Noordereiland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Bas Noort - WaarBenJij.nu Noordereiland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Bas Noort - WaarBenJij.nu

Noordereiland

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Bas

15 Februari 2006 | Nieuw Zeeland, Wellington

G'day folks! Vanuit Wellington weer een update! In Auckland zijn we nog 2 dagen gebleven om Oscar nog even te laten bijkomen van de lange vliegreis. Ons weerzien op het vliegveld van Auckland was toch een bijzonder emotioneel moment (nee hoor, dat viel wel mee maar het was wel weer leuk om iemand bekends/vertrouwds te zien na 5 maanden reizen) De eerste dag hebben we een beetje rondgelopen, een parkje en de haven bekeken.... Later zijn we de kroeg ingedoken en hebben we over van alles en nog wat ff kunnen bijpraten! Volgende dag hebben we wederom weer ff rondgelopen in de stad en eind van de middag zijn we nog het museum van Auckland gaan bekijken! De dag hierna zijn we vertrokken met de Kiwi-experience om te beginnen aan onze reis door New Zealand... De Kiwi-experience (bus) brengt je naar de meest mooie en over het algemeen meest toeristische plaatsen van NZ. Je kan in en uit stappen waar je maar wil en in principe kan jezelf bepalen hoelang je ergens wil blijven... Aangezien wij ons aan een nogal strak schema moeten houden hebben we weinig vrije dagen! Dus niet heel veel tijd om uit te rusten.... Maar dat heeft de pret niet mogen drukken!!De eerste dag zijn we naar een vulkaan gegaan die al 1000 jaar niet meer actief is geweest, vanaf hier had je een mooi uitzicht op de stad Auckland! Hierna zijn we naar Coromandel gereden om een wandeling te maken langs de kustlijn om uiteindelijk bij Cathedral Cove uit te komen (zie foto)... Hier hebben we even gezeten en kunnen genieten van het uitzicht, het weer en alles om ons heen.... Savonds werd er in het hostel een BBQ georganiseerd! Later nog ff de kroeg in gegaan om een biertje te drinken. Volgende dag zijn we een goudmijn wezen bekeken, was niet zo heel interresant maar goed niet alles kan leuk zijn natuurlijk! Over het algemeen zitten we elke dag wel een paar uur in de bus om de volgende bestemming te bereiken... Alles wat je onderweg tegenkomt is supermooi... landschap is echt supermooi!! Ik kan uren lang naar buiten blijven kijken zonder me te vervelen... Maar goed, de 2e dag hebben we nog een wandeling gemaakt! Ook weer genoten van de natuur.... Savonds komen we aan in Rotorua! Ingecheckt in hostel en savonds worden we opgehaald om een soort van Maoriconcert bij te wonen, zang dans en er werd het eea uitgelegd over de Maoricultuur! Was echt heel bijzonder en heel leuk om meegemaakt te hebben... Dit concert werd vervolgd met een diner wat op Maoriaans wijze was bereid! Was erg lekker en er was genoeg te eten... Nadat we weer terugwaren in hostel....ja jullie raden het waarschijnlijk al, zijn we nog ff een biertje gaan drinken in de bar van het hostel! Roturoa is trouwens een stadje waar het echt ongelofelijk stinkt... een rotte eieren lucht, echt heel vies! Dit wordt veroorzaakt door geysers die hier vlakbij liggen en waar we de volgende dag een kijkje zijn gaan nemen! Echt waanzinnig om te zien hoe de natuur af en toe zijn werk doet.... Hier hebben we ook een kijkje genomen bij modderbaden, de temperatuur van deze baden kan wel oplopen tot 95 graden celsius! Hier hebben we ook nog een kleine introductie gekregen over de Maori-cultuur/levenswijze, heel interresant om te zien hoe dat vroeger allemaal ging. In de middag zijn we nog naar een supervette/waanzinnige mooie waterval gegaan.... ook weer puur natuur! Dit land heeft zoveel te bieden en dan ben ik alleen pas op het Noordereiland geweest, het Zuidereiland schijnt nog veel mooier te zijn!! Ben al wel een beetje verliefd geworden op dit land... Maar goed, de volgende dag hebben we een kijkje genomen in de beroemde Waitomo Caves... echt heel vet om te zien hoe ook hier de natuur weer zijn werk doet, stalactieten (zie foto) die er waarschijnlijk miljoenen jaren over hebben gedaan om zo te worden zoals ze nu zijn... echt heel mooi! Ook hebben we in deze grotten gloeiwormen mogen aanschouwen, een bizar verschijnsel wat je ziet als het helemaal donker is... je ziet dan allemaal lichtgevende puntjes. Smiddags zijn we doorgereden naar Taupo! Na het hostel bereikt te hebben zijn we even bij Lake Taupo gaan kijken om ook hier weer te genieten van het uitzicht.... wederom om kippenvel van te krijgen. Wat een land!!Savonds zijn we weer lekker op stap gegaan en zonder aan de dag van morgen te denken waren we om uiteindelijk om 1.30 thuis om vervolgens om 5 uur weer op te staan om een beroemde Tongariro Crossing te lopen.... We hebben er in totaal zes uur over gedaan en dit was absoluut verschrikkelijk zwaar, de eerste 2 uur ging het alleen maar omhoog maar wat je ervoor terugkrijgt als je aan de top bent dat is onbeschrijfelijk.... je vergeet ook meteen dat je de dag ervoor maar 3 uurtje geslapen hebt! Je staat op ongeveer 2000 meter hoogte en wat je ziet is oa een vulkaan en een supermooi en blauw meer! Een wandeling om nooit te vergeten.... Gister zijn we aangekomen in River Valley... een vallei in the middle of nowhere maar wat wel supergezellig en wederom supermooi was... een riviertje wat stroomt langs het hostel verder allemaal groene heuvels en bergen om ons heen... echt een superrelaxed gevoel geeft dat als je daar zittend aan de rivier kijkt naar al het moois om je heen... echt een heel vrij en bevredigend gevoel! Tevens hadden we hier ff de kans om ff lekker bij te komen van een behoorlijk zware week! Dus we zijn op tijd gaan slapen en eindelijk weer eens een normale nachtrust gehad... Vanochtend hebben we tussen de heuvels nog een potje golf gespeeld... dit had ik nog nooit gedaan maar ik denk dat ik er een nieuwe hobby bij heb! Momenteel zitten we in Wellington om morgen meteen weer te vertrekken naar het Zuidereiland.... Zo te zien is Wellington een superrelaxte stad dus wel jammer dat we hier niet een paar dagen kunnen blijven.... Maar mijn terugreis naar Australie brengt mij van Wellington weer terug naar Sydney dus aan het einde van mijn reis door NZ zal ik hier nog wel een paar dagen vertoefen! Het weer is overigens erg goed geweest de afgelopen dagen, we hebben 1 dag gehad dat het heel veel geregend heeft maar over het algemeen veel zon gezien! De mensen die bij ons in de bus zitten zijn allemaal superrelaxte en toffe mensen.... Morgen moeten we van de meeste mensen weer afscheid nemen maar die zullen we misschien ergens op het Zuiereiland wel weer tegenkomen! En het is ook weer leuk om nieuwe mensen te leren kennen natuurlijk... Wij vermaken ons nog wel de komende weken! Vanuit een relaxt Wellington wens ik jullie alleen een uitermate goede werkdag toe op deze dinsdag de 15e februari! Gegroet Bassie Ossie

  • 15 Februari 2006 - 08:19

    Loesje En Anita:

    HA !!!! Zijn we eindelijk eens de eerste die 'n berichtje plaatsen.
    Weer met open mond zitten lezen. (Nee hoor, ben niet jaloers !!!) Echt gaaf allemaal.
    Geniet er nog lekker van enne..... de groeten aan Oscar.

    xxxxxxxx je meiden van beneden

  • 15 Februari 2006 - 08:25

    John:

    Heb het idee dat jullie het wel naar jullie zin hebben. Gaat ook weer goed met die geit las ik al in het smsje! Have fun mates! :o)

  • 15 Februari 2006 - 08:30

    Ruud:

    Bas en Oscar, weer een mooi verslag en schitterende foto's, maar er valt daar meer te zien volgens onze SMSjes toch ;-)? Hierbij wat extra fotoruimte om ons daarin deelgenoot te maken.
    Gr. Ruud

  • 15 Februari 2006 - 09:33

    Geertje:

    Hoi Bas, zoals we inmiddels gewend zijn weer een prachtig verhaal en wat een mooie foto's. Ook je golf houding beloofd veel voor de toekomst.Je hebt nog een behoorlijke reis voor de boeg en wij daardoor veel mooie en leuke verhalen.Heel veel plezier nog.Geertje

  • 15 Februari 2006 - 10:46

    Riet:

    Bassie en Oscar
    Het gaat wel goed met jullie,leuk stuk en supergave foto's.
    Gezellig hoor zo samen,ook leuk als je weer thuis bent.
    Nog lekker genieten.
    gr. aan Oscar Riet.

  • 15 Februari 2006 - 17:21

    Alice:

    Ik kan helemaal niet zingen... hihi Maar ik was dan ook niet die Alice van de foto he?!! Nee.. Wat ik wel kan reisjes winnen! 4 tot en met 11 maart ga ik met jef op de wintersport in de franse alpen, gewonnen via de radio.. FRESH FM. tja daar ga ik natuurlijk niet voor betalen he! Hahaha, veel plezier daar!

    Toedeloes

  • 16 Februari 2006 - 12:50

    Rita:

    Hej Bassie
    Wat een verhaal weer en wat een gave fotos. Nu ik ben wel jaloers hoor op wat jij allemaal ziet en meemaakt, alleen niet op elke avond een biertje pakken. Ik zal elke avond voor pampus liggen na wat ik die dag allemaal gereisd en gezien heb. Maarja jij bent jong he en je wilt wat. Leuk hoor samen Oscar. Nog heel veel reisplezier en zie al weer uit naar je volgende verslag. groetjes rita s xxxx

  • 17 Februari 2006 - 02:09

    Erwin:

    He Bozzie,

    Als ik die verhalen zo lees, dan wil ik ook a.s.a.p. naar NZ, moet echtern nog ff wachten, gr. Erwin

  • 17 Februari 2006 - 02:23

    Mirella:

    Wat hebben jullie al veel gedaan zeg! Leuk hoor en wat een waanzinnige foto's weer!
    Geniet ervan heren!

    Liefs,
    Mirel

  • 17 Februari 2006 - 11:05

    Chantal:

    Hey Bas, wat een super gave foto's, leuk dat Oscar er nu ook is, jullie hebben al heel wat gezien in die paar dagen. Volgens mij is er een nieuwe tiger woods in opkomst. Hier is het weer somber en grijs, dus jullie missen niks

    Groetjes & tot jullie volgende bericht

    Chantal

  • 17 Februari 2006 - 13:56

    Gitta:

    Hoi! Net als je denkt dat het allemaal niet mooier, beter en bijzonderder(derderder)kan worden, lees ik weer zo'n fantastisch verhaal. Super! Heerlijk dat jullie dat allemaal mogen meemaken, ik kan me voorstellen dat het hier (in ieder geval qua landschap en weer) weer even een dompertje zal worden. Maar.....zover is het gelukkig nog niet! Leuk dat jullie nu met z'n tweeen zijn. Veel liefs & enjoy!

  • 20 Februari 2006 - 13:04

    Liset:

    Basje, goed van je dat je toch nog uit het vliegtuig bent gesprongen!!!! Misschien zit er nu een bungy jumpje in voor Queenstown :) ?? Hoe was je vuilniszakken feest?
    Hier alles heel goed. Do is niks veranderd, nog steeds dezelfde trekjes, hij gaat bijna zijn terugweg starten. Joost gaat naar de farm, appels en peren plukken met mensen van zijn kamer. Ik zit nog steeds in All Nations, ik ga ws met al de meiden van mijn kamer naar een appartement, helemaal gaaf. Vertrek btw de 28e naar Welli, ms zie ik je nog daarvoor in Melli? Hopelijk anders wordt het in Delft of Zoetermeer, kan ook.
    Verder.. tja vorige week 65 uur gewerkt, en 3 keer wezen stappen, was een beetje (te) veel, deze week rustiger aan.
    Wil ik nog wat zeggen?? Uhm ja leuke foto's! Ik herken alles, is echt grappig! Ook die karaoke, kan je gewoon niet missen he! Heel veel plezier allebei.
    Dikke zoen

  • 21 Februari 2006 - 07:59

    Maria:

    Wat jammer van de helivlucht, maar wie weet komt het er nog van. Geniet maar van alle mooie dingen die je ziet en je hebt al heel wat moois gezien en gedaan.
    Hier alles ok. Alleen mag het van mij wel voorjaar worden hoor.
    Groetjes aan Os.

    XX Maria Drop

  • 21 Februari 2006 - 15:27

    Vincent:

    heeeeee bassie hier weer een berichtje van mij. ik ben pas op wintersport geweest en dat was erg relaxed super mooi ook daar in oostenrijk. maar zoals bij jouw is het ookj weer niet. niks gebroken en heelhuids weer terug was erg gezellig en kicken snowboarden rules!!!!!!!!!!!! met ons is alles goed jolanda en de baby gaat goed en dyon begint ook al een peuter te worden echt lief. nou bas mail je later weer een keer mazzel mooie backpacker.

  • 02 Maart 2006 - 20:05

    Hans Van Luijken:

    Wel wat laat met het lezen van je bericht, maar nietemin was het opnieuw ontzettend de moeite waard. En wat te zeggen van al die foto's. Zij vertellen mij een hoop! Bas, wat een afwisselende natuur. Jij kan straks jaaaaaaarreeeeeenn nagenieten. Houden zo!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

28 Juni 2006

Home sweet home

15 Juni 2006

Thailand

01 Juni 2006

Maleisie

16 Mei 2006

Singapore

09 Mei 2006

Bye bye Australie
Bas
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 52
Totaal aantal bezoekers 55046

Voorgaande reizen:

06 September 2005 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: