Bye bye Australie - Reisverslag uit Perth, Australië van Bas Noort - WaarBenJij.nu Bye bye Australie - Reisverslag uit Perth, Australië van Bas Noort - WaarBenJij.nu

Bye bye Australie

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Bas

09 Mei 2006 | Australië, Perth

Het is alweer ff geleden maar hier is ie dan eindelijk weer. Er is niet al teveel gebeurd de afgelopen paar weken! In Albany hebben we nog het 1 en ander kunnen bezichtigen was wel weer erg mooi kan ik zeggen! Na Albany ben ik samen met Menno en Frank nog een paar dagen op schapenfarm geweest om een al wat "oudere" man te helpen met het opknappen van dingetjes op zijn farm! We wisten van tevoren dat we maar een paar dagen konden blijven maar stiekem hoopte we op meer... Uiteindelijk hebben we er inderdaad maar een paar dagen gewerkt, 4 dagen om precies te zijn. Toch ff een paar honderd euro verdient! En weer een ervaring rijker... we konden gewoon bij deze man (Don) in huis slapen dus daar waren we ook geen geld aan kwijt! Sochtends om 7 uur beginnen en om 5 uur weer klaar... Vooral veel geschilderd en dat kwam eigenlijk wel na 4 dagen mn neus uit! Maar goed we hebben ook mogen aanschouwen hoeveel schapen beste Don in zijn achtertuintje had... het luttele aantal van ongeveer 6000 schapen als ik me niet vergis en een stuk land waar je niet goed van wordt...als je zo'n stuk land in NL hebt dan ben je waarschijnlijk miljairdair.... maar goed Australie is ook een klein stukje groter natuurlijk! Wat ik al zei het was wederom een leuke ervaring maar 4 dagen was genoeg! Wat ben ik toch ook verwend he... Ach ja ben hier om lol te maken toch!? Vanuit hier zijn we doorgereden naar Denmark! Hier zijn we 2 dagen gebleven en nog wat van de natuur gezien... heel erg mooi allemaal maar het komt wel allemaal op hetzelfde neer! Vanuit Denmark zijn we doorgereden naar Margaret River... de surfspot van Western Australia! Hier zijn we maar 1 dagje gebleven verder was er niet zo heel veel te beleven hiero... Dus we zijn maar doorgereden naar Fremantle, een plaatsje 10 kilometer onder Perth... heel gezellig klein plaatsje met een heel gezellig hostel en een beetje uit de drukte van Perth! Uiteindelijk hebben we hier meer dan een week gezeten, weinig gedaan, veel uitgeweest en het nodige bier gedronken uiteraard... We zijn nog wel een dagje naar Perth zelf geweest, een hele relaxte stad! Verder hebben we in Fremantle nog een museum bezocht waar nog een deel van de Batavia lag... dit schip is pak hem beet 400 jaar geleden gezonken ergens aan de kust van West Australie.... erg indrukwekkend om te zien! Veel over de VOC en Nederland... Bij het zoeken naar het schip zijn ook heel veel andere dingen gevonden zoals munten, potten, pannen, enz... Wat ik al zei erg indrukwekkend om te zien! Was zeker een hoogtepunt van Fremantle. Ik ben nu in Perth en ik heb Menno en Frank weer verlaten, heb echt een superleuke tijd gehad maar ik vond dat het nu weer eens tijd werd voor wat anders... Ik heb heel veel nagedacht de afgelopen weken over wat ik verder wilde doen... Zal ik het rondje naar boven afmaken, is wel leuk natuurlijk maar aan andere kant is het mooi geweest in Australie... Ik heb alles wel een beetje gezien... Het is hartsikke mooi allemaal en ik heb hier zeker de tijd van mijn leven gehad maar wat ik al zei nu ff tijd voor wat anders... een ander land, een andere cultuur, andere natuur andere mensen... Heb in 1ste instantie gedacht om naar Bali en Lombok te gaan maar ik was een beetje aan het surfen op het internet en zag daar ineens Maleisie staan en ik dacht dat lijkt me wel wat... Laten we daar maar eens naar toe gaan... Het enige was dat ik het niet zo zag zitten om daar alleen naar toe te gaan... En aangezien ik wist dat Joost in Perth zat en hij er een beetje hetzelfde over dacht heb ik hem ff een belletje gegeven en na 10 seconden waren we eruit... zo snel mogelijk Australie verlaten! Ben gister naar het reisbureau geweest en aankomende vrijdag vliegen we naar Singapore van waaruit we Maleisie gaan binnentreden... Heb er echt superveel zin in! Ff weer een nieuwe uitdaging... Ik ben benieuwd hoe deze trip me gaat bevallen! Ik laat het jullie allemaal zo spoedig mogelijk weten wanneer ik daar de tijd voor heb... Ik heb hier niet de mogelijkheid om foto's te plaatsen dus daar zullen jullie nog ff op moeten wachten maar voordat ik Australie verlaat komen er nog een aantal foto's op de site! Nou dat was het dan weer... de volgende update komt ergens uit Maleisie. De groenten en tot sinas!

  • 09 Mei 2006 - 06:42

    Truus, Peet And Kids:

    Hoi Bassie,

    Mooi verhaal en vooral het slot geeft aan dat we een avonturier in de familie hebben.
    Het zal zeker anders zijn dan in Australië, ook omdat de regeltjes wat strakker gelden in Maleisië.
    Ik heb ooit begrepen dat er fikse boetes staan op troep op straat gooien, dus stop de bierdoppen maar onder je pet.
    Lots of fun en we kijken uit naar je foto's.
    Groetjes, Truus, Peet, Jennifer en Laura

  • 09 Mei 2006 - 07:14

    Jacques:

    Bas,
    We kunnen ons goed voorstellen dat Australië niet leuk meer is sinds wij weg zijn. Maleisië is dan weer een nieuwe uitdaging, absoluut niet vergelijkbaar met Australië en zelfs niet met het buurland Singapore dat je op de heenreis hebt aangedaan, maar dat zul je zelf wel ervaren. Interessant zijn volgens ons o.a. Malacca met veel Nederlandse invloeden, Taman Negara, een groot regenwoud [malaria-gebied!], de Cameron Highlands, Penang [minder]. De oostkust hebben wij niet gedaan maar moet ook mooi zijn.
    We horen wel van je belevenissen daar en zijn heel benieuwd hoe Zuid-Oost Azië je zal bevallen.
    Veel succes met de overtocht en de overgang naar AZIATISCHE SFEREN.

  • 09 Mei 2006 - 07:28

    Maria:

    He Bassie

    Ja je begint een beetje een verwend nest te worden. "Ik heb Australië wel gezien"....... Dat klinkt zeg.Maar ik kan het me wel voorstellen hoor. Hier gaat alles goed, maar dat weet je. We hebben elkaar net telefonisch gesproken.Nog heel veel plezier je laatste dagen in Aussi en een hele goeie vlucht naar Singapore.Ik kijk uit naar je volgende verslag.

    XX Maria en Drop

  • 09 Mei 2006 - 07:36

    Maudy:

    he Bassie wat een ervaring zeg. En misschien is een nieuwe uitdaging inderdaad goed anders gaat het allemaal maar vervelen. Ik wens je nog veel avontuur toe in Maleisie en hopenlijk horen we weer snel van je
    Dikke kus
    Maudy

  • 09 Mei 2006 - 07:52

    Gerda:

    Hoi Bas,
    ja het is wel lastig hoor om tussen het werk door jouw geweldige verhalen te lezen en dan nog geconcentreerd door te werken....maar ja. Geniet er nog lekker van!
    Wanneer kom je eigenlijk precies terug? Na 1 jaar?
    groetjes en geniet van je vrijheid!

  • 09 Mei 2006 - 08:39

    Maaike:

    Hé Bassie Boy,

    Op naar het volgende continent! Gelijk heb je, je bent nu toch in de buurt! Héél véél plezier verder. Ook namens Loes en Anita, hun computer ligt eruit vanwege de verhuizing, en dan een vervelend kabeltje etc etc. Dikke XXX van ons alledrie!

  • 09 Mei 2006 - 18:54

    Ruud:

    Spannende story met een verrassende wending! Ben zeer benieuwd hoe het je in Maleisië (alt + 137) bevalt!


  • 09 Mei 2006 - 21:10

    Zuid-Afrikaan:

    Hey Bassie!!! Je was al een verwend nest! Potten en pannen? Eerst springie uit een vliegtuig, loop je door regenwouden en zwem je met dolfijnen en weet ik het allemaal. En nu moet ik geloven dat zo'n museum geweldig is.... hahaha. Ga je in Azie ook musea bezoeken hahaha. Veel plezier in ieder geval.
    ps we hebben de beker! Klaas-Jan in blessuretijd, terecht!
    mzzzzzzzl

  • 10 Mei 2006 - 17:27

    Ton:

    Hi Bassi,

    Je bent Auatralie dus een beetje zat. Ik kan me er iets bij voorstellen, aan de andere kant ook weer niet als ik op mijn werk zit en aan jou denk. Wie weet hoe leuk Maleisie is. Ik ken het alleen van de luchthaven in Kuala Lumpur. Je zult je wel vermaken. Goeie reis, behouden vlucht en tot BIER. Is meer op z'n plaats dan Sinas.

    Ton

  • 11 Mei 2006 - 10:17

    Erwin:

    Hey Bassie, kerel lees met enige weemoed je site, had ook wel naar fremantle en Perth gewild, maar goed, geniet er nog van, voor je weet zit je weer thuis. Ik kijk uit naar het volgende verhaal en ben benieuwd hoe azie je zal bevallen.

  • 12 Mei 2006 - 05:57

    Maria:

    Bas welkom in Singapore. Goede vlucht gehad? Op naar het volgende avontuur.
    Heel veel plezier.

    XX Maria

  • 12 Mei 2006 - 11:30

    Rita:

    Op naar een nieuw avontuur, grandioos zeg.Heb je nog goede tips voor Debbie die gaat voor 5 maanden naar Singapore.
    Als ze net zulke verhalen heeft als jij dan hoef ik niet ongerust tezijn dat ze haar verveeld. Uit gekeken op Aussie, hoe durf je het te vetellen.Nog heel veel plezier op je nieuwe stekkie en we horen het wel weer. dikke kuzzzz rita s

  • 12 Mei 2006 - 23:51

    Vincent:

    heeeeeeee mooie wereld reiziger!!! mijn tante woont daar waar jij naar toe gaat alleen zij is nu in nederland anders had ik een mooi adres voor je maar ja niks aan te doen. net terug van een dag werken op de ambulance was weer kicken voor herhaling vatbaar. jo hoogzwanger en heeft het wel gehad die buik. ik mail je snel weer en veel plezier daar in Maleisie!!! groetjes vincent.

  • 15 Mei 2006 - 02:16

    Lisette:

    Bas! Nou snap ik waarom mijn smsjes niet meer aankomen je bent weg uit Aus! Dat gevoel wat jij had, had ik ook, kan me inleven. Ik zat ook maar te wachten op mijn vlucht dus daarom had ik besloten om nog een laatste week naar Fiji te gaan! Was heel leuk! Ben nu net terug in Sydney en ga over een paar uur naar Bangkok dus als je nog in de buurt komt:) Misschien kom vlieg ik ook nog naar Maleisie dus wie weet..
    Heel veel plezier, doe de groeten aan Joost. Liefs Liset

  • 15 Mei 2006 - 02:25

    Lisette:

    Bas ik zie net dat we toevallig op 1 minuut verschil een berichtje op elkaars site zetten wat een toeval! xxx

  • 18 Mei 2006 - 11:30

    Geertje:

    Hoi Bas, Ben weer helemaal bij met het lezen van je reis avontuur.
    Wederom blijven je verhalen fijn om te lezen. Bij het verder ontdekken van andere culturen kan ik je alleen maar heel veel plezier wensen.Ik ben weer op de hoogte en blijf je reisverslag met veel nieuwsgierigheid volgen. Groetjes vanuit Heemskerk Geertje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

28 Juni 2006

Home sweet home

15 Juni 2006

Thailand

01 Juni 2006

Maleisie

16 Mei 2006

Singapore

09 Mei 2006

Bye bye Australie
Bas
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 85
Totaal aantal bezoekers 55041

Voorgaande reizen:

06 September 2005 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: