Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Bas Noort - WaarBenJij.nu Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Bas Noort - WaarBenJij.nu

Melbourne

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Bas

11 Januari 2006 | Australië, Melbourne

Het is alweer een tijdje geleden maar hier dan weer een berichtje uit Australië! Allereerst iedereen bedankt voor de smsjes, telefoontjes, mailtjes en ecards voor mijn verjaardag cq nieuwjaarwensen! Op 30 december ben ik aangekomen in Sydney om hier mijn verjaardag en natuurlijk oud & nieuw te vieren! Op het moment dat ik mijn vorige mailtje naar jullie aan het schrijven was zag ik iemand bekends binnenkomen lopen in het internetcafe maar ik dacht ik maak eerst mijn verhaaltje af en ga daarna wel even inspecteren/kijken waar ik deze jongeman van ken.... Na mijn verhaal afgemaakt te hebben en ff goed gekeken te hebben bleek deze jongeman warempel uit zoetermeer te komen.. Dus ik dacht laat ik daar maar eens ff een praatje mee gaan maken en van het een komt het ander en zo zit je een uur later om een uurtje of vier in de kroeg een biertje te drinken met iemand uit Zoetermeer. Later nog ff wat gegeten ergens en nog wat later zijn in een uitgaansgelenheid beland waar we de rest van de avond hebben doorgebracht!
En laat dat nou net de tent zijn waar mijn nieuwe "mate" werkt en ja jullie raden het al: goedkoop drinken! Hier ben ik overigens ook nog mij Canadese mate tegengekomen waar ik kerst mee heb gevierd in Byron Bay dus dat was ook wel weer leuk! Jullie kunnen je wel voorstellen dat ik de volgende dag (DE dag) me niet helemaal fit voelde... Ik heb me de hele reis nog niet zo belabberd gevoeld maar goed zoals een echte vent betaamt heb ik me er natuurlijk wel doorheen geslagen... Ik ben oa met Jamie (die canadees) al om 1 uur richting de botanic gardens gelopen om een goed plekje te bemachtigen voor het vuurwerk (we hadden niet veel later moeten komen anders hadden geen (mooi) plekje gehad) Een supermooi uitzicht op de de Harbour Bridge and de Opera House. Hier hebben we de hele middag/avond gezeten, beetje zitten kaarten/praten met de mensen om je heen.... was heel gezellig! Was wel een lange dag maar absoluut de moeite waard! Savonds waren er 2 sessies van met vuurwerk, eentje begon om 21.00 uur en die andere om 24.00... en dat was echt waanzinnig mooi vuurwerk, ik heb mijn ogen uitgekeken. Ik heb onder mijn vorige bericht al wat foto's hiervan op de site gezet....)Hierna zijn we nog de stad in gegaan en heb hier nog een heleboel mensen gezien die ik tijdens het reizen ben tegengekomen. De bedoeling was om ff lekker te gaan stappen maar het enige wat we gedaan hebben is een beetje rondgelopen in ongeveer elke tent werden we geweigerd omdat we of een korte broek aan hadden, slippers aanhadden of omdat we te dronken waren (een of ander slap excuus wat ze hier gebruiken om je niet binnen te laten als je je om een of andere reden niet mogen) Maar goed, uiteindelijk nog in een barretje beland om hier nog een paar biertjes te drinken in de bar. Was al met al een geslaagd oud en nieuw. Nieuwjaarsdag werd ik om 8 uur mijn bed uitgebrand aangezien om deze tijd al ongeveer 30 graden was.... het heetste wat gemeten is die dag is 46 graden... ik heb het nog nooit zo warm gehad! Je kan je niet voorstellen hoe warm dat is! Maar goed, savonds natuurlijk weer wezen stappen en toen ik de volgende ochtend wakker werd zag ik dat het regende en dat het ongeveer 20 graden was.... Van de ene op de andere dag een verschil van 26 graden! Echt bizar... Verder heb ik nog een beetje rondgelopen in Sydney en op 3 januari ben ik naar Melbourne gevlogen! Op het moment dat ik in Melbourne aankwam voelde ik me gelijk helemaal thuis... echt een superelaxte stad om te zijn! Een paar dagen rondgelopen en ook hier ben ik een paar mensen tegengekomen die ik tijdens het reizen heb leren kennen! Leuk om te zien dat je waar je ook gaat je steeds dezelfde mensen tegenkomt! Na een paar dagen rondgehangen te hebben heb ik contact opgenomen met de broer van de moeder van tante Til die een half uurtje buiten het centrum woont en ik had al vernomen dat ze me graag zouden ontvangen! Ben de volgende dag met de trein naar Blackburn vertokken om daar opgepikt te worden door Fred en Ester.... Aangekomen bij hun huis kreeg ik mijn kamer toegewezen... Heeeeeeerlijk zo een kamer voor jezelf als je al een paar maanden met gemiddeld 8 mensen op een kamer hebt gelegen.... De eerste paar dagen heb ik heeeeel veel geslapen, was blijkbaar nodig! Ff lekker bijkomen! Ben samen met Fred nog een middagje naar het strand gegaan om hier ff lekker een biertje drinken en te kijken naar al het vrouwelijk schoon wat daar rondloopt! Daar ga ik de komende weken nog wel een paar keer terugkomen denk ik:) Verder zijn we nog een middagje ergens wezen lunchen in een stadje vlakbij waar zij wonen. Verder heb ik vooral gerelaxt hier, veel tv gekeken en vooral genoten van de kookkunsten van Ester.... Als er iemand kan koken dan is zij het wel. Zelfs bloemkool kan lekker smaken! Over het algemeen savonds met Fred nog een paar wijntjes cq whiskeys cq cognaccies gedronken... Erg gezellig!! Heb hier uiteindelijk 5 dagen gezeten... ! Hierna ben ik naar de zoon van Fred gegaan die vlakbij het strand woont. Ook hier heb ik weer mijn eigen kamer, dat zal straks wel weer wennen worden als ik terugga naar mij hostel! De zoon van Fred, Jim, woont hier samen met vrouw, Pam, en drie kinderen (2 dochters en een zoon)! En ook hier kan ik zeggen dat ik me gelijk thuis voel! De eerste heb ik Jim een beetje geholpen met wat klusjes (hij is namelijk klusjesman) Volgende beetje gerelaxed en savonds met hem meegeweest op de zeilboot waar je een prachtig uitzicht hebt over de skyline van Melbourne! Schitterend! Was een leuke ervaring alhoewel ik wel een beetje zeeziek werd in het begin maar dat ging gelukkig snel weer over! Ik blijf hier tot zondag en dan ga ik terug naar mijn hostel om oa de Australian Open te gaan bekijken. Ook dat gaat zeker wel weer leuk worden!

Groeten Bassie

  • 12 Januari 2006 - 06:59

    Maria:

    Goodmorning Melbourne

    Ja ik zit alweer achter mijn pc. Er moet tenslotte ook gewerkt worden. Het is behoorlijk mistig, dus uitkijken geblazen.Ik heb Drop net naar de oppas gebracht en ze blijft daar slapen, want ik ga vanavond uit eten.Weer een geweldig verslag, maar ik heb je niet voor niets extra fotoruimte gegeven!!!

    X van Drop en mij

  • 12 Januari 2006 - 09:01

    Dave:

    Zo Bas, wat doe en zie je veel. Zeker toevallig een tennisser uit Zoetermeer tegen komen. Geniet nu nog maar van je eigen kamer en straks van het tennis. Echt tof Australian open.Veel plezier en maak hier ook wat mooie foto's. Groeten Dave.

  • 12 Januari 2006 - 10:08

    Peter Kre:

    Doe je nog mee aan de Australian?

  • 12 Januari 2006 - 11:02

    Diek:

    Gozertrttt, ik zie dat je je uitstekend vermaakt op de stranden en in de kroegen van Australië. Hou dat nog maar even vol, want dat is goed voor je. Werken kan altijd nog wel een keer.

  • 12 Januari 2006 - 12:52

    Ferdi:

    Eeey bassie...
    Je krijgt toch geen bierbuik he met al dat gezuip van je :-)

    groetjessss

  • 12 Januari 2006 - 12:56

    Til:

    He Bas leuk om te horen dat je het naar je zin hebt bij my Favorite oncle en cousin. Doe ze de groeten en ga lekker genieten van de Australian Open, groetjes Hans en Til

  • 12 Januari 2006 - 13:17

    Geertje:

    Ha die Bas,wat is het toch leuk als je van je werk komt,(zoals je moeder al vertelde er moet hier gewerkt worden)en je gaat je mail nakijken en dan staat daar weer zo'n prachtig verhaal. Ben dus ook direkt vergeten dat ik een werkochtend achter de rug. Je ziet je verhalen dragen bij tot plezierige ontspanning.Het is wel heel bijzonder om te lezen dat jou jaarwisseling onder zomerse temperaturen heeft plaatsgevonden.Wel Bas veel plezier met de komende tenniswedstrijden ook wij zullen weer genieten van de tennispartijen en ook van je volgende verslag.Groetjes Bert Geertje en Mark

  • 12 Januari 2006 - 13:51

    Mirella:

    Jeeej!!!
    Weer een nieuw verhaaltje van Bas. Als vuurwerk gek kan ik me helemaal voorstellen dat je uren gaat zitten wachten voor een mooie voorstelling. Moet super gaaf geweest zijn! Stoer trouwens dat je naar het Aus. open gaat.
    Have fun!

    Liefs,
    Mirella

  • 12 Januari 2006 - 20:19

    Bert Peen:

    Bas heerlijk zoals je jouw ervaring verwoord. Je begint een ambasadeur te worden voor een trip naat Ausie. Geniet nog lekker verder en laat ons mee genieten.

  • 12 Januari 2006 - 22:45

    Ossie:

    Heeey Ted,

    Haha zo te horen weer alles goed daar he!! Jelle Klaasen heeft nu idd de halve finales bereikt!Gaan we nog parachutespringen of skydiven in Nieuw Zeeland?;) Veel plezier bij Edwin Murphy King!!

    Ciao Os

  • 13 Januari 2006 - 00:39

    Maudy:

    Hi Bassie beetje laat, maar toch leuk je ervaringen weer te lezen. Je groeit echt van je avontuur. Tot je volgende verhaal en dikke kus van Maudy (en Peter)maar ik zag dat hij al een reactie had geplaatst.

  • 13 Januari 2006 - 05:52

    Zuid-afrikaan:

    Dus wat je eigenlijk zegt is dat je mams geen bloemkool kan koken.... Dan weet ik dat voor de toekomst, geen bloemkool als ik weer is kom eten hahaha. 46 graden klinkt warm ja. 46 graden met een kater..... daar moet je toch niet aan denken.
    Plezier daar en groeten aan je familie!

  • 14 Januari 2006 - 16:18

    Ton:

    Wat vervelend voor je al dat stappen en die vervelende drank. Wat de laatste foto betreft, DRANK MAAKT MEER KAPOT DAN ........Ik heb van je moeder ook nog een verhaal gehoord van een opa van 80 die nog naar de vrouwtjes kijkt. je bent in goed gezelschap. Groeten ook van Ria.
    Ton

  • 14 Januari 2006 - 19:21

    Neef Ries:

    Oh, ik dacht dat je flink zou veranderen na een behoorlijk aantal weken bij de Aussies, maar zo te zien aan de laatste foto toch niet.

    Veel plezier verder. We zijn weer helemaal op de hoogte

  • 15 Januari 2006 - 20:02

    Maria:

    Ik weet niet of jij iets meegekregen hebt van de darts, maar het was vanavond een sidderende finale tussen twee Nederlanders. Barney en Klaasen.En..........Klaasen heeft gewonnen van Barney. De hele dartwereld staat op z'n kop.
    XX

  • 16 Januari 2006 - 18:10

    Hans Van Luijken:

    Ha die Bas,
    Zo te lezen zijn je verjaardag en oud-en nieuw in Sydney uitstekend bevallen maar....ook bij ons was het vuurwerk schitterend.Ik weet voor volgend jaar een leuk adresje voor je om van grote hoogte kilometers ver te kunnen genieten van schitterend vuurwerk boven Delft, Rotterdam, Denhaag en Zoetermeer. En nu ben ik helemaal stik jaloers op je: De open australian!! Geniet er volop van Bas en wil je gegarandeerd over heel de wereld in beeld komen?......trek dan gewoon weer die bek zoals op de foto na een paar maanden travellen. Bas, je kan het!!!

  • 17 Januari 2006 - 10:14

    Gitta:

    Hi Bas,

    Ik moet het ook ff zeggen hoor...erg charmant jouw zelfportret, haha. Niet zo gek na al dat gestap van je. Je verhaal was weer hartstikke leuk en ik kijk uit naar je volgende verslag! Have fun at the Australian!!

  • 17 Januari 2006 - 16:26

    Tom Lexmond:

    Hoi Bas

    Hier in Zoetermeer gaat alles goed In Rotterdam gaat het nog beter en in (Amsterdam gaat het uitstekend).

    Groeten van Tom

  • 19 Januari 2006 - 20:52

    Ron Siliakus:

    Hey Bassie,

    Als ik jouw bericht zo lees, denk ik dat het wel goed gaat met je. Jammer dat je zo ziek bent, of is de laatste foto een beetje vertekend. Geniet lekker van al het moois dat je tegenkomt.

    Groetjes, Ron.

    ps. En Chantal en Nicky natuurlijk

  • 22 Januari 2006 - 18:10

    Riet:

    Hoi Bas ik zie net de reactie van neef Ries dat lijkt natuurlijk nergens op.Het was weer een leuk
    verslag,nog veel plezier.
    groetjes van Lau en Riet.

  • 23 Januari 2006 - 12:43

    Maaike:

    Hé Bassie boy!

    Klinkt nog allemaal erg leuk, je gaat er wel een beetje raar van kijken by the way..:)
    K hoop dat je geen last hebt van de branden, en veel plezier bij the Australian Open! Ik merk wel dat ik soms zit te spieken of ik je in het publiek zie... nog niet!!
    Have fun and enjoy!
    Maaike

  • 23 Januari 2006 - 14:33

    Margareth:

    Hai Bas
    Je zal wel denken wat moet die nou op mijn site. Maar weet je, ik wil er even inkomen in dat reis gebeuren van jouw. Over 5 dagen gaan Sophie en Robert voor 8 maanden naar Azie, wel een ander lamd maar ook ver genoeg weg. Jullie laten je moeders maar lekker thuis hoop wel dat ze net zo vaak wat van zich laten horen zoals jij doet. Dat doet je nl wel goed. Geniet er nog van.Ik vind je verhalen erg leuk. Groetjes Margareth

  • 24 Januari 2006 - 12:19

    Rita:

    Hej Bassie
    Volgens mij zweet jij je daar op het moment peentjes en wij hebben het hiet koud, niet eerlijk. Maar je hebt het nog steeds maar je zin daar als ik het zo lees.Als jij terugkomt heb je een vriendenkring zo groot dat je niet aan het werk kunt als je al die kontacten wil blijven houden. Nu geniet maar hoor, voor je het weet moet je al weer terug. Hele vele groetjes en knuffels van rita s

  • 27 Januari 2006 - 02:04

    Erwin:

    He Bozzie, hier een bericht van Erwin uit Adelaide! Heb je site bezocht! Komen er nog nnieuwe verhalen, over poolen, en bezoeken van een cricketmatch e.d.?

    gr. Erwin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

28 Juni 2006

Home sweet home

15 Juni 2006

Thailand

01 Juni 2006

Maleisie

16 Mei 2006

Singapore

09 Mei 2006

Bye bye Australie
Bas
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 55058

Voorgaande reizen:

06 September 2005 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: