Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Bas Noort - WaarBenJij.nu Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Bas Noort - WaarBenJij.nu

Brisbane

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Bas

24 November 2005 | Australië, Brisbane

Een hele goedemorgen vanuit Brisbane! Na mijn geweldige trips naar Fraser Island en the Whitsundays ben ik vertrokken naar Rainbow Beach om daar even een paar daagjes mee te pikken van het schitterende strand.... Het was zoals ik eigenlijk wel had kunnen verwachten een strand zoals ieder strand, dus had al dezelfde middag besloten om de dag erna weer te vertrekken naar de volgende bestemming. De volgende ochtend er weer vroeg uit om te vertrekken naar Noosa, waar ik onder andere van plan was om werk te gaan zoeken... Jammer dat dit hier niet gelukt is, had me hier wel een tijdje kunnen vermaken denk ik, echt een gezellig stadje! Heb al mijn bronnen ingeschakeld om hier werk te kunnen vinden, maar ook dit mocht helaas niet baten.... Ik ben hier dan ook maar 3 dagen blijven hangen, de tijd om te werken begint nu wel een beetje te dringen, zeker met het oog op New Zealand (dus spaar jij nog maar ff goed door Ossie ;), word de komende tijd geen stappen meer voor jou!). Ik ben vanuit Noosa nog wel naar de Australia Zoo geweest (de Zoo van onze grote vriend Steve Irwin)! Een beetje jammer dat hij er zelf niet was, maar dat mocht de pret niet drukken... Was zeker de moeite waard om dit gezien te hebben! Om 9.30 waren we in het park en hebben daar tot een uurtje of 11 rondgelopen om vervolgens in het crocoseum een show te bekijken met leeuwen, krokodillen, vogels en slangen... (duurde iets meer dan een uur)! Hierna hebben we de rest van het park bekeken, kangaroos geaaid, olifanten gevoerd en rare beesten bekeken... Om 3.30 vertrok de bus weer naar het hostel! Ook dit was weer een dag om niet te vergeten! De dag hierna zijn we vertokken naar Brisbane om dan hier maar werk te zoeken en niet al te veel meer te gaan chillen.... De middag dat ik aan ben gekomen ben ik gelijk naar een jobcenter gegaan en hier vertelde ze me dat ik de volgende dag voor 1 dagje in een hotel kon werken. 1 dagje schiet natuurlijk niet echt op, maar ik had mezelf voorgenomen om alles aan te pakken... Ben de volgende dag om 9 uur begonnen en na deze dag vroeg de hotelmanager of ik interesse had om de volgende dag ook te werken en daar had Bassie natuurlijk wel oren naar... Heb vorige week 26 uur gewerkt en zit deze week op 18 uur, dus als het allemaal een beetje mee zit kan ik hier ongeveer 30 uur per week werken... De eerste paar dagen heb ik me behoorlijk uitgesloofd qua werk, maar de laatste paar dagen heb ik eigenlijk weinig gedaan, beetje rondlopen en niets doen! Das is hier een beetje de mentaliteit... Om even aan te geven hoe ze hier denken over het hebben van een baan: Van de week ging ik naar de hotelmanager om te vragen of ik nog wat kon doen, kwam hij met een bezweet voorhoofd aanlopen en het eerste wat hij zei was, this isn't a job , this is work! En dan heb je het een uurtje ff druk gehad... Ongelofelijk hoe ze hier zijn wat werk betreft! Er word ook constant tegen me gezegd dat ik me niet al te druk moet maken, werk niet te hard, neem even een pauze als je dat wilt... I have got the easiest job in the world en dan nog zeggen dat ik het rustig aan moet doen! Mooi verhaal he!? Maar goed, verder is Brisbane een super gezellige niet al te grote stad... Beetje te vergelijken met Sydney, maar dan in het klein! Ik blijf hier denk ik nog wel een paar weekjes om ff wat geld te verdienen en om wat geld te besparen... hoe meer je werkt hoe minder je ook uitgeeft! De dagen dat ik vrij heb ga ik naar het kunstmatige strand wat aan de rand van de stad ligt of loop ik gewoon een beetje rond hier om de stad Brisbane te bekijken...
Misschien leuk om een paar weetjes aan jullie te vertellen:
Wisten jullie dat:
-de meeste australiërs supergezond leven en iedereen met sport bezig is, en je hier dus ook heel weinig mensen met overgewicht ziet,
-hier alles andersom is, niet alleen wat betreft autorijden, maar ook bijv. de roltrappen, als je naar boven wilt neem je de linker roltrap ipv de rechter, als je een slot wilt opendraaien draai je naar rechts ipv naar links en zo zijn er nog wel een aantal dingen die ik kan opnoemen,
- de meeste mensen hier overdreven aardig zijn,
- als je in een supermarkt wilt afrekenen, ze vragen hoe het met je gaat,
- dat iedereen een relaxte instelling heeft, het no worries gevoel, en dat je hier automatisch in mee gaat,
- dat ik de tijd dat ik in Australië ben nog maar 3 of 4 dagen regen heb gehad,
- ook hier de vrouwen bijzonder aantrekkelijk zijn,
- dat jullie je geen zorgen om mij hoeven te maken omdat ik hier helemaal alleen aan de andere kant van de wereld zit!
Zo dat het was weer voor vandaag! Er zal weinig gebeuren de komende weken, dus het zal wel even duren voordat ik een nieuw verhaal/foto's op de site plaats!
Bij deze wil ik graag nog even de familie van Luijken feliciteren met hun nieuwe aanwinst genaamd Roos! Leuk om te zien dat er in NL ook nog wat gebeurd!
Het was mij weer een waar genoegen om mijn verhaal met jullie te mogen delen! Tot de volgende keer. Adios!

  • 24 November 2005 - 07:18

    Jacques:

    Bas,
    Lekker dat je wat werk gevonden hebt in Brisbane. Brisbane is helemaal relaxed ten opzichte van Sydney; een provinciestadje waar alleen maar gepensioneerden wonen, lijkt het wel. Zo kwam het tenminste bij mij over toen ik er een keer was voor mijn werk.
    Nog een nieuwtje: Je hebt er een nichtje bij. Yoicee van Miguel in Ecuador is gisteren bevallen van een dochter, die Naima wordt genoemd.
    Veel plezier nog en succes met je werk.

  • 24 November 2005 - 08:55

    Gitta:

    Hi Bas, leuk verhaal, ik word er helemaal relaxed van. Wat heerlijk om in die mentaliteit te leven!Hoop dat je lekker wat uurjes kan maken, des te meer kun je weer uitgeven...Groetjes.

  • 24 November 2005 - 09:09

    Maudy:

    Hi Bas, zo te lezen nog steeds onwijs naar je zin. Zo zie je maar dat niet alles "gehaast" moet en als je relaxed bent, leef je denk ik ook langer
    Dikke kus
    Maudy

  • 24 November 2005 - 10:59

    Diek:

    Wat een land!!! Lijkt me helemaal geweldig, die relaxte mentaliteit. Werk dus niet te hard (dat doen wij hier wel voor je) en vermaak jezelf. Later....

  • 24 November 2005 - 12:19

    Alice:

    Hi Bas,
    Ik daarentegen ben alweer van baan verwisseld. Mijn exbasin was echt gek... Alleen maar zeuren dat de omzet te laag is en dat we absoluut niet van onze plek af mogen?!!! Hahaha ja TOEDELOE, zeg maar! Nu per 1 dec aan de slag bij een bedrijf in Zoetermeer. Hetzelfde als ik bij maas heb gedaan. Laatste poging en anders moet je maar even een goed woordje doen bij dat hotel!!! Tot horens,

    Liefs,
    Alice

  • 24 November 2005 - 15:13

    Dave:

    Hey Bassie, gelukkig zit je voorlopig even goed met je werk. Lijkt me echt gaaf om alles wat je gezien hebt ook eens te kunnen doen en te zien. Geniet daar maar lekker, hier is het koud en het regent. Met ROOS gaat alles goed. Echt een klein meisje. Ik wacht weer op je volgende verhaal.

  • 24 November 2005 - 18:13

    Mirella:

    Heeej daar issie weer!

    Leuk om weer even te horen hoe het met je gaat!
    Fijn dat je een relaxte baan gevonden hebt. Hoop dat je al dat niks doen nog wel even kunt volhouden daar!
    Succes in ieder geval en ik hoop snel weer wat van je te lezen!

    Liefs,
    Mirella

  • 24 November 2005 - 19:17

    Gibbsi:

    Heee Bassie. Het is goed om te horen dat alles goed gaat en naar wens verloopt. FF een tijdje werken is ook wel een leuke afwisseling, kan je nog meer van je vrije tijd genieten als je niet hoeft te werken. Hier gaat alles zijn gangetje en is het nu toch echt herfst, regen en wind en een voorspelling van natte sneeuw voor het weekend, echt super weer dus. Maar mij hoor je niet klagen, dat doe ik wel tegen andere. Bassie, veel plezier de komende tijd en tot horens.

    Mzzl Negert.

  • 24 November 2005 - 20:38

    Ruud:

    Hoi Bas, leuk te horen dat het je zo goed gaat en dat het werken nu ook lukt. Freya heeft haar HBO gehaald. Weetje: In States is er wel veel overgewicht. Kids hebben kennisgemaakt met mijn latina, we zijn "Duo Penotti". Alles goed hier!

  • 25 November 2005 - 12:23

    Suzanne:

    Hoi Bas,
    Fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Hier is ook alles prima. We hebben leren communiceren van je buurman Sjoerd. Was wel leuk. Blijf genieten, groetjes Suzanne

  • 25 November 2005 - 12:35

    Maria:

    Je smste al waar blijft je reactie. Maar weet even niet wat te schrijven. We hebben elkaar tenslotte van de week op msn gesproken en vanmorgen telefonisch.
    Je moet de groeten van Lia hebben.
    Have fun en ik hoop dat je volgende week weer volop kan werken. Succes

    XXX van mij en Drop

    Je verslag is trouwens weer heel leuk.Altijd leuk om te lezen wat je daar uitspookt, maar je moet niet alles vertellen hoor!!!!!!!!!

  • 25 November 2005 - 16:23

    Maria:

    He Bas we hebben een oppas oma voor Drop. Die mevr.vindt het helemaal geweldig. Al komt Drop daar elke dag. Is dat geen goed nieuws? Zijn we allemaal blij.

  • 26 November 2005 - 10:53

    Marlene En Andre:

    Hoi Bas,
    Heb net de laatste drie verslagen gelezen. Ik had even tijd (gegund) omdat de voetbal van de jongens niet doorging vanwege een dikke pak sneeuw en Daphne haar zwemdiploma b heeft gehaald, dus wij ook niet meer naar zwemles hoeven op zaterdagochtend. Zo te lezen gaat het goed met je. Houden zo! Groetjes van ons allemaal uit Tiel. Marlène.

  • 27 November 2005 - 16:21

    Ton Rozendaal:

    Ha die Bastiaan,

    Gaaf verhaal weer. Vreemd dat daar alles andersom gaat. Sloten en zo. Dat gaat zeker ook op voor de zonsop en ondergang. Ben met je moeder naar de oppasoma geweest. Gaaf mens. Droppie mocht ook in de tuin kijken, een partij bagger. En hij liep met z'n baggerpoten zo weer naar de binnen en dat vond ze allemaal best. Als we haar gang hadden laten gaan, had ze Droppie gelijk gehouden om het uit te proberen. Dat komt dus helemaal goed. Dat werken in Australie spreekt me wel aan. Ik geloof niet dat je daar overwerkt raakt. Groeten en hou je goed. Wij passen op Marietje.

    Ton

  • 27 November 2005 - 19:59

    Lida En Gé Van Der Ploeg:

    Hallo Bas,
    Leuk om je relaas weer eens te lezen en vooral fijn om te weten dat het goed met je gaat!
    Wij wensen je sterkte met je zware baan in dat hotel.
    Groeten,
    Tot ziens,
    Lida en Gé

  • 28 November 2005 - 10:59

    Chantal:

    Hoi Bas, wat leuk dat je een baantje hebt gevonden, denk maar aan ons,als je in je korte broek loopt, hier is het namelijk helemaal niks met het weer storm en regen wij lopen in dikke winterjassen, Nicky zit helemaal in het Sinterklaas gebeuren, hij vind het allemaal reuze spannend, afgelopen zaterdag sinterklaasfeest bij klaverblad gehad was erg leuk,Ziedses was de Sint. We genieten hier allemaal van je verhalen Groetjes & tot het volgende verhaal

  • 28 November 2005 - 20:22

    Opa Van Luijken:

    Bas, bedankt voor je felicitatie. Voor opa is ROOS een kleindochter om apetrots op te zijn.Blij te lezen dat jij in elk geval weer werk hebt en zo je beurs weer wat kan aanvullen. Ook over Brisbane schrijf je positief en dat relaxte gedoe lijkt mij ook heerlijk. Kortom het is nog steeds een geweldige belevenis voor je, maar ook om te lezen. Pas de komende tijd je werktempo aan, aan de omgeving.Wedden dat dat jou lukt?
    Groetjes van hans

  • 28 November 2005 - 20:54

    Vincent:

    hee mooie wereld reiziger echt leuk die berichten en nog veel leukere dat alles goed gaat hier erg koud en regenachtig zoals je nederland kent. verder echo gehad was allemaal goed ze dachten eerst dat het een tweeling was was wel even schrikken maar ook wel leuk om te horen maar was niet het geval het is er een en zag er goed uit. verder werken ben echt jaloers op je gun het je begrijp me niet verkeerd maar wil ik ook!!!!ben dit weekend lekker wezen stappen sinds tijden weer was wel even spannend maar ging allemaal goed dus dat gaat ook de goeie kant op.ben naar de westergas fabriek geweest naar awakenings echt knallen echter nu wel voor me gevoel tachtig weer veel te extreem gedaan natuurlijk je lkent me maar goed dit was een update van mij ons adios amigo!!!!!!!!

  • 01 December 2005 - 20:14

    Zuid-Afrikaan:

    Hey Bassie! Gave mail, lachuh. Ik heb het zelfde ondervonden met de mentaliteit op werk en overal eigenlijk. Calm down to a panic!!! haha
    Gegroet

  • 02 December 2005 - 17:17

    Geertje:

    Hoi Bas,deze keer ben ik nadat ik je geweldige verhaal had gelezen helemaal vergeten om te reageren. Bij deze, zoals gewoonlijk was het weer een plezierig stukje leeswerk we genieten elke keer weer. Fijn dat je werk heb gevonden en zo te lezen bevalt het je om deze taak rustig uit te voeren.Je maakt ons best een beetje jaloers wanneer het hier zo koud is en jou lekker van het mooie weer en de natuur kunt genieten. Hier is het alleen maar donker en koud.Ik hou echt niet van de winter dus des te leuker is het om je verhalen te lezen dit brengt weer een beetje warmte en licht in de duisternis.We hopen nog veel verhalen van je te lezen en er net zo van te genieten als we tot nu toe doen. Hartelijke groeten Bert en Geertje

  • 04 December 2005 - 12:04

    Maaike:

    Hé Bassie Boy!

    Word nog altijd een beetje groen als ik je verhalen lees. Gaaf hoor, leuk he snorkelen??? Ik hoorde dat je een dappere poging aan het doen was om te stoppen met r..... Ben inmiddels al een half jaar en een halve maand onderweg EN HET BEVALT!!!!!WOW!! Volhouden hoor!!
    Ik vind je verhalen helemaal te gek, ben benieuwd naar je volgende belevenissen. Enjoy en pas goed op jezelf. Zometeen ga je lachen trouwens... Kerst in zomerse temperaturen... heel weird.

    Groetjes!!!
    Maaike

  • 18 Januari 2006 - 12:29

    Jay En Cindy:

    Hoi Bas mooie foto's.
    Als je terug komt neem dan wat mooi weer mee naar nederland, jullie hebben daar genoeg zo te horen.
    Zo te horen hoef je je niet te pletter te werken dus das altijd goed.
    Hier gaat ook alles wel goed.
    We gaan binnekort weer eens gezellig met je moeder eten dus dan horen we weer wat meer van je ha ha.
    Nou doe rustig aan en veel plezier daar mazzel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

28 Juni 2006

Home sweet home

15 Juni 2006

Thailand

01 Juni 2006

Maleisie

16 Mei 2006

Singapore

09 Mei 2006

Bye bye Australie
Bas
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 94
Totaal aantal bezoekers 55061

Voorgaande reizen:

06 September 2005 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: