Whitsundays & Fraser Island - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Bas Noort - WaarBenJij.nu Whitsundays & Fraser Island - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Bas Noort - WaarBenJij.nu

Whitsundays & Fraser Island

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Bas

12 November 2005 | Australië, Rainbow Beach

Zo daar ben ik dan weer eens! De laatste paar dagen in Airlie Beach was vooral stappen (met Joost, Lisette en Domincus) en bij de lagoon liggen! We hebben hier besloten om een 3-daagse zeiltrip te gaan maken naar de Whitsundays (een eilandengroep niet ver van Airlie Beach). Ook deze tour was weer de moeite waard! Met een groep van 19 personen zijn we de zee opgegaan. De eerste dag hebben we veel gevaren/gezeild, af en toe gestopt om even te snorkelen, 1 van de vele eilanden te bekijken of om te eten! Wat mij betreft waren de snorkelspots zeker wel een hoogtepunt van de deze trip... Het was helaas niet op het Great Barrier Reef, maar het kon er zeker mee door... Heb nog een onderwatercamera gekocht en geprobeerd een aantal foto's hiervan op de site te zetten maar op een of andere manier lukt dat niet helemaal! Maar goed, ik blijf het proberen.... De eerste avond zijn we aangemeerd bij een van de eilanden om hier van de zeilboot af te gaan en met de hele groep te eten en te drinken .... Leuke bierspelletjes gespeeld en om een uurtje of 11 zijn we weer teruggegaan naar de boot om lekker op de boot te gaan slapen.... Ik heb nog best lekker geslapen totdat de motor om een uurtje of 4 begon te draaien... Dus ben er maar uitgegaan, voelde me niet helemaal jofel (waarschijnlijk iets teveel gedronken en dat in combinatie met een boot die constant heen en weer gaat....) En dan kom je boven op het dek en zie je iemand over de railing hangen die doet alsof ie de vissen zit te bekijken, maar stiekem de vissen zit te voeren.... Was ook niet helemaal bevorderend om mijn maaginhoud binnen te houden. Maar goed, IK heb in ieder geval alles binnen kunnen houden...
De 2 e dag hebben we weer gesnorkeld en zijn we op HET eiland van de Whitsundays geweest, genaamd Whitsunday Island! Het zand is echt heel zacht en heel fijn en heel wit (doet gewoon pijn aan je ogen), het water helder en de uitzichten vanaf de "lookout" waanzinnig! Hier zijn we een aantal uur gebleven om lekker op het strand te liggen en te genieten van het uitzicht... Savonds hebben we met zijn allen op de boot gedineerd en wat gedronken en ik ben uiteindelijk lekker vroeg mijn bedje ingedoken... De volgende dag wederom vroeg wakker, dit keer gelukkig geen kater.... We hebben deze dag de laatste snorkeltrip gehad, en heb hier echt heeeeeeel veel mooie, rare, bijzondere, grote, kleine, vreemde vissen gezien... Zoveel vissen om je heen dat je bijna niet eens kan zwemmen... heb er nog een foto van dus ik hoop dat ik hem binnenkort op mijn site kan zetten! Verder zijn we deze dag nog op een eilandje geweest om ff lekker te chillen om van hieruit weer richting de haven van Airlie Beach te vertrekken.... Was weer een waanzinnige tour!! In Airlie Beach hebben Joost, Lisette en ik besloten om de volgende dag door te reizen naar Hervey Bay om daar een tour te doen naar Fraser Island. Maar goed, de avond dat we terugkwamen van de Whitsundays zijn we eerst nog met de hele groep ergens wat wezen eten (en drinken natuurlijk). De dag hierna maar rustig aan gedaan want we hadden een busreis van 12 uur voor de boeg... Om 17.30 vertrekken uit Airlie Beach en om 5.30 zouden we aankomen in Hervey Bay... behoorlijke rit dus! Maar het viel allemaal mee, heb behoorlijk wat kunnen slapen... Maandagmorgen zijn we aangekomen en hebben besloten om woensdag de tour te doen naar Fraser Island (een 4 wheel selfdrive tour met 11 mensen)... Je krijgt een auto, kampeerspullen en alles wat je nodig hebt voor 3 dagen (boodschappen moesten we zelf doen). Heb nogal gemengde gevoelens aan deze tour overgehouden... Maar dat lezen jullie zo meteen wel! Sochtends vroeg vertrokken we met "onze" bus naar de ferrie om hiermee naar Fraser Island te gaan... Hier hebben we eerst een soort van rainforestwalk gedaan om vervolgens een meer in het midden van het eiland te bezichtigen... Heeeeel mooi! Hier lekker gezwommen en na een uurtje met de groep besloten om naar een groter en nog mooier meer te gaan een stukkie verderop.... Ook hier weer met open mond zitten kijken hoe mooi het is en wederom ff lekker gezwommen! Savonds zijn we een campsite op gaan zoeken.... en na lang zoeken is dit ons gelukt! Hier hebben we eerst de tent opgezet om vervolgens aan het eten te beginnen... Wat zullen we eten???? De een wil dit en de ander wil dat... Problemen, problemen.. Hier begon het gezeik... maar goed, uiteindelijk gekozen voor de pasta! Hierna nog ff lekker een biertje gedronken en dacht lekker vroeg naar mijn tentje te gaan om eens lekker te gaan slapen... maar nee, zo lekker is het niet om op een keiharde ondergrond te liggen (de kampeeruitrusting was niet voorzien van matjes of iets dergelijks)... Erg jammer, dus niet al te best geslapen en was alweer vroeg wakker.... Dacht eens even lekker mijn behoefte te gaan doen, maar bedacht me toen dat dat er op veel locaties op het eiland GEEN toiletten zijn... En in dit soort gevallen, moet je een schepje meenemen een kuil graven om hier je behoeften in te doen..... en er werd ons tevens geadviseerd om een " maatje" mee te nemen om er voor te zorgen dat de dingo's (wilde honden) je niet aanvallen! En dan heb ik het nog niet eens gehad over de muggen en die reuzevliegen die constant om je heen zitten en je geen moment met rust laten! Echt heel vervelend.... Maar goed, de dag zelf heeft weer een hele hoop goed gemaakt! We zijn naar een soort van cliff toegereden en hebben deze natuurlijk beklommen om van hieruit een fantastisch uitzicht te hebben over de oceaan en de stranden en de bossen en... dolfijnen, haaien en reuzeschildpadden! Geen dolfijnen gezien helaas, maar wel haaien (niet zo heel groot, iets van 2 meter denk ik) en schildpadden! Hierna zijn we naar een creek toegereden om hier lekker te chillen, te zwemmen, bier te drinken, slap te ouwehoeren.... Kortom gezellig! Savonds weer dezelfde problemen als de avond ervoor... maar goed, weer geprobeerd vroeg te gaan slapen... Ook dit was weer een probleem! Maar ja, het hoort er allemaal bij... De volgende dag zijn we weer naar een meer toegereden, dit was een mooie afsluiting van de trip... dit meer stak er met kop en schouders bovenuit! Eerst een kilometer door het bos gelopen om het meer te bereiken en dan zie je het meer liggen met aan de ene kant bossen en aan de andere kant 1 enorme duin die schuin naar beneden loopt! Echt supermooi! Van hieruit zijn we weer terug gegaan naar de ferrie om teruggebracht te worden naar Hervey Bay. Na ongeveer 100 muggenbulten (en dan overdrijf ik niet), een hoop irritaties in de groep, de geweldige mogelijkheden om lekker op je gemakkie een potje te sch...., en na vooral een hele hoop mooie dingen gezien te hebben kan ik toch wel zeggen dat ook deze tour weer de moeite waard was! Ik hoop dat ik jullie weer een beetje van het werk heb kunnen afhouden Ik zal jullie op de hoogte van de rest van mijn ervaringen! De groenten en tot sinas! Bassie

Ohja dames van benee ik begreep dat jullie nogal wat moeite doen om die vervelende Droppie een beetje in het gareel te krijgen! Mag ik jullie daar bij deze hartelijk voor danken. Ik, maar zeker ook moeders stelt dit zeker op prijs!

  • 12 November 2005 - 07:00

    Maria:

    Wat een verhalen weer zeg en wat een mooie foto's.Schitterend die vissen. Hier is de herftst ingetreden hoor. Niks aan.Waaien,regenen. Maar nu is het droog en ga ik zo lekker tennissen.
    XXX van mij en van die vervelende Drop.

  • 12 November 2005 - 08:37

    Jacques:

    Nou, Bas, het klinkt allemaal weer geweldig. Hoe bevalt je camera? Het resultaat ziet er goed uit, leuke plaatjes van de natuur en de vissen.
    Ben je nog niet tripmoe na al die belevenissen? Nog veel plezier daar!

  • 12 November 2005 - 10:43

    De Dames Van Benee:

    Graag gedaan hoor !!! Wij (lees: Loes, ik (Anita) ben teveel 'n watje, wat dat betreft) zullen Droppie wel ff drillen. Als je thuis komt heb je 'n modelhondje.
    Gaaf om je verhaal weer te lezen. Vooral de anekdotes over je dagelijkse behoeften doen zijn erg inspirerend. Dank je wel dat je ons daar van op de hoogte hebt gebracht. ;-)
    Hé kanjer, heel veel fun en geniet !!!!
    Dikke knuffel van de dames van benee.

  • 12 November 2005 - 10:49

    Mirella:

    Heeej Bas!
    Wat zijn je foto's gaaf zeg! Ziet er allemaal weer super uit!
    Liefs,
    Mirella

  • 12 November 2005 - 11:22

    Alice:

    Bas... Wauw!
    Hier rond de 10 graden en minder. Aan het werk, (joehoe!?!) maar wel een toilet en zacht matrasje aanwezig! Zo zie je maar, overal is wel wat. Veel plezier, doei doei

  • 12 November 2005 - 11:39

    Vincento:

    Heeft ff geduurd, maar het was het wachten waard; wederom waanzinnige belevenissen (niet allemaal trouwens), schitterende foto's en een mooi verhaal!!! Blijf goed beseffen dat alles wat je meemaakt heel bijzonder is en blijf hier optimaal van genieten!! Enjoy yourself!!!!

  • 12 November 2005 - 12:35

    Vincent:

    heeeeeeeeeeee bas echt weer super kicken die foto's echt jaloers wil ik ook!!!!! maar ja mooi dat alles goed gaat echt beter hier ook weinig schokkends behalve dan weer zwanger bedankt voor je sms by the way!!!! veel plezier!!!! maar dat gaat wel lukken mail je snel weer adios amigo!!!!

  • 12 November 2005 - 15:26

    Gitta:

    Onwijs gaaf die foto's, Jacques Cousteau!(ofzo).Vooral met de roze/witte kleding....Errug aantrekkelijk. Je verhaal is weer super!X

  • 12 November 2005 - 16:52

    Marian:

    Hey Bas, volgens mij ben je al aardig op weg om een echte BIKKEL te worden. Slapen zonder matrasje enne...als je buiten je behoefte doet moet je wel ergens mee afvegen hoor anders blijven die vliegen om je heen zitten!!!
    groetjes Marian en Tom

  • 13 November 2005 - 16:01

    Ria:

    Bassie
    Wat geniet jij joh.Soms droom ik dat ik dertig jaar jonger was,de vriendin van bassie bent en lekker door australie aan het reizen ben en heel veel aan het chillen.Denk je nu dat mens is gek het is ook maar een droom.We gaan straks met je moeder lekker erwtensoep eten in sweet lake city het klink wat minder dan whitsunday island maar we doen het er maar mee.We kijken uit naar je verhalen en genieten met je mee. Wees voorzichtig en geniet. Love You Ria

  • 14 November 2005 - 07:47

    Diek:

    Kicke hoor, alles wat jij daar meemaakt. Zie ik het nou goed op de foto? Komt er een klein bierbuikje bij je opzetten? Als dat inderdaad zo is zeg ik, uitstekend Bassie houden zo.

  • 14 November 2005 - 14:33

    Demelza:

    Heeeey Bas,

    Betrap me er op dat ik niet eerder wat heb geplaatst (toch?) maar alsnog :-D.

    Het ziet er echt geweldig uit!!! Echt hoor, je gaat je hier doodvervelen als je weer terug bent. hahaha.

    Veel plezier nog!!!!

    Groeties Demelza

  • 14 November 2005 - 14:53

    Bas:

    Hey Adriaantje, mooi die foto`s. Komt me bekend voor haahahahaha, leuk he in zo`n tent. Hoop dat Priscil haar oom nog wat voor je kan doen. Je moet natuurlijk ook naar Steve the crocodile hunter.

  • 14 November 2005 - 19:16

    Ossie:

    Leuke bierspelletjes zo te zien zeg!Lijkt mij ook wel lachen in zo'n tentje trouwens:P He ik heb vandaag mn reis naar Nieuw-Zeeland daadwerkelijk geboekt!Weer heel wat centjes armer, maar dat heb ik r wel voor over;) Kheb maar een stoel aan het raam geboekt, anders heb ik ook nix te zien int vliegtuig! Ik mail je alles morgen!Have fun again mate!

    Ciao Os

  • 15 November 2005 - 08:39

    Geertje:

    Hoi Bas,Weer was het genieten om je verhaal te lezen en wat een mooie foto's die je verhaal zo ondersteunen je hebt nog een lange ontdekkingsreis voor de boeg wat voor je trouwe aanhangers alleen maar meer leesplezier geeft en natuurlijk prachtige beelden.We kijken uit naar je volgend mail. Groeten Bert en Geertje

  • 17 November 2005 - 12:07

    Aad En Ineke Duijndam:

    wij hebben weer genoten van je goed omschrevenverslag en hebben de wereldatlas er op na geslagen en zo alle plaatsjes en beats kunnen volgen en zo krijg je meer respect voor de schepping.

  • 17 November 2005 - 15:59

    Ruud & Riekje:

    Hoi Bas,
    Zo te lezen blijft het daar genieten, dat doen we hier van jouw verhalen. Zijn benieuwd wat je met de plaatsing van de Aussies voor het wk het beleefd. (ja die Guus flikt het toch maar weer) Het leek, zoals in het AD stond, bij vlagen op het 'Austrilan Rules Football'. Misschien een tip om ook eens zo'n wedstrijd bij te wonen.
    We blijven je volgen. bye bye

  • 19 November 2005 - 15:26

    Hans Van Luijken:

    Hoi Bas,
    Toen ik de foto zag van de bierspelletjes dacht ik meteen weer aan zo'n 12 jaren geleden. Tennis! Ik wist toen al dat het heus niet zo gek was voor jou om samen met Dave te gaan mixen!!!! In het kleine holland begint het langzaam kouder te worden. Geen mug meer te bekennen.(...) Je verhaal was weer amusant. Ik zie het alweer voor me...Bas 's nachts naar buiten met een schepje en in het gezelschap van een maat.En Bas maar scheppen, scheppen en scheppen, terwijl die staat rond te springen vanwege de hoge nood. Lachen joh!! Maar voorlopig geniet je nog volop. Je foto's en verhalen zijn weer klasse. Bas, tot het volgende hoofdstuk.

  • 20 November 2005 - 13:38

    Je Neef Barry:

    Zit op deze druilerige zondagmiddag al je verhalen en je foto's te bekijken.. Moet zeggen dat ik heel erg jaloers ben!!! Veel plezier nog en geniet ervan maar dat doe je wel volgens mij...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Rainbow Beach

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

28 Juni 2006

Home sweet home

15 Juni 2006

Thailand

01 Juni 2006

Maleisie

16 Mei 2006

Singapore

09 Mei 2006

Bye bye Australie
Bas
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 88
Totaal aantal bezoekers 55057

Voorgaande reizen:

06 September 2005 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: