar ;-) Hier is het kil en hard werken (DOORPAKKEN!!, Balkenellende enzo). Ben benieuwd naar je volgende reportage!

  • 19 Maart 2006 - 10:34

    Maaike:

    Jezus Bas, ga je eens scheren.. zo kan je je familie toch niet ontvangen :)
    Het is inderdaad vreselijk mooi in NZ, je kan zo voor een travel agency gaan werken trouwens.
    Héél véél pleier met je moeder en Jacq en Anneke.
    Have fun and enjoy!

    Dikke X Maaike

  • 19 Maart 2006 - 12:13

    Truus, Peet And Kids:

    Hoi Bas,

    Wederom een schitterend verhaal en prachtige foto's.
    Groetjes van ons, ook aan Maria, Anneke en Jacques.
    Vooral blijven genieten.....!!

  • 19 Maart 2006 - 13:29

    Vino:

    Wat is het klote om jou te zijn zeg. Zwemmen met honderden dolfijnen/ spelen met zeeleeuwen/ fantastische vergezichten/ zonsondergangen/ bijna elke avond lekker bieren/ verzorgd worden door een aantal dames. Wat een kutleven zeg. (ik ben alleen eigenlijk alleen maar blij dat ik jou portemonnee niet ben).
    Gr.

  • 19 Maart 2006 - 14:22

    Geertje:

    Hoi Bas,Wat een verhaal weer en wat een prachtige fofo's. We hebben er weer van genoten.Ik heb afgelopen woensdag nog je moeder gemaild en begrepen dat ze het nog erg druk had voordat ze afgelopen vrijdag op weg naar jou zou gaan. Allemaal erg leuke dingen waar ze denk ik erg veel aan heeft gehad om de tijd een beetje korter te doen lijken.Waarschijnlijk zal je mijn berichtje lezen wanneer je bezoek al geariveerd zal zijn. Ik wens jullie dan ook een fantastiche tijd met elkaar. groetjes Geertje

  • 19 Maart 2006 - 14:51

    Esther:

    Ha, Bas,

    Heb je je moeder en míjn moeder (en vader) al ontmoet? Ben reuze benieuwd hoe dat voor jullie allemaal zal zijn. Heel veel plezier met zijn vieren!

    groetjes,
    je nicht Esther

  • 19 Maart 2006 - 15:32

    Ferdi:

    Jo bassie..

    leuke foto's weer.
    ben wel een beetje jaloers hoor!!

  • 19 Maart 2006 - 20:35

    Peter En Maudy:

    he kanjer, wat een heerlijkheid om jou zo te (horen) schrijvend te zien genieten. Blijf genieten en geef je moeder een dikke kus en een fijne tijd met elkaar
    dikke kus
    maudy

  • 19 Maart 2006 - 21:45

    Alice In Nederland:

    Shitland... koud hier..
    kutbaas.... verveel me,
    verder gaat alles goed, mag niet klagen.. shitzooi... hihihi

    x veel plezier, je mams zou ook wel gaan genieten denk ik! Heerlijk joh.. ik wens jullie niets dan goeds

  • 20 Maart 2006 - 07:43

    Rita:

    Hej Bassie
    Wat een geweldig verhaal weer. Eerst uit een vliegtuig en nu weer van een rots springen, wat heb je nog meer voor de boeg, het moet niet gekker worden hoor. Als je dit leest is je moeder en tante en oom er. Geniet er maar van. Hier wordt het eindelijk een beetje beter weer. doe je familie de groeten en heeeel veeeel plezier met elkaar kusjes en liefs rita sxxxxx

  • 20 Maart 2006 - 14:52

    John:

    Bassie!!!

    Gaat weer lekker zo te zien. Hiero in pindaland ook alles chill! Zwaai eens?? :P

    We spreken elkaar!!

    Gr. John

  • 20 Maart 2006 - 17:22

    Hans Van Luijken:

    Hoi Bas,
    Wij hebben genoten van jouw sprong op dvd.Wat een lef! Maar ook wat een kick, om zo heerlijk te hangen boven zo'n schitterend land. Je verhalen en foto's over Nieuw Zeeland zijn werkelijk zo enthousiast dat ieders nieuwsgierigheid over dit land alsmaar toeneemt. En dan nu heerlijk gezellig babbelen, drinken en eten met Maria, oom en tante. Je hebt ze heel wat te vertellen en te laten zien. Bas, doe ze de groeten en zorg dat de conditie van je ma op peil blijft. Hier staan wij alweer te trappelen om met en tegen haar te tennissen.

  • 20 Maart 2006 - 19:13

    Gibbsi:

    Het ziet er weer mooi uit, zo kom je nog eens ergens he. Als jij dat bent op die foto, zou ik je willen adviseren je wel te scheren voordat je je mams ontmoet, ze zou zo schrikken. Als je terug bent gaan we wel eens naar een dierentuin in Nederland, kijken of ze daar ook zo van zichzelf houden. Veel plezier in Sidney met mams en verras ons snel weer met zulke mooie foto's. Groeten vanuit een wat minder mooi ogende omgeving dan waar jij je bevind. Mzzl Ian.

  • 20 Maart 2006 - 21:35

    Dave:

    Hey Bas , gaaf met die dolfijnen zwemmen. Ik herkende je gelijk op die foto. Je bent niet veel veranderd. Ja alleen iets bruiner.
    Zo ik heb je film gezien, dat je uit het vliegtuig sprong. Echt eng!!! Zelfs al als ik er naar kijk. Wel gaaf gemaakt van die mensen daar ( en je engels is wel goed)hahahah. Heel veel plezier nog en doe Maria ook maar de groeten.

    Dave

  • 20 Maart 2006 - 21:50

    Ossie:

    Haha he man je foto's zijn weer fucking amazing! Waar is die foto dat we in die pakken stonden om te gaan Canyoningen?? Heb ik die natuurlijk gewoon hier haha:D MAarre wel relaxed zeker die muziek die op je mp3-speler heb gegooid! Ben je nog naar de zoo geweest vandaag?? Enne niet teveel drinken he met je moeder de eerste dag;) haha Ik moet ff mn kamer opruimen, want de kozijnen worden vervangen morgen! Dus dat wordt n8werk zaols je weet:P

    Ik mail je morgen weer!

    Gr, BP

  • 21 Maart 2006 - 06:44

    Maria:

    Hallo allemaal

    We hebben een goeie vlucht gehad.En het was heerlijk om Bas te ontmoeten. We hebben hem op het vliegveld opgehaald.Sidney is een mooie stad en hebben al heel veel gezien. Het weer is heerlijk. Beter dan in Holland denk ik.........Denk ik.....ik weet het wel zeker.Het is echt genieten hier. Woensdag gaan we de auto ophalen en trekken we verder richting Melbourne.
    Zo ik ben dan niet zo'n schrijver als Bas, maar toch wel even wat laten horen.Groetjes en liefs van mij.

    Maria

  • 21 Maart 2006 - 09:02

    Riet:

    Gelukkig zijn jullie goed aangekomen.
    Geniet ervan!!!
    gr.Riet.

  • 22 Maart 2006 - 12:45

    Mirella:

    Wat fijn te horen dat jullie goed zijn aangekomen. Heel veel plezier samen en geniet ervan!

    Dikke kus,
    Mirella

  • 22 Maart 2006 - 17:46

    Andre Van Velzen:

    Hoi,

    mooie foto's, ik ben een beetje jaloers op je.
    Doe iedereen de groeten (nu ook je moeder en Jacues want die zijn er toch

  • 22 Maart 2006 - 18:52

    Sander:

    Hey Bassie!!

    Wat erg nou he om weer terug naar Sydney te gaan... hahaha! Veel plezier de komende tijd met je moeder samen daarzo! Geniet ervan.

    Groetjes Sander & Melissa

  • 23 Maart 2006 - 06:55

    Mary Dirven:

    Hallo Bas,
    Je maakt me wel erg nieuwsgierig naar Nieuw-Zeeland. Jij bent er ook zo enthousiast over! Maak er maar een leuke tijd van ook nu samen met je moeder.
    groet, Mary

  • 23 Maart 2006 - 11:02

    Chantal:

    Hallo Bas wat super dat je gezwommen hebt met wilde dolfijnen ik kan me voorstellen dat, dat hoog op je lijstje stond, we hebben hier erg gelachen om de apen in de dierentuin, fijn dat je moeder goed is aangekomen doe d'r maar de groeten & veel plezier samen

    Groetjes Chantal, Ron & Nicky

  • 25 Maart 2006 - 17:00

    Carola Wortman:

    Hoi Bas, groetjes vanuit Boskoop voor jou en je moeder. Ik hoop dat jullie het erg leuk hebben met elkaar! Dag Marie, geniet ervan he~! Liefs, Carolala

  • 26 Maart 2006 - 20:59

    Monniek:

    Hoi Bas, je kent me niet. Ik ben een soort van collega van je ma. Wil je haar de groeten doen? Ben benieuwd naar een berichtje van haar. Hoop dat ze echt geniet van de reis.
    Groetjes van Monniek (tevens buurvrouw van Fred en Thea IJzendoorn)

  • 27 Maart 2006 - 11:11

    Rita:

    Hej Bas, Maria, Anneke en Jaques,
    Hoe maken jullie het? smaakt de australiesche wijn een beetje? Ik hoop dat jullie ook een leuk verslag op internet plaatsen zodat wij ook kunnen genieten van jullie belevenissen. Het weer is hier nu aan de betere hand, de temp. is nu 15 graden dus een verschil van ong. 10 graden met verleden week.Nog heel veel plezier met elkaar en genieten he!!!!!!! groetjes en liefs xxxx rita s

  • 27 Maart 2006 - 23:39

    Anneke:

    Nou, Bas, je hebt ons zo nieuwsgierig gemaakt dat we maar zijn gaan kijken in Australie. Een we moeten zeggen dat je verhalen niet overdreven.
    Gezellig he zo met z'n vieren!

  • 30 Maart 2006 - 19:50

    Kees Zoetermeer.:

    Alles nog goed? Amuseren jullie je nog met elkaar? Geniet er van. Met Droppie is het O.K. Een echt brutaaltje. Mede namens mijn mama heel veel groetjes.
    Kees.

  • 02 April 2006 - 22:12

    Zuid-Afrikaan:

    He he Bassie boy! Ook weer gelezen. Internet thuis werkt weer.... Chris is net aangekomen (met aanhang)en binnen 5 minuten doet alles het weer. Maar hij is dan ook het IT mannetjie! Heb nu vakantie hoi hoi!
    Nu heb je het wel over die fijne supporters daar, maar ben jij niet 1 vd relschoppers daar op vakkie 413, ben jij niet degene die alles naar het uitvak gooit wat los en vast zit? Dat was jij toch Bas? Ja lache, weet je toch haha.
    Groeten aan je mams en aan flipper... kicke trouwens die dolfijnen!!!
    mzzzzzzzzzzl

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

28 Juni 2006

Home sweet home

15 Juni 2006

Thailand

01 Juni 2006

Maleisie

16 Mei 2006

Singapore

09 Mei 2006

Bye bye Australie
Bas
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 55065

Voorgaande reizen:

06 September 2005 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: