Maleisie - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Bas Noort - WaarBenJij.nu Maleisie - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Bas Noort - WaarBenJij.nu

Maleisie

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Bas

01 Juni 2006 | Maleisië, Kuala Lumpur

Aloha! De afgelopen weken hebben vooral in het teken gestaan van veel relaxen, veel eten en drinken, zwemmen, snorkelen, nog meer eten ennuh dat was het eigenlijk wel zo een beetje... Maleisie is een land met heel veel palmbomen, varens, apen, hele vriendelijke mensen, heerlijk eten, alles is heeeeeeeeeel goedkoop dus kortom een prima land om in te vertoeven! Vanuit Singapore is het een half uurtje met de bus voordat je de grens van Maleisie bereikt... we zijn vanaf de grens in 1 keer doorgereden naar Mersing (stadje aan de oostkust) om vanuit hier de volgende dag een boot te pakken naar Pulau Tioman (een eiland 1 1/2 uur met de boot van Mersing).... na 3 uur in de bus gezeten te hebben vanaf Singapore en na 3 euro lichter te zijn komen we aan in Mersing. Toevallig zat er in onze bus een jongen die bij ons in Singapore in het hostel heeft gezeten... omdat hij op het eiland werkt waar wij naar toe willen gaan heeft hij ff kunnen regelen dat we dezelfde dag nog met boot naar Tioman kunnen vertrekken... dat was mooi want in Mersing zelf viel achteraf weinig te beleven. In het begin van de avond kwamen we aan op dit mooie eiland met mooie stranden en een mooie blauwe zee. De bedoeling was om hier een paar dagen te blijven maar uiteindelijk zijn we een week gebleven.... En zeg nou zelf ik heb toch wel een beetje rust verdiend na 8 maanden reizen, toch?? We hebben hier vooral veel gechilled, het eiland een beetje rondgelopen, veel apen gezien, veel grote lizards gezien, een aantal keer wezen snorkelen, helaas niet zo mooi als het great barrier reef, maar heb er toch wel weer van genoten! Vergeleken met Australie is alles hier zo ongeveer 3 x zo goedkoop.... Maar goed, we hebben hier uiteindelijk dus een weekje gezeten! Na deze week zijn we vertrokken naar de grootste plaats aan de oostkust, Kuantan wat vooral bekend staat om de grootste moskee van de oostkust. Hier aangekomen zijn we ff wat wezen eten en er werd ons al snel duidelijk dat je niet altijd krijgt wat je hebt besteld... de meeste mensen spreken heel gebrekking engels en van de menukaart word je ook niet veel wijzer... maar goed dat hoort er allemaal bij. Het is allemaal zo anders en niet zo vanzelfsprekend als dat in het Australie is. Alleen maar leuk om mee te maken... En als je over straat loopt staan de meeste mensen je aan te kijken alsof je 1 of andere god bent. Blond haar blauwe ogen dat zien ze niet zo vaak blijkbaar.... Maar goed we zijn hier in deze stad 2 dagen gebleven beetje rondgelopen, de moskee bekeken, shoppen (mooie blousjes voor 4 1/2 euro bijv.), naar de film voor nog geen 2 euro... Klinkt goed dacht ik zo. Na Kuantan zijn we vertrokken naar wat een echte backpackersplace zou moeten zijn, Cherating... na hier aagekomen te zijn bleek het allemaal niet zo te zijn dus we zijn de volgende dag maar weer vertrokken. Een bus geboekt met onze laatste centjes... er was namelijk geen pinautomaat in dit "stadje" en toen we de bus wilden pakken naar de dichtsbijzijnde stad om te gaan pinnen liet de buschauffeur ons tot 2 keer toe staan... aangezien we geen zin hadden om nog een uur te gaan wachten in de brandende zon (32 graden) hebben we maar besloten om met onze laatste euro's een bus te boeken voor de volgende dag. Voor het avondeten en het ontbijt hadden we in totaal nog maar 3 euro... Maar goed met 3 euro kom je ook nog een heel eind. De volgende dag zijn we met de bus vertrokken naar Kuala Besut om vanuit hier weer te vertrekken naar een eiland genaamd Perhentian Island....Hier zijn we 4 nachten geweest en wederom hebben we weer veel gechilled, op het strand gelegen, snorkelen, veel gegeten.... Ook dit was weer geslaagd. Vandaag zijn we na een boottrippie van een uurtje en een busreis van 7 uur aangekomen in Kuala Lumpur.. de hoofdstad van Maleisie... we zijn hier pas in het begin van de avond aangekomen dus kan nog niet veel zeggen over hoe het in deze grote stad is... maar dat krijgen jullie allemaal van me te horen in het volgende verslag! Morgen ga ik mijn ticket om laten zetten zodat ik van Bangkok naar Nederland vlieg.... dus ik pak ook nog ff een paar weekjes Thailand mee! Rond half juli zal ik weer voet op Nederlandse bodem zetten. Vanuit een regenachtig Kuala Lumpur zeg ik

Adios

  • 01 Juni 2006 - 16:04

    Ossie:

    Klinkt mooi allemaal jongeman!! Ik zie je morgen wel in Kuala Lumpur! Moet trouwens als ik bij Leeuwenbergh win tegen een hele goeie :S Hij staat 3,6 en 1e op de ranglijst.. leuk he:P Kijk uit dat je niet aan de schijterij raakt daar he ;) Heb je Kasper al gesproken btw?? Veel plezier nog in de regen en de hitte..! Btw. Nederland moet dalijk weer een oefeninterland spelen tegen Mexico, Van Basten heeft de selectie weer helemaal omgegooit!

  • 01 Juni 2006 - 17:27

    Maria:

    Dat klink zeg chillen,chillen en nog eens chillen....ja nu kan het nog.
    Ik heb nog een paar nieuwtjes: Sander en Patricia gaan 22 juni trouwen,Linda is weer zwanger, Lau en Riet zijn 11 juni 40 jaar getrouwd en geven in Delft een feestje.
    Zo dan ben je weer een beetje op de hoogte.
    Nog veel plezier in het warme, regenachtige Maleisië.

    XX Maria en Drop

  • 02 Juni 2006 - 07:07

    Geertje:

    Hoi Bas, helaas heb ik je verslag weer niet per mail ontvangen maar dankzij een oplettende dochter heb ik je reisverslag toch kunnen lezen. Ik ga er maar van uit dat dit tot het eind van je reis zo zal gaan. Wat maakt het eigelijk uit hoe ik je verslag kan lezen,als ik het maar kan lezen!! Wat een prachtige omgeving en wat een rijkdom om dit allemaal mee te mogen maken. Bas je reis loopt een beetje naar het einde toe en voor jou zal dan weer een andere wereld om de hoek komen kijken(een werkende).Toch kan deze ervaring niemand van je afnemen.Ik hoop dat je in de laatste fase van je rondreis nog heel veel moois te zien zal krijgen. Vanuit dit kille Nederland en met een beetje jaloezie wens ik je nog een fijne tijd. Groetjes Geertje

  • 02 Juni 2006 - 07:56

    Loesje En Anita:

    Chillen? Lui wezen dat je bent !!! ;-)
    't Is elke keer weer 'n feest om je verslagen te lezen. Echt geweldig !!
    Geniet er nog van enne... we zien elkaar wel weer in ons kikkerlandje. Dag kanjer, xxxxx

  • 02 Juni 2006 - 10:00

    De Diek:

    Er bestaat maar 1 reactie:

    JALOERS !

  • 02 Juni 2006 - 17:38

    Vincent:

    ziet er weer allemaal erg vervelend uit ik heb echt respect voor jou dat je dit ontwikkelings werk kan doen dikke duim!!!! hahaha have fun and see you in juli can't wait mate!!!!

  • 02 Juni 2006 - 17:38

    Sander:

    Hey Bassie! Het gaat je allemaal goed zo te lezen, had ff wat in te halen man!hahaha! Ik red me wel hierzo in dit schijtland! maar qua voetbal gaat het wel redelijk, weer gewonnen dus van die mexicanen ook jong oranje van frankrijk, die staan in de finale dus! Ik kan er niet meer tegen!! he heuuuuuuuuu!!! Hey en die Sluiter doet het ook leuk op Garros. Zo nu eerste en peukie! Laterzzzz Bassie! Have fun!

  • 02 Juni 2006 - 18:38

    Ton Rozendaal:

    Hi Bassie,
    Mijn god, wat heb jij het zwaar. Drank, eten, chillen en nog eens chillen. Ik heb bij je moeder oude dia's van vroeger van jullie bekeken. Je was nog wel een broekie hoor. Heel bijzonder om te zien. Je moeder is de kelder in gedoken en heeft daar alle diaspullen naar boven gehaald. Projector, scherm en ........... oude dia's. Als je terug bent in Nederland, moet je ze beslist gaan bekijken.

    Veel plezier verder,

    Groeten van Ria.

    Ton

  • 02 Juni 2006 - 19:11

    Ruud:

    Schitterende foto's weer en leuke beschrijving. Geniet en let op je bagage bij vliegvelden!

  • 02 Juni 2006 - 19:17

    Maaike:

    Bassieboy,
    Life's a bitch... ain't she?? Mooi reisverslag weer, enne.. mooie foto's! Ik hoop dat je nog heel veel andere mooie dingen gaat zien. Mag je daarna weer tegen onze bekende koppen aankijken :)
    Have fun and enjoy!

  • 04 Juni 2006 - 21:47

    Sandra:

    Hey Bassie,

    Ik was wel een oplettende dochter die ook niet via mijn eigenlijke mail het bericht had ontvangen, maar toch ik had hem ontvangen. OOk omdat het internet het niet super deed hier de laatste dagen, kan ik nu pas antwoorden en ook nu pas lezen. Maar het is weer een fantastisch verhaal. Als je terug ben spreken we zeker even af en dan ben ik benieuwd hoe je er dan op terug kijkt. Nou geniet nog en laat ons nog steeds mee genieten.

    Groetjes San

    Ook de groetjes van mark

  • 05 Juni 2006 - 20:29

    Zuid-Afrikaan:

    Chill bru, yeah! Idd het waarderen waard dat ontwikkelingswerk van je. Kan hier ook, vrijwillig werken bij een dolfijn instituut en dan heel de dag op het strand liggen dolfijnen tellen. Volgens mij tel jij kilo's daar op je strandstoel en je cocktail...... neem een cocktail van mij en Aldo. Wat dacht je van een lekker romig "Creme du Latje" of zo hahaha Basssssie! Maar vlieg nog ff via The Crags joh he. Nu je toch op reis bent, waar je bespaard op het eten en slapen kun je hier ook wel ff langs.
    laterzzzzzzzz

  • 06 Juni 2006 - 04:08

    Lisette:

    Hey hey hoe gaat alles? Ik hoorde dat jullie vanaf donderdag in Phuket zitten. Ik ben vanaf vrijdag in Ko Phangann (ivm full moon party), dus ontmoeten gaat denk niet lukken. Nou veel plezier iig kus

  • 07 Juni 2006 - 12:28

    John:

    Bassie!!!!!

    Nog even lekker genieten kerel.. en voordat je het weet zijn weer een drankie aan het doen ergens ;)

    Gr. John :)

  • 07 Juni 2006 - 18:40

    Hans Van Luijken:

    Hoi Bas,
    Eventjes een aantal verhalen van je gemist, maar nu weer ingehaald.Van al jouw reisverhalen en schitterende foto's kreeg ook ik zin om er " eens lekker op uit te trekken" en " wat van de wereld te zien" . Om een lang verhaal kort te maken: Na 1,5 dag in de Ardennen te zijn geweest ben ik weer huiswaarts gekeerd. Regen, mist, regen, mist regen en...stront ziek. Zelfs eventjes Bourgondisch doen zat er niet in. Bas, ik ben inmiddels weer aan het werk en kijk uit naar juli. Weer een nieuwe kans om te genieten. Tot die tijd zit jij in elk geval nog uitstekend. Houden zo want de Europaweg in Zoetermeer komy steeds dichterbij...., maar ook niet verkeerd!

  • 07 Juni 2006 - 23:26

    Mirella:

    Hoi hoi!

    Was ik weer, hoorde dat ik gemist werd op de site ;-)
    Heb inderdaad een beetje te weinig hier gekeken de laatste tijd. Maar ja ik word er ook zo jaloers van!
    Ben vandaag voor het eerst in jaren weer eens wezen tennissen... wat een drama!! Maar wel weer erg leuk om te doen.

    Klinkt allemaal weer erg goed al die mooie verhalen van je. Als je maar geen misbruik maakt van die blonde haren van je! ;-)

    Geniet er even lekker van daar, voor je het weet zit je weer bij me aan de bar! Je biertje staat koud hoor!

    Veel liefs,
    Mirella

  • 08 Juni 2006 - 04:07

    Maria:

    He Bassie

    Ff niets gehoord van je. Gaat het allemaal wel goed?Goeie vlucht naar Thailand. Enne....Vincent heeft een dochter Zana. Leuk hè!!!Hij als drukke vader van nu 2 kinderen heeft natuurlijk geen tijd om het te melden.

    Have fun

    Maria en Drop XX

  • 08 Juni 2006 - 08:54

    Dutchies Van Tioman:

    He Bas,
    deze dutchies zitten nu in KL...zitten jullie er zondag tijdens de game ook nog ???

    de reizende r'dammers

  • 08 Juni 2006 - 11:26

    Rita Scouten:

    Hej Bassie
    Wat heb je het moeilijk he met al dat chillen ,eten drinken ,snorkelen enz.
    Vervelend hoor.
    Ik hoop dat je het laatste eindje van je trip net zoveel kan genieten als dat je de hele reis al doet.Vanaaf ga ik met oud APM uit eten dus zie ik je moeder weer gezelly en hoor haar verhalen over aussie. Leuk hoor. Nog heel veel plezier. kusssssss rita s

  • 12 Juni 2006 - 07:17

    Neef Ries:

    Leuk verslag weer neeffie.
    Klinkt echt als afzien al dat chillen.

    Sorry dat ik een tijd niks heb laten horen ( druk, druk, druk ). Veel plezier nog de laatste maand.

    Groeten van een nog steeds fanatiek Feyenoorder !!

  • 12 Juni 2006 - 14:49

    Adriaantje:

    ziet er weer fantastisch uit. Ben toch nog erg benieuwd naar je verhalen als je thuis bent. Ben nu weer aan het tennissen voetbal zit er weer op, als je weer in Nederland bent daag ik je graag uit hahahahahaha groeten Bas

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

28 Juni 2006

Home sweet home

15 Juni 2006

Thailand

01 Juni 2006

Maleisie

16 Mei 2006

Singapore

09 Mei 2006

Bye bye Australie
Bas
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 86
Totaal aantal bezoekers 55042

Voorgaande reizen:

06 September 2005 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: