Back in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Bas Noort - WaarBenJij.nu Back in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Bas Noort - WaarBenJij.nu

Back in Sydney

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Bas

30 December 2005 | Australië, Sydney

Hello again! Even een korte update vanuit Sydney! Na mijn verblijf op de farm ben ik weer terug gegaan naar Brisbane om hier even bij te komen van deze. De eerste avond ben ik om 8 uur in slaap gevallen en werd de volgende ochtend om 9 uur weer wakker! Een bed in een hostel waardeer je dan ook wel weer even.... Met de nadruk op even! Maar goed, ben in Brisbane nog 4 dagen gebleven, heb hier verder weinig gedaan, 1 avondje ben ik met een paar kamergenoten naar vuurwerk gaan kijken wat op de rivier in het midden van de stad werd afgestoken! 24 december ben ik vanuit Brisbane vertrokken naar Byron Bay om hier kerst te vieren. Op kerstavond werd er een bbq georganiseerd waar iedereen uit hostel bij aanwezig was. Erg raar trouwens om kerst te vieren in je korte broek... Ik heb ook geen enkel moment het idee gehad dat kerstmis in volle gang was. Maar goed, na de bbq zijn we nog wezen stappen en ook dit was weer erg gezellig. De volgende dagen ben ik vooral opgetrokken met een jongen uit Canada en een jongen uit Engeland. Eerste kerstdag heb ik eigenlijk weinig gedaan, er was weinig tot niets open.... Ben alleen ff op het strand wezen kijken, maar als het 36 graden is dan heb je het daar ook wel snel gezien.... Savonds zijn we met een hele groep naar het strand gegaan om hier wat te drinken en te ouwehoeren. 2e kerstdag ben ik samen met die 2 gasten uit engeland en canada naar cape Byron geweest om hier te genieten van een schitterend uitzicht over strand, Byron Bay, cliffs.... en dolfijnen! Dat was echt supergaaf om te zien!! Op een gegeven kwamen er een stuk of vijftien dolfijnen voorbij zwemmen en zo ver waren ze nog niets eens van de kust vandaan.... (helaas wel te ver om er een mooie foto van te maken)! Savonds zijn we wederom weer wezen stappen met in ons achterhoofd dat we volgende ochtend vroeg een trip hadden geboekt naar een plaatsje genaamd Nimbin! Sochtends vroeg werden we om een uurtje of 10 opgehaald om te vertrekken naar Nimbin (een stadje wat bekend staat om de verkoop en gebruik van wiet) In elke straat zitten een aantal coffeeshops en iedereen op straat vraagt of je wat van ze wil kopen (wiet, spacekake, koekjes). En ik zou natuurlijk geen echte Nederlander zijn als ik daar geen gebruik van zou maken... Dus heb me maar een koekje aan laten smeren. Was niet veel bijzonders maar was wel ff leuk! Hierna zijn we nog een keer gestopt om een waterval te bekijken en een wandeling door de mooie natuur te maken! Eind van de middag zijn we met de hele groep nog gaan bbq'en.... Diezelfde avond/nacht vetrok mijn bus naar mijn volgende bestemming, 10 uur rijden met de bus naar Newcastle! Een leuk stadje niet al te ver van Sydney vandaan... Ook hier heb ik weer 2 hele leuke dagen gehad! Eerste dag een beetje rondgelopen langs kust en ook hier heb ik weer kunnen genieten van de natuur... Ik blijf versteld staan hoe mooi het hier kan zijn! Volgende dag ben ik met een paar kamergenoten naar het strand gegaan om hier te beachvolleyballen! Savonds met zijn allen (gratis) gegeten.... Het moet niet gekker worden, maar het was echt gratis en het was nog lekker ook! En dat was Newcastle.... Momenteel ben ik weer terug in de plaats waar het grote avontuur allemaal begon.... Sydney!! Ik heb na een hoop gebel toch nog een hostel kunnen vinden in het centrum van Sydney... lucky me! Het hostel is niet al te schoon/mooi, maar ik ben allang blij dat ik wat gevonden heb. Dus de komende vier dagen/nachten zit ik Sydney om hier oud & nieuw en natuurlijk mijn verjaardag te vieren... Op 3 januari vlieg ik door naar Melbourne... Dat was het weer voor zover. Iedereen een goed uiteinde en een heel goed en gezond nieuwjaar!! Groeten Bassie

PS meer foto's volgen later

  • 30 December 2005 - 06:38

    Maria:

    He Bassie

    Wat geweldig toch wat jij allemaal meemaakt.Maar inderdaad we willen wel meer foto's zien.
    Hier sneeuwt het.Mooi gezicht.Wat toevallig zeg dat je Victor daar tegenkomt.Maak er wat van met je verjaardag en Oud en Nieuw.

    X Maria en Drop

  • 30 December 2005 - 08:17

    Truus, Peet And Kids:

    Hoi Bas,

    Opnieuw een gaaf verhaal...
    En wij maar bibberen hier (-1 C).
    Nu op naar de zonnebrandoliebollen !

    Groet,
    Truus, Peet and kids

  • 30 December 2005 - 08:21

    Jacques:

    Bas,

    Kerst bij een graadje of 30, dat is toch wel bijzonder, hé. En nu oud en nieuw vieren in Sydney, ook dat heeft wel wat! En niet te vergeten je verjaardag vieren op een afstand van 10.000 km (?) van huis, ook dat is een belevenis op zich. Maak er een leuk feest van en een "zalig" uiteinde!

  • 30 December 2005 - 08:58

    Ruud:

    Hoi Bas leuk verhaal.
    Gelukkig 2006! Ik vier oud en nieuw met mijn kids op de skies in La Plagne (Fr.).

  • 30 December 2005 - 10:29

    Gibbsi:

    Bassie gozert, het klinkt weer allemaal erg leuk en vind het leuk dat je het zo goed naar je zin hebt. Maar 36 graden is zelfs voor een negert te warm. Ik wens je een fijne tijd in Sidney en wil je vanuit een wit Sweet Lake City al vast het beste voor 2006 toewensen, het ga je goed. dikke kus, Ian.

  • 30 December 2005 - 13:00

    Hans Van Luijken:

    Hoi Bas,
    Lang zal hij leven in de gloooooorrrrriaaaaaa!!!! Bas van harte gefeliciteerd met je verjaardag en een ontzettend goed, gezond en vrolijk 2006 toegewenst. Wij zullen er in elk geval een ( of meer ) op je drinken: Proost! Vanaf nu ga jij Australie als een
    "kwartje" verkennen. Wat een leeftijd! Vreemd idee zeker, oud en nieuw en je verjaardag in de hitte vieren,in de wetenschap dat er in Holland sneeuw ligt, ijzel wordt verwacht en het toch wel koud is. Ik hoop voor jou dat zowel je verjaardag als het vieren van oud-en nieuw een leuke, onvergetelijke dag wordt. Wij zitten in elk geval goed bij je moeder.....!! Maar als ik al die engelen op je Kerstfoto zie, dan wordt het vandaag voor jou ook vast wel wat. Geniet in elk geval van Sydney en ik ben nu al benieuwd naar je belevenissen in Melbourne. Bas,nogmaals een geweldig 2006 en tot je volgende bericht.
    Hans

  • 30 December 2005 - 13:45

    Jennifer:

    Hee Neef!

    Alles gaat goed zo te zien! Ook allemaal dames op de achtergrond en nog drugs..je bent lekker bezig!:P Ik wens je een hele fijne verjaardag en een mooi 2006! Komt wel goed denk ik! Geniet ervan!

    Kus Jennifer

  • 30 December 2005 - 16:42

    Sanne:

    Hoi Bas,

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! En natuurlijk nog vele jaren. Wat leuk zeg al die avonturen van jou. Ik kijk regelmatig op je site om te zien of er al een nieuw verhaal staat! Veel plezier nog!

    groetjes Sanne (je nichtje)

  • 30 December 2005 - 17:19

    Carola Wortman:

    Hoi Bas, ik wens je een hele fijne verjaardag en alle goeds voor 2006~!

    Groetjes van de Familie Wortman.

  • 30 December 2005 - 18:32

    Mootje:

    he bassie,
    fijne jaarwisselingen en een super verjaardag. we zullen voor je zingen.
    ben blij dat je het naar je zin hebt.
    xx monique

  • 30 December 2005 - 18:44

    Yvonne (je Weet Wel Moeder Van Richard):

    Hallo Bas, Hoe gaat ie. Net je laatste verhaal gelezen. Je beleeft nogal wat, maar ja, daarvoor ben je ook daar!!!! Ik wil je mede namens Richard hartelijk feliciteren met je 25e verjaardag. Toch een bijzondere verjaardag en dat mag je helemaal vieren in Sydney. Een goede vlucht naar Melbourne en we blijven op de hoogte van je verhalen. Mijn devies haal eruit wat erin zit, dit doe je waarschijnlijk maar een keer in je leven.
    Liefs en groetjes Yvonne

  • 30 December 2005 - 18:56

    Edwin, Maaike En Stef:

    Hiep hiep hoera, gefeliciteerd met je verjaardag bas. Maak er een leuke dag van, maar dat gaat vast wel lukken als ik al die verhalen lees.

    Gr edwin, maaike en stef

  • 30 December 2005 - 18:58

    Maria:

    Bas

    Gefeliciteerd van de oppas-Oma

  • 30 December 2005 - 19:11

    Lida En Gé Van Der Ploeg:

    Bas van harte proficiat met je verjaardag, een hele fijne dag, en nog vele gelukkige en gezonde jaren!

  • 30 December 2005 - 19:22

    Ria En Gerard:

    Gefeliciteerd Bas !!!! En natuurlijk de allerbeste wensen voor een heel gezellig 2006 !!Maria, gefeliciteerd met je zoon en een hele leuke reis gewenst naar Bas in 2006!!Liefs en groetjes, Ria en Gerard

  • 30 December 2005 - 19:23

    Geertje:

    Hoi die Bas, het blijft genieten die vehalen van je. Hoe mooi je verhalen ook zijn,wanneer ik deze mail verstuur is het bij jou ongeveer 06.15 uur in de ochtend. Dit betekent dat jij in het verre Austalië je vijventwintigste verjaardag gaat vieren. Zoals we al kunnen lezen zijn veel mensen dat niet vergeten, zo ook wij niet en willen je vanuit een guur Nederland hartelijke felicitaties overbrengen en zullen het oude jaar met een toast op jou uitluiden en hopen in 2006 nog te mogen genieten van je verdere avontuur. Bas van Harte en een gezond en avontuurlijk 2006. Bert Geertje en Mark.

  • 30 December 2005 - 19:23

    Mirella:

    Hoi Bas!!!

    Ik wil je even van harte feliciteren met je verjaardag! En natuurlijk wens ik je alvast een heel gelukkig nieuw jaar!
    Geniet ervan!!

    Veel liefs,
    Mirella

  • 30 December 2005 - 20:09

    Felmun:

    hey ouwe,
    wens je alvast een gelukkig, gezond en avontuurlijk 2006 en van harte gefeliciteerd met jouw verjaardag (in de zon)...groetjes Fel

  • 30 December 2005 - 20:56

    Sander & Melissa:

    Hey man! Gefeliciflapstaart met je verjaardag! Alweer 25 jaartjes jong, kan je het hebben?! een kwart eeuw!! hahaha, veel plezier maak er wat van, want hier is het glijden man!! Hé dat rijmt...Dik pak sneeuw! maar dat heeft ook zn charmes. Veel plezier met oud en nieuw daarzo, lekker dronken worden , of niet? Ik niet hoor moet maandag gewoon weer werken! Maja...geniet ervan en tot horens, Mzzls!
    Groetjes van Sander & Melissa en de rest hierzo!!

  • 30 December 2005 - 22:05

    Zussie Van Oscar!:

    Heeej Bassie!!
    GEFELICITEERD met je verjaardag!!! Ik begreep van Oscar dat je op de plek waar je nu zit al jarig bent, dus kan ik je nu al feliciteren!Geniet ervan daar en fijne jaarwisseling vast!
    Liefs Marlinde

  • 30 December 2005 - 23:01

    Peter En Maudy:

    Hoi Bas, Van harte gefeliciteerd met je verjaardag en uit ons koude kikkerland alle goeds voor 2006 maar bovenal een heel gezond 2006. Maria gefeliciteerd met je kanjer Bas\Dikke kus Peter, Maudy, Chuwa, Poeti

  • 30 December 2005 - 23:07

    Ossie:

    Heeee man! Nogmaals van harte!Maak r weer een toffe dag van en doe die Canadees en Victor de groeten haha! See ya soon in 2006 mate...:d

    En ik zal r zeker een paar op je drinken int Brouwhuis!

    Ciaooo Os

  • 31 December 2005 - 00:13

    Danny:

    Hoi Bas,

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. En natuurlijk een heel goed 2006, maar dat zal wel lukken geloof ik zo.

    Danny

  • 31 December 2005 - 00:40

    Attila:

    Hey Bassie, gefeliciteerd man! Fijne verjaardag toegewenst vanuit een besneeuwd Nederland! Ben wel jaloers op die zon daaro. Natuurlijk ook alvast de beste wensen voor 2006, bla bla bla... Groeten, mazzel, cheers, doei, ciao, daaaaaaaaag

  • 31 December 2005 - 10:12

    Rootje:

    Hey Gerard, hhaha

    Je vermaakt je wel, zo te zien en te lezen. Hey, bij deze nog van harte gefeliciteerd. Doe je een beetje voorzichtig '-> zo op jouw leeftijd! Alvast een buitengewoon voorspoedig en spectaculair 2006 toegewenst (maar dat zal wel goedkomen, denk ik zo). Proost alvast, en tot in het nieuwe jaar maar weer, he!

    Groetjes (andere) Gerard

  • 31 December 2005 - 10:32

    Aad En Ineke:

    Bas,van harte gefeliciteerd met je verjaardag!Wat een gave verhalen heb je steeds weer.We genieten er echt van en halen steeds de kaart erbij om te kijken waar je zit of geweest bent.Geweldig hoor!! Bas een hele fijne jaarwisseling en heel veel geluk,gezondheid en veel goeds wensen wij jou toe hier vanaf de Zweth.We wachten weer vol spanning op je volgend verslag.Het ga je goed en hou je taai.

    Gr.Aad en Ineke

  • 31 December 2005 - 10:47

    Doky En Harry:

    Hoi Bas,

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Maak er een groot feest van dar in Sydney! Wij genieten altijd erg veel van je spannende verhalen en wensen je in ieder geval nog een gave voortzetting en een fijne tijd met Oscar straks in Nieuw Zeeland!
    Fijne jaarwisseling, tot ziens,
    Doky & Harry

  • 31 December 2005 - 11:32

    Werner:

    Bassie van harte jongen! Hele fijne dag toegewenst, maar ik geloof dat dat wel goedkomt met oud en nieuw in Sydney :)

    Greetz Werner

  • 31 December 2005 - 12:10

    Sjoerd En Ruud:

    Bas,

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. In Zoetermeer wordt al zoveel vuurwerk ter gelegenheid van je verjaardag afgestoken, is niet normaal meer. Wij vertrekken overmorgen heer lijk voor een maand naar Thailand. Zitten dus iets dichter bij je.

    Groet,

    Sjoerd en Ruud

  • 31 December 2005 - 12:59

    Marlene En Andre:

    Bas,

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Onwijs gave reis ben je aan het maken, we zijn soms best een beetje jaloers!
    Goede jaarwisseling en geniet er van, ook komend jaar...

  • 31 December 2005 - 17:25

    Natasja En Jurgen:

    Hoi Bas,

    Vanuit het winterse Den Hoorn willen wij jou van harte feliciteren met je verjaardag!!!
    En wij wensen je ook een goede jaarwisseling en nog heel veel plezier!
    Het is erg leuk om te lezen wat jij allemaal beleefd!!!

    Liefs, Natasja en Jurgen

  • 31 December 2005 - 19:20

    Loesje En Anita:

    Bassie !!!!!!!!! GEFELICITEERD !!!!!!!!
    Hoorde van Marietje dat je aan het stappen bent.
    Gezien de tijd nu in Nederland hopen we toch wel dat je nu eindelijk eens in je mandje ligt. ;-)
    We hopen dat je 'n gave verjaardag hebt gehad, zo zonder ons.
    Dikke knuffel van je buuffies. xxx

  • 01 Januari 2006 - 14:50

    Alice En Jeffrey:

    Dag Bas, alweer een jaatje ouder en in een nieuw jaar nog in een super mooie omgeving ook. Daar gaat best heel veel goed, he?!! Mooi want dat verdien je ook. Dat en nog veel meer mooie en rijke ervaringen welke ik jou toewens. Veel liefs,
    Alice

  • 01 Januari 2006 - 16:33

    Johannes:

    He Bassie,

    Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Verder ook nog de beste wensen voor 2006!

    Have fun!
    Johannes

  • 01 Januari 2006 - 17:27

    Peter En Maudy:

    Hi Bassie
    Een heel gezond en goed 2006 en alle goeds wat men maar kan wensen hoop ik dat je dat ook krijg. Geniet van je avontuur.
    Dikke kus Peter en Maudy

  • 01 Januari 2006 - 22:38

    Lisetjeeeeeee:

    Bassie gelukkig nieuwjaar!! Dat je NOG meer van je reis gaat genieten. Ben jaloers als ik die foto's van het vuurwerk zie! Dat doen ze hier helemaal niet! Ik heb ook geen oliebol gezien! Maar ik zal niet klagen, het is hier beter dan fantastisch. Ben nu bij mijn familie in Wellington. Ooohhh joh ik heb zoveel mooie verhalen en ben benieuwd naar die van jou maar dat komt wel over 2,5 week! Dikke zoen

  • 02 Januari 2006 - 08:01

    Luck:

    Heej Bas,
    Nog van harte met je verjaardag en een heel gelukkig nieuw jaar.

  • 02 Januari 2006 - 09:12

    Natalie:

    Hoi Bassie,

    Allereerst nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!!!! En dan nog wens ik je een fantatstisch 2006 met veel mooie avonturen in gezondheid en geluk! By, By...............

  • 02 Januari 2006 - 19:51

    Michael:

    Als eerst Bas, nog gefeliciteerd met je verjaardag en als tweets een gelukkig nieuwjaar.
    Zo te lezen heb je het goed naar je zin daar, vind het hartstikke leuk voor ja dat je het nog steeds uithoud daar.
    Zie het volgende bericht wel te gemoed

  • 02 Januari 2006 - 23:45

    Vincent:

    heeeeeeeeeeeee gelukkig nieuwjaar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! en van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!!!!!!!!!!! dikke kus van ons drie. alles goed hier heb het weer overleefd jij ook zo te zien mooi zo looking forward to see some more pictures adios amigo.

  • 03 Januari 2006 - 20:15

    Sanny:

    Hey Bas,
    Gaaf hoor om het weer allemaal te lezen. Ik hoop dat je een tegek Oud en Nieuw heb gehad!! ondanks dat het lekker warm was en niet echt het (nederlandse) kerst en oud en nieuw gevoel had. Natuurlijk ook nog gefeliciteerd en hopelijk ook een leuke en gezellige verjaardag gehad? Ik heb je moeder even gesproken en hoorde dat je gewoon 5 dagen naar de US open gaat?? Echt onwijs gaaf en heel veel plezier!!! Groetjes Sanny

  • 03 Januari 2006 - 21:20

    Kees:

    Hallo Bas, ik ken je wel niet maar toch alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag en de beste wensen voor het nieuwe jaar. Ik ben de zoon van de oppasmoeder van Droppie. Het gaat heel goed met haar.Een leuke hond, ik heb verleden week een lange wandeling met haar gemaakt in het Buytenpark. Dat ging prima.
    Ik ken het gevoel van kerstvieren in de hitte. Ik was zeven jaar geleden met de feestdagen op de Antillen.In je zwembroek met een koud biertje onder de kerstboom, inderdaad een vreemde ervaring. Geniet van je reis, ik zal je verhalen een beetje volgen. Groetjes.
    KEES.

  • 06 Januari 2006 - 10:11

    Rita Schouten:

    Hej Bassie
    Ik had vandaag op het werk even tijd om je verhalen weer te lezen. Wat maak jij allemaal mee zeg, en wat een fota's kwijlen gewoon.Leuk he al die berichten voor je verjaardag en gelukwensen voor het nieuwe jaar.Geniet maar lekker en wees voorzichtig he. Heeeel veeeeeel plezier met alles wat je nog gaat doen. groetjes en liefs van rita s

  • 06 Januari 2006 - 20:17

    Riet.:

    Hoi Bas.
    Ik zie dat mijn berichtje niet is aangekomen.
    Alsnog van harte en de beste wensen.
    De stukjes zijn erg leuk om te lezen.
    Groeten van lau en riet.

  • 06 Januari 2006 - 21:11

    Zuid-Afrikaan:

    Hey Bassie! Nog gefeliciteerd met je verjaardag...... is ook geen tijd om jarig te zijn he, dat vergeet toch iedereen. Ik ben vandaag ontslagen en heb mijn Duitse vlam de harde waarheid moeten vertellen.... Dus ik hoop dat je me vergeeft haha. Was die kutvogels toch zat. Laterzzzzzzzz

  • 07 Januari 2006 - 10:45

    Maaike:

    Hé basxsie boy,

    Natuurlijk ook namens mij gefeliciteerd!! Was met oud en nieuw bij jullie en jullie beneden, errug gezelli!
    Leuke verhalen en mooie foto's weer, ben benieuwd hoe het in de buurt van Melbourne is!
    Je zal daar in elk geval niet zo snel tegen zo'n spacey dorpje aanlopen...
    Hé kanjer, lots of fun and enjoy en een pr8 2006 toegewenst,oftewel ga zo door :)

    Groetjes

    Maaike

  • 08 Januari 2006 - 16:45

    Mirel:

    Heej Bas,

    Wanneer komt er weer eens een nieuw verhaaltje?? Het duurt nu al zooooo lang...
    :-)

    Liefs!

  • 08 Januari 2006 - 17:01

    Jay Cindy:

    he bas nog gefeliciteerd met je verjaardag en de beste wensen nog en dat een weer een mooi jaar mag worden nog veel plezier en geluk mazzel jay cindy

  • 16 Januari 2006 - 20:30

    Gerda:

    He Bas, ik ben wel rijkelijk laat,maar nog van harte gefeliciteerd! En volgens mij is het daar bijna elke dag een feesie als ik het zo soms lees.Zaaaaaaaaaaaalig toch!
    Blijft leuk om te lezen wat je allemaal aan het ondernemen bent...super toch?!...
    Groetjes Gerda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

28 Juni 2006

Home sweet home

15 Juni 2006

Thailand

01 Juni 2006

Maleisie

16 Mei 2006

Singapore

09 Mei 2006

Bye bye Australie
Bas
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 55058

Voorgaande reizen:

06 September 2005 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: