Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Bas Noort - WaarBenJij.nu Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Bas Noort - WaarBenJij.nu

Thailand

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Bas

15 Juni 2006 | Thailand, Bangkok

Goedemorgen NL! Weer ff een berichtje vanuit Azie... nu vanuit Thailand. Mijn laatste bericht kwam uit Kuala Lumpur en kan jullie zeggen dit is wederom een erg grote stad maar misschien wel een van de leukste en mooiste grote steden die ik tot nu tot in mijn reis ben tegengekomen! We zijn hier een weekje geweest en dat was meer dan de moeite waard... elke dag een beetje rondgelopen en ik denk dat we niets gemist hebben van deze wereldstad! Het is 1 grote chaos hier en normaal gesproken houd ik daar niets zo van maar hier heeft het wel "wat".... het is ook altijd druk op straat of je nou om 2 smiddags op straat bent of om 2 snachts, het maakt allemaal niet uit. Het op 1 na hoogste gebouw staat hier midden in de stad (Petronas Towers aka Twin Towers), 420 meter hoog als ik me niet vergis en erg indrukwekkend om te zien! Helaas hebben we niet de mogelijkheid gehad om hier naar binnen te gaan, elke dag worden er 1000 kaarten weggeven maar die zijn sochtend om 9 uur al vergeven... maar goed, we hadden nog een alternatief, de Kuala Lumpur Tower... van hieruit heb je nog een mooier en hoger uizticht dan van de Twin Towers. En voor iemand die hoogtevrees heeft is het best wel moeilijk om 276 meter naar beneden te kijken.. Maar het uitzicht is dan ook wel supervet! Verder hebben we chinatown bezocht, de lake gardens, wezen shoppen uiteraard en natuurlijk zijn we hier ook nog wezen stappen. Vanuit naar Kuala Lumpur zijn we doorgevlogen naar Phuket (Thailand)... jaja een nieuw avontuur kan weer beginnen :) Phuket is een eiland aan de westkust van Thailand... het is moeilijk voor te stellen dat dit eiland 1 1/2 jaar geleden is getroffen door de Tsunami... er is weinig van terug te zien! vanuit hier hebben we nog een dagtripje gemaakt naar Koh Phi Phi... Een eiland 2 uurtjes bij Phuket vandaan. We hebben nog een snorkeltrip gedaan en dit was wederom helemaal super! Aangezien het eb was kon je het koraal gewoon aanraken, je moet gewoon uikijken om er niet tegen aan te zwemmen... echt supermooi, had niet verwacht, na het great barrier reef gezien te hebben, nog zo mooi koraal te zien! Vanuit Phuket zijn we doorgetrokken naar de andere kant van het land... de oostkust, het eiland Ko Phangan. De avond van tevoren hadden we pas besloten om hier naar toe gaan en wel voor een speciale gelegenheid... op het laatste moment een buskaartje geregeld voor de volgende ochtend 7 uur... Na een lange busreis en na een ferrietrip van 3 uur komen we dan eindelijk om 20.30 in Ko Phangan aan, daar waar elke maand een fullmoonparty wordt gehouden. Er komen zo rond 5000 a 6000 mensen op af... allemaal verschillende tentjes en muziekstijlen, het hele strand staat vol mensen helemaal uit hun dak te gaan... sommige met de nodige hulpmiddelen maar ik heb het maar gewoon met alcohol gedaan! Maar goed, we kwamen dus om 20.30 aan in Koh Phangan... we zijn snel ons resort op gaan zoeken, ff snel omkleden en op naar het strand om de 2e helft van het Nederlands elftal mee te maken... ja helaas hebben we de eerste helft moeten missen :< Nadat de wedstrijd was afgelopen hebben we totdat het licht werd staan feesten en uiteraard staan kijken hoe de mensen hier helemaal los gaan... het feest gaat door tot een uurtje of 10 maar ik heb het tot een uurtje of 7 vol kunnen houden... Heb weinig van dit soort feestjes meegemaakt, echt waanzinnig! We zijn hier nog 2 dagen gebleven om een beetje te chillen en vanuit hier zijn we doorgegaan naar Koh Samui... een supermooi eiland een uurtje met de boot van Ko Phangan vandaan! Daar zijn we gister aangekomen en we blijven hier tot overmorgen De volgende bestemming is nog een beetje onbekend. Ik kan helaas geen foto's op de site zetten van hier... dus die volgen later! Ohja vanaf 18 juli kom jullie allemaal weer vervelen... tenzij er nog een aantal sponsors zijn die mij willen voorzien van wat geld.

Adieu

  • 15 Juni 2006 - 10:21

    Jacques:

    Nou, Bas, dat had je toch ook niet gedacht, dat je via Maleisië en Thailand terug zou gaan huis. Een compleet andere wereld dan de Pacific, een heel nieuwe ervaring neem ik aan. Ik denk dat het niet de laatste keer zal zijn dat je naar die contreien zal gaan, want het is echt fantastisch daar. Heb je bij het bezoek aan de Kuala Lumpur Tower niet gezien dat het bedrijf waarvoor ik gewerkt heb die toren gebouwd heeft? Er hangt bovenin een groot bord met de naam van de bouwer.
    Bas veel reisplezier nog en tot 18 juli. Ik hoop dat je ons niet te lang zal vervelen in Nederland.

  • 15 Juni 2006 - 10:43

    Truus, Peet And Kids:

    Hoi Bassie,

    Thailand, is dat niet het land van de olifantjes ?
    Verder zeg ik maar niks.
    Leuk te lezen dat je het geweldig naar je zin hebt.
    Nog een maandje en dan weer het bekrompen Nederland.
    Overigens is men bij Klaverblad ook begonnen aan hun Petronas Tower.
    Groetjes van ons en nog veel plezier !!!

  • 15 Juni 2006 - 12:03

    Marsha:

    he bas! klinkt leuk die verhalen over thailand! 12 juli schijnt er weer een full moon party te zijn, daar wilden wij (manja en ik) ook heen! zou leuk als we elkaar nog tegen komen daar!:)

  • 15 Juni 2006 - 12:24

    Maudy:

    he Bassie
    Geniet maar van het mooie Thaise, maar laat je niet verleiden door een Thaise, want dan heb je straks de poppen aan het dansen(hihi) maar goed nog heel veel fijne dagen in het Azie. Dikke kus Maudy

  • 15 Juni 2006 - 16:04

    Ossie:

    Mooi is dat allemaal! Ik zal je wel weer sponsoren, net mijn vakantiegeld gehad!Ik zat Reinoud Oerlemans laatst nog fietsen trouwens.. Zag dat er ook iemand achterop zat...? Maarre je moet 18 juli wel weer terug zijn! Heb daarna nog een reisje gepland;)
    Have fun in Thailand! :D

    Ciaoooo Os

  • 15 Juni 2006 - 22:08

    Sandra:

    Hey Bas,

    Ik heb je verhaal nog niet gelezen, ben zwaar druk bezig met mijn huiswerk...:-( maar heb hem weer doorgestuurd naar mijn moeder. Van mijn moeder krijg je ook pas later een reactie, want die is lekker op vakantie in de buurt van eindhoven(lijkt niet op het geen wat jij mee maakt, maar toch) als ik hem gelezen heb zal ik even goed nog even reageren.

    Groetjes san

  • 16 Juni 2006 - 11:38

    Gibbsi:

    Het ziet er weer spectaculair uit, nog een thaise schone gescoord?? Have fun de laatste maand en zie je in sweet lake city. Mzzl Ian

  • 17 Juni 2006 - 12:34

    Neef Ries:

    Ha die Bas,

    Misschien moeten we een landelijke inzamelingsactie organiseren om jou nog een tijdje buiten onze landsgrenzen te houden.

    Geniet er nog ff van.

    Groeten, neef Ries

  • 17 Juni 2006 - 20:21

    Maaike:

    Hé bassie boy,
    we gaan ons maar even opnieuw voorstellen geloof ik, hou jij van feesten dan?????? :) Gaaf hoor!
    Enjoy en kom ons maar snel weer vervelen, mocht je te vervelend worden dan weten we waar we je naar toe moeten sturen. Pas goed op jezelf! Dikke X

  • 18 Juni 2006 - 15:56

    Gitta:

    Helemaal te gek weer je verhaal, lekker genieten hoor! Dus ze kunnen daar ook leuke feestjes bouwen.....Raar inderdaad om op Phuket te zijn na al die ellende. Veel plezier nog!! XGitta

  • 19 Juni 2006 - 11:34

    Rita:

    Hej Bassie
    Al een thaise massage gehad van een thaise schone. Heb je wel nodig na al dat feesten weer he. Het zal wel weer wennen worden voor ons om jou weer in ons midden te hebben.Maar verlopig geniet je nog steeds lees ik. Schitterend, geniet nog even van je laatste weekjes en vast een goede reis terug. Misschien schrijf je nog een verhaaltje. Bofkont xxx rita s xx

  • 19 Juni 2006 - 18:24

    John:

    Bassie man!

    Gave foto's mate! Kijk al uit naar al je foto's die je hebt gemaakt afgelopen maanden. Je zal er wel een weekend voor nodig hebben om die te laten zien ;)

    Kan je niet sponsoren.. maar je mag vanaf 18 juli mij wel sponsoren.. HELP JOHN DE ZOMER DOOR.. STORT NU ;)

    Have fun komende maand en spreek/zie je snel weer!

    Gr. John

  • 19 Juni 2006 - 20:04

    Riet:

    Weet je zeker dat je het gehad hebt daar?
    Wij vinden het echt wel gezellig hoor.
    Nog een plezierige tijd,goede reis en tot ziens.
    gr. Lau en Riet

  • 22 Juni 2006 - 08:51

    Chantal:

    Het ziet er allemaal weer supermooi uit, gave foto's ook geniet nog een paar weekjes & dan zien we je gauw weer

    Groetjes

  • 25 Juni 2006 - 15:43

    Geertje:

    Hoi Bas, wederom genieten en van je verhaal en van je foto's. Van je moeder ook net een mailtje gelezen dat je 27 juni weer voet zal zetten op Nederlandse bodem. Ik weet niet of je mijn reactie nog zal lezen maar wens je toch een fijne terugreis en hoop dat je nog tijd genoeg over zal hebben om weer een beetje te wennen aan het jachtige leven van de Nederlander. Ben erg blij dat ik bij je lijst mocht horen om je reis op afstand heb mogen meebeleven. Tot ziens Geertje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

28 Juni 2006

Home sweet home

15 Juni 2006

Thailand

01 Juni 2006

Maleisie

16 Mei 2006

Singapore

09 Mei 2006

Bye bye Australie
Bas
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 100
Totaal aantal bezoekers 55048

Voorgaande reizen:

06 September 2005 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: