Zuidereiland - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Bas Noort - WaarBenJij.nu Zuidereiland - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Bas Noort - WaarBenJij.nu

Zuidereiland

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Bas

27 Februari 2006 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Goedendag Nederland! Van te voren werd mij verteld dat het zuidereiland mooier zou zijn dan het noordereiland.... en ik vond het noordereiland al helemaal geweldig! Maar dat het zuidereiland ZO mooi zou zijn had ik niet verwacht... Op 16 februari vertrokken we met de ferry naar het zuidereiland... Een boottochtje van ongveer 3 uur. Deze dag hebben we niet heel veel gezien, we zijn meteen doorgereden naar ons hostel in Nelson waar we wat gegeten hebben en daarna gelijk ons bed zijn ingedoken! De volgende dag worden we vroeg opgehaald om naar het Abel Tasman National Park te gaan... hier hebben we een boottochtje gemaakt, onderweg een aantal zeehonden gespot. Supercool! Na een half uurtje op de boot gezeten te hebben werden we ergens afgezet om een wandeling te maken in Abel Tasman! Smiddags zijn we doorgereden naar het hostel in Westport en hier hebben we bij het westelijkste puntje (aan het strand) van NZ de zonsondergang mogen meemaken. Erg mooi! Wederom niet al te laat gaan slapen volgende ochtend weer vroeg eruit om door te rijden naar Cape Foulwind en hier te genieten van de mooie natuur en een zeehondenkolonie. Hierna zijn we doorgereden naar de Pancake Rocks... was wel grappig om te zien maar had er meer van verwacht. Onderweg hebben we wel weer supermooie natuur gezien! Echt bizar hoe mooi die westkust is.... Aangekomen bij het hostel in Mahinapua hebben we wat gegeten en hierna hadden we met de hele groep een fancy dress party.... We hadden de buschauffeur wijsgemaakt dat de vrouwen als pooiers verkleed zouden gaan en de mannen als hoeren. Maar zonder dat hij er van af wist ging iedereen gekleed als de buschauffeur... en hij zelf kwam later als laatste binnen als hoer. Mooi om te zien hoe hij keek toen hij binnenkwam... hij was ff helemaal de weg kwijt. Uiteindelijk echt een supergezellige avond geworden! Volgende dag een behoorlijke kater... onderweg zijn we bij een klein museum gestopt! En hierna doorgereden naar Franz Josef waar ik tot nu toe de mooiste middag van mij trip heb beleefd! Eindelijk was het tijd voor mijn skydive (parachutesprong).... Echt zo VET!!!!! Waar ik een week daarvoor nog te schijterig was om te springen en de rest van de bus (waaronder Ossie) wel "durfde" te springen heb ik uiteindelijk maar besloten om het wel te doen, maar dan in Franz Josef! Wat je meemaakt op een hoogte van 4 km en een vrije val hebt van 45 sec en hierna nog eens 5 minuten rondslingert in de lucht is een niet uit te leggen gevoel.... De uitzichten die je hebt over aan de ene kanten bergen waarvan de toppen zijn bedekt met sneeuw en aan de andere kant zie je het strand met de zee... WAANZINNIG!!! Echt het beste wat ik in de afgelopen 6 maanden heb meegemaakt! Savonds nog ff een biertje gedronken en hierna met een uiterst tevreden gevoel mn bedje ingedoken.... Voor de volgende dag hadden een helicoptervlucht geboekt over Mount Cook, Mount Tasman om vervolgens een hike van 2 uur te doen op de gletsjer... maar aangezien het weer het niet toeliet hebben we helaas niet de mogelijkheid gehad om dit te doen! Erg jammer want dit stond toch wel heel hoog op mijn lijstje om te doen... Daar waar ik de vorige dag nog vol euforie was na mijn skydive was deze dag 1 van de mindere dagen... Maar goed je kan niet alles hebben natuurlijk! Savonds zijn we nog een paar nederlandse gasten tegengekomen die we onderweg al een keer tegen zijn gekomen en hebben hier uiteraard weer een biertje mee gedronken! Volgende dag was het echt noodweer in Franz Josef alleen maar regen, gelukkig maar dat we deze dag weer met de bus verder gingen richting het zuiden! Op weg naar Wanaka hebben we een aantal stops gemaakt om een aantal wandelingen te maken... Erg mooie natuur weer! Ik kan het blijven zeggen maar jullie zullen het toch zelf moeten ervaren... En foto's zeggen ook niet alles....Supersupermooi hier! In Wanaka aangekomen werden we gedropt in ons hostel en zijn we ergens wat wezen eten! Echt een supermooi en relaxt plaatsje... met aan de rand van het dorpje een supergroot meer en wederom supermooie uitzichten... Hier had ik me wel een paar dagen kunnen vermaken. Maar goed volgende dag moeten we weer door! Volgende ochtend vertrekken we om 9 uur om ff een kijkje te nemen in Puzzling World...supergrappig! Verder zijn we onderweg nog een aantal keer gestopt om het eea te bekijken... Smiddags komen we aan in Queenstown, de PARTYstad van NZ! En dat hebben we ook gelijk mogen ervaren... Erg gezellig stadje beetje jammer alleen dat de wekker de volgende ochtend weer vroeg ging... De komende 4 dagen hebben we een tour geboekt om het zuidelijkste van het zuidereiland te bezichtigen! Ook hier weer supermooie natuur gezien... De eerste dag zijn we naar Dunedin gereden, de studentenstad van NZ. Savonds hebben we een rondleiding in een bierbrouwerij gehad en later hebben we nog een aantal biertjes mogen proeven... was goed te doen! Volgende dag rijden we door naar Curio Bay... Bij de eerste stop komen we weer een zeehondenkolonie... echt supervet om te zien!! Dieren in het wild, echt geweldig... Volgende stop zien we een aantal zeeleeuwen, ook gewoon weer in het wild. Echt gaaf! Hierna spotten we nog wat dolfijnen en als klap op de vuurpijl nog pinguins... Echt supercool!! En ja de volgende moeten we weer door... nu gaan we door naar een plaatsje genaamd Te Anau. Onderweg weer een paar stops gemaakt, ook hier was het weer de moeite waard om overal een kiekje te nemen!Aangekomen in Te Anau hebben we een beetje rondgelopen en savond eten gekookt om vervolgens een biertje te drinken in het hostel en later nog een paar koude rakkers naar binnen gegooid in de plaatselijk bar! Wederom een geslaagde dag.... Volgende dag gaan we naar wat word gezegd 1 van de mooiste plaatsen in NZ! Milfod Sound. En hier heb ik ze gelukkig geen ongelijk in kunnen geven! Echt supermooi.... bergen, fjorden, water, watervallen, zeehonden! Echt heel mooi om te zien... hier hebben we ook nog een cruise van anderhalf uur gemaakt.... Later op de dag arriveren we weer in Queenstown, hier blijven we een paar dagen om weer ff lekker te gaan stappen! Ik moet zeggen dat ik momenteel een beetje als een zombie achter de computer zit maar het was wel weer erg gezellig gisteravond :) Vandaag soort van rustdag... bijkomen van gisteravond en dan kunnen we er vanavond weer tegenaan! Ik hoop dat ik jullie niet al teveel heb lastiggevallen met mijn supersaaie verhaal.... Ik hoop dat ik de volgende keer wat meer te vertellen heb! Was een beetje erg saai de afgelopen 2 weken! Maar goed, ik laat jullie zsm weer weten hoe het mij de rest van de weken vergaat in dit enorm saaie land! Gegroet Bassie

  • 27 Februari 2006 - 00:52

    Ossie:

    He man je bent vergeten te vertellen dat jij gisteren met het pooltoernooi er in de eerste ronde al uit lag en dat ik netaan de finale heb verloren;) Bjte jammer Henk...Dinsdag nog een kans:P

    X Os

  • 27 Februari 2006 - 02:51

    Loesje En Anita:

    Jeetje man, we krijgen bijna medelijden met je. Dat je het vol houdt in dat super saaie land !!!!
    Wat doe je daar nog? ;-)
    En dan moet je ook nog tegen je wil parachutespringen.... PFFFF!!!!! Zou niet met je willen ruilen,hoor !!!
    Nog heel veel sterkte en ik hoop dat je je niet té veel verveeld. :-)

    Dag mafkees, have fun.
    Dikke knuffel van de meiden. xxx

  • 27 Februari 2006 - 06:59

    Maria:

    Jeetje Bas kan je het allemaal een beetje bijhouden. Wat zien en doen jullie veel zeg. En.........wat een schitterende foto's.
    Geniet nog een paar dagen met Os en over 3 weken zijn wij er. Ik ga aan het werk en als ik zo naar buiten kijk wordt het een sombere dag vandaag.

    Have fun.
    Groetjes aan Os
    En van mij en Drop XX

  • 27 Februari 2006 - 07:52

    Truus, Peet And Kids:

    Hey Bassie (en Ossie)..
    Geweldig verhaal wederom.
    Wat een avonturen.....!
    Aan de reactie van Oscar merk ik wel dat je niet alles kwijt wil, maar vooruit.
    Het blijft een prachtig verhaal en je geniet er van.
    Groetjes van ons.

  • 27 Februari 2006 - 08:40

    Alice:

    Hi Bassie!!!

    Wauw, weet je ik ben ook bij een paar van die plekken geweest en als ik het dan terug zie... BOEHOE Daar wil ik ook weer zijn!

    Vrijdag lekker gratis snowboarden, ook leuk!

    Liefs,
    Alice

  • 27 Februari 2006 - 09:55

    John:

    Geitjes!!!

    Zo te lezen vermaken jullie je wel daaro op die eilanden ;) Gave foto's trouwens.. ziet er wel goed uit!

    Inderdaad beetje jammer Henk.. dat je verloren hebt in de eerste ronde ;)

    Gr. John :)

  • 27 Februari 2006 - 10:16

    Geertje:

    Hé Bas, ik ben eerst maar even een kop koffie gaan halen,want ik zag dat het weer een bijzonder lang verhaal is geworden.Ik moet zeggen voor de werkende onder ons een lekkere opsteker om de week te beginnen. Zoals we inmiddels gewend zijn een heerlijk verhaal om te lezen.Joh! wat maak je een hoop mee en wat is het voor de thuisblijvers genieten om op afstand je avontuur mee te beleven. Ga vooral zo door. Nog veel plezier en ik kijk uit naar je volgende verhaal. groetjes Geertje

  • 27 Februari 2006 - 12:24

    Rita:

    Hej Bassi en Ossie
    Wat hebben jullie weer vreselijk veel gezien en gedaan, die sprong uit het vliegtuig , geweldig dat je dat gedaan hebt zeg.
    De uitzichten op de fotos zien er niet uit he.!!!!! Wat gaaf allemaal.Maar je pilsje savonds blijft overal het zelfde he waar je ook bent oost, noord,zuid of west ze smaken jullie altijd.Ga zo door. groetjes rita s xxxxxxxx

  • 27 Februari 2006 - 17:43

    Marlinde:

    Kijk, daar waar mijn broer te lui was om te mailen heb jij weer een lekker lang verhaal geplaatst over al jullie superervaringen!!! Ik heb ossie natuurlijk wel ff afgeleid op msn...maar wel live naar jullie kunnen zwaaien!Cool!
    Wat hebben jullie een supertijd daar zeg, allemaal stoere acties!Gewoon een Sky-dive gemaakt,whaaa dat heb IK nog niet eens gedaan tijdens mijn reis.Maar ik weet nu wel waar mijn volgende reis naartoe gaat!
    Geniet ervan en zet je Ossie veilig en nuchter af op het vliegveld?!
    Liefs Marlinde

  • 27 Februari 2006 - 19:28

    Gibbsi:

    He gozert, ziet er allemaal goed uit, en knap hoor, zo uit een vliegtuig springen, dat zie ik mezelf nog niet doen. Have fun en blijf ons voorzien van leuke stories en mooie foto's.
    Groeten Ian.

  • 27 Februari 2006 - 20:47

    Ton Rozendaal:

    Hi Bas.

    Vandaag teruggekeerd uit Nieuw Zeeland. Superleuk om je verhalen te lezen over NZ. En zeker de plaatsen waar wij ook geweest zijn. Ik lees je woorden super, super en nog eens super..en ik begrijp dat. Ik noemde het voortdurend waanzinnig. Wat een land. Met geen pen te beschrijven. Je, tenminste ik, werd er compeelt stil van. Mijn mooiste ervaring was Millford Sound. Niet onder woorden te brengen. Jammer dat we elkaar niet hebben kunnen ontmoeten in Queenstown. Dat komt omdat we beiden een strak programma hadden. Geweldige ervaring vond ik zelf ook de walvissen. Je voelt je dan zo klein. Wij zijn weer thuis. regen, natte sneeuw en om het vriespunt. Wennen hoor. Geniet nog ff van dit WAANZINNIGE land. Groeten, ook aan Os.

  • 27 Februari 2006 - 21:34

    Vincent:

    Wow!!!!!!!!!!!!!!
    Bas springend uit een vliegtuig; Het moet niet gekker worden. Kippenvel!
    Talk to you soon (als ossie je alleen heeft gelaten in dat spuuglelijke landje).

    Gr.

    Vincent

  • 01 Maart 2006 - 20:34

    Riet:

    Hoi bassie wat supergaaf allemaal,wij hopen er volgend jaar naar toe te gaan.
    Geniet er nog een poosje van,want hier kun je nog heel lang op terugkijken.
    gr. van Lau en Riet.

  • 02 Maart 2006 - 20:17

    Hans Van Luijken:

    Het wordt steeds mooier, spannender en gekker! En wat een lefgozer!!! Dat kan niet anders dan dat zo'n sprong je een ontzettende kick moet hebben gegeven. En wat een contrasten in dit verre maar ontzettend mooie land. Van Ton en Ria heb ik dezelfde positieve geluiden gehoord. Gaaf joh! Bas, doe de groetjes aan Oscar en have fun.

  • 03 Maart 2006 - 12:43

    Adriaantje:

    ziet er weer fantastisch uit gozert. Echt gaaf en leuk om te horen dat je nog zo van geniet. Het is hier inmiddels weer aan het sneeuwen.

  • 03 Maart 2006 - 20:38

    Kees Van Dortmondt:

    De plaatsvervangende hondenuitlater. Bas geniet er van. Je hebt groot gelijk.Geloof me, deze ervaringen zal je de rest van je leven meenemen en er de positieve dingen altijd van blijven koesteren, wellicht ontmoeten we elkaaar nog eens in het echhie,
    Groeten,
    Kees.

  • 05 Maart 2006 - 18:48

    Maaike:

    Hé Bassie boy,

    Life's a bitch, isn't she?? Ik hoop dat je ooit weer kunt wennen hier.. Op dit moment wisselen zon en sneeuw/regenbuien elkaar in record tempo af. Levert ook wel mooie plaatjes op vanaf 8 hoog.
    Ik hoop dat je je helemaal suf-geniet. Vergeet niet om in het volgende vliegtuig ge woon te blijven zitten, dat springen kan niet altijd :)
    ENJOY!
    Dikke XX Maaike

  • 07 Maart 2006 - 16:14

    Ruud En Riekje:

    Afgelopen zondag kwam je moeder langs met de dvd van je sprong. Echt heel gaaf en geweldig dat je dit toch gedaan hebt. We blijven je volgen en genieten van je leuke ervaringen daar down under.
    Veel plezier

  • 11 Maart 2006 - 10:37

    Zud-Afrikaan:

    HAHA! Jij saaie rakker. Uit een vliegtuig springen zou mijn oma ook nog doen haha. Zal je Noorder eiland verhaal later lezen. Tijdnood mien jong. Geniet mzzzzzzzzzl

  • 11 Maart 2006 - 11:42

    Meine-Jelle:

    Hey maatje,
    Hoe ga je?? Wanneer kom je richting biertje Brisbane??
    Cheers

  • 15 Maart 2006 - 00:08

    Vincent:

    heeeeee bas sorry tijd geen krabbel neergezet maar zeker niet vergeten!!! kicken man die sprong niet eng??? zou denk ik al trillend en onder de oxazepam eruit geduwd moeten worden hahaha. maar goed hier alles rustig met jo gaat het goed wordt een meisje wist je al of niet?? bij deze nu zeker. ik kachel lekker door ga in april beginnen met die opleiding waar ik je over vertelde heb er zin an. en verder zou ik ook daar willen zijn, ziet er echt waanzinnig uit ben echt door jouw foto's verknocht geraakt aan het idee om daar ook heen te gaan maar komt wel hee bas sms je ook wel snel een keer mzl!!! en veel plezier!!!

  • 15 Maart 2006 - 13:05

    Mary Dirven:

    Hallo Bas
    Even een berichtje uit saai Zoetermeer. Wat maak jij veel mee. Leuk om te lezen en te zien op de foto's. Zal je goed voor je moeder zorgen als ze bij je komt.

  • 17 Maart 2006 - 07:42

    Maria:

    He Bassie

    We komen er aan hoor.
    Ben wel een beetje nerveus voor de lange reis, maar ja..........daar staat natuurlijk ook iets tegenover.......jou zien en het mooie,relaxte land.
    Tot maandag XX

    Maria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Queenstown

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

28 Juni 2006

Home sweet home

15 Juni 2006

Thailand

01 Juni 2006

Maleisie

16 Mei 2006

Singapore

09 Mei 2006

Bye bye Australie
Bas
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 56
Totaal aantal bezoekers 55059

Voorgaande reizen:

06 September 2005 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: