Home Hill, Airlie Beach - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Bas Noort - WaarBenJij.nu Home Hill, Airlie Beach - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Bas Noort - WaarBenJij.nu

Home Hill, Airlie Beach

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Bas

31 Oktober 2005 | Australië, Airlie Beach

Aloha!! Hier even een korte update.... Ik denk dat jullie allemaal wel benieuwd zijn hoe het mij vergaat tussen de meloenen!? Vorige week zondag ben ik aangekomen in Home Hill waar ik geconfronteerd werd met een uitermate mooi en vooral schoon hostel... Of was het nou het tegenovergestelde?? Het was in ieder geval een goed begin, ik begon er al helemaal zin in te krijgen... Ik kreeg te horen dat ik de volgende dag kon beginnen op een farm een half uur van het hostel vandaan...Ik dacht lekker vroeg naar bed te gaan om goed uitgerust aan mijn nieuwe avontuur te beginnen... Helaas waren er een aantal factoren die hier niet aan mee wilde werken... ik sliep naast een balkon waar zo ongeveer alle medehostelgenoten zich verzamelden om eens even lekker herrie te gaan maken! Tevens was het verschrikkelijk heet op de kamer (slechte airco) en constant liepen er mensen heen en weer om van de ene naar de andere kamer te gaan... De volgende ochtend ging de wekker om 5.30 en uiteraard was ik topfit! Eerst even ontbeten en gedoucht en om 6.30 werden we opgehaald om naar de farm gebracht te worden... Hier aangekomen begonnen we met een simpel klusje, dozen vouwen... Zijn wel dozen van 2 bij 2 meter, maar goed, zo erg was dit nog niet... Maar toen ik erachter kwam dat deze dozen ook nog gevuld moesten worden begon ik het al wat warmer te krijgen... (en zo heet is het nog niet om 7.30)! Met een tractor(met een aanhanger erachter waar onze zelfgevouwen dozen op stonden) zijn we het veld opgegaan en plukken maar... 8 uur lang, in de brandende zon meloenen plukken (die wel 15 kilo zwaar kunnen worden).... En op een gegeven moment weet je het: de rest van mijn leven word ik meloenenplukker! Echt enerverend werk kan ik wel zeggen.... lekker afwisselend enzo... Echt een topbaan! Aan het eind van de dag werden we weer terug gebracht naar het hostel, waar ik met de vraag heb rondgelopen, blijf ik hier een paar weken of zal ik naar Airlie Beach vertrekken om daar lekker bij de lagoon te liggen en savonds lekker op stap te gaan! Het was 1 van de moeilijkste beslissingen in mijn leven maar heb toch maar voor het laatste gekozen! En in Airlie zit ik nu ongeveer een week en ik denk dat ik de juiste beslissing genomen heb! Heerlijk hier.... elke dag bij de lagoon liggen en savonds lekkerop stap! De eerste paar dagen met verschillende mensen opgetrokken (wederom met mensen uit alle uithoeken van de wereld), was erg gezellig... Mijn engels wordt met de dag beter, en je leert nog wat over andere culturen... Echt leuk!! De laatste 2 dagen ben ik opgetrokken met 2 nederlandse gasten, die hier nu ook ongeveer 2 maanden zitten... En de komende paar dagen ben ik weer herenigd met Dominicus, Joost en Lisetje, dus dat zal vast ook wel weer gezellig worden! Ik weet nog niet wat de volgende bestemming gaat worden, maar heb nog wel even om daar over na te denken... Ik denk dat ik hier zeker nog wel een weekje blijf... Ik ga sowieso nog een trip boeken hier naar de Whitsundays! Schijnt ook waanzinig mooi te zijn... Hier zal ik jullie de volgende keer meer over vertellen!
Adios en de ballen!

Bozzie

  • 31 Oktober 2005 - 06:49

    Geertje:

    Hoi Bas, moet vandaag vroeg beginnen met werken (je weet wel) en kijk dan eerst even de mail door en jawel een berichtje van Bas, dan maar te laat op mijn werk. Ik begrijp dat je de meloenen voor gezien heb gehouden en lees dat we gekozen heb voor het zien van veel mooie dingen.Ik hoop dat je straks wel leuk werk zal vinden zodat je ons nog lang van deze mooie verhalen kan vertellen. Bas veel plezier op je verdere avontuur en geniet van alles wat je tegen komt.Ik ga nu wel werken. Groetjes Bert en Geertje

  • 31 Oktober 2005 - 07:16

    Maria:

    Nou, dat is lekker rustig aan doen zeg. Heerlijk.
    Hier is het mooi weer, maar vast niet zo mooi als in Australië.Alles gaat goed en met Drop ook.Ik zal je van de week wel weer eens bellen. Was gezellig toch???

    XXX van mij en Drop.

  • 31 Oktober 2005 - 07:55

    Jacques:

    He Bas, het was bijna voorspelbaar dat er ook een tijd zou komen dat je geen heel bijzondere dingen zou doen en gewoon lekker zou relaxen. Hoewel het ontmoeten van mensen uit andere landen met andere culturen en gewoontes al bijzonder genoeg is zou ik zeggen. Goed te horen dat jij dat ook leuk vindt. Dat is een fantastische ervaring. Ga zo lekker door!

  • 31 Oktober 2005 - 09:44

    Vincent:

    hee mooie meloenen plukker not dus. alles goed zo te lezen mooi hier ook alles goed nog een nieuwtje we zijn weer zwanger adios mail later weer.veel plezier!!!!!

  • 31 Oktober 2005 - 11:43

    Truus En Peet And Kids:

    Hoi Bas,
    Na je verhaal direct de krant gepakt en ja hoor, de meloenen worden duurder. De aanvoer stagneert. Grapje....
    De term "plukkie al" is dus niet meer op jou van toepassing.
    Blijft desondanks een leuk verhaal om te lezen Bas !
    Wij hopen dat je toch een passend baantje op de kop kan tikken. Gaat dat chillen niet vervelen op den duur ?
    Groetjes van ons allemaal.

  • 31 Oktober 2005 - 11:46

    Loes En Anita:

    Dus 'n carrière als meloenplukker kan je wel vergeten !!! Valt me 'n beetje tegen van je. Had toch graag gewild dat ik hier 'n meloentje van je jouw hand had kunnen kopen.
    Maar helaas !!!
    Gefeliciteerd met Droppie trouwens !!!
    Hé kanjer, nog veel plezier en we kijken al weer uit naar je volgende verslaggie.
    XXX

  • 31 Oktober 2005 - 16:09

    Ruud:

    Hoi Bas, leuk dat je het weer meer naar je zin hebt op Airlie Beach. Geniet er van. In verband met het off-shore outsourcen hier, is er dus daar nog een backdoor als meloenenplukker!

    Groetjes en geniet zet!

  • 31 Oktober 2005 - 19:23

    Vino:

    Hey harde werker!!!
    Na een dagje hard werken heb je weer een paar weken rusten verdiend. Geniet ervan jongen; het is je gegund. Mzzl!!
    PS. heb je tenminste weer de tijd om een beetje werk te maken van de vrouwen (Lisetje?????).

  • 31 Oktober 2005 - 19:26

    Gitta:

    haha, grappig geschreven. Ik had ook al gehoord dat meloenen plukken niet het meest gewilde baantje is...klopt dus.Take care en wederom veel plezier!

  • 31 Oktober 2005 - 19:48

    Zuid-Afrikaan:

    Hey eendagsvlieg! Wordt het uiteindelijk toch sinasappels plukken haha.
    Maar het klinkt als een goede keuze (bij de lagoon liggen). Ga je goed daar. mazzzzzel

  • 31 Oktober 2005 - 20:27

    Ferdi:

    joo bassie!!
    alles nog goed daar zo te horen. Met mij gaat het ook weer goed had met voetbal me neus gebroken :-( dus dat was een beetje minder maarja hij staat gelukkig weer recht. hoe staat het eigelijk met de chikiess???
    ik hoor het wel groetjess Ferdi

  • 31 Oktober 2005 - 20:32

    Ton:

    Grote geniale meloenenplukker. Lekker volgehouden hoor. Kan je geen ongelijk geven. Lisetje weer in beeld? Geniet van alles wat op je pad komt. Wij werken wel. Ajax-Heerenveen 0-0.

    groeten ook van Ria

  • 31 Oktober 2005 - 21:40

    Ossie:

    Hehe Ted ik denk schrijf hier ook maar eens wat;) Wordt idd tijd dat je die meloenen ergens anders gaat zoeken joh! Zit nu trouwens te wachten op goedkeuring van werk om 4 weken vrij te krijgen..Duurt langer dan ik d8, en heb al 2 opties op een reis lopen! Maar dat komt wel goed..Morgen weer een date met Willll:p Ik bel je zat/zon wel weer ff!Dan moet het wel rond zijn.. Niet teveel bier drinken morgen he, je zal nu nu nog wel je kater er aan het uitslapen zijn;) hehe

    Ciao Os!

  • 01 November 2005 - 21:12

    Maudy:

    Hoi Bassie,
    Ik had gedacht dat in de meloenen wel een ondernemersschap in zou gaan doen!! Maar ik zou zo zeggen als je kan genieten moet je het beslist doen en als de pennys op zijn kan je altijd nog meloenen plukken toch?? De ervaring heb je inmiddels al. Bas geniet maar verder en tot je volgend verhaaltje
    Dikke kus
    Maudy

  • 02 November 2005 - 08:29

    Diek:

    Wat een bikkel ben jij zeg!!!! Ik hoef nog maar 29 jaar te werken, maar jij stopt al na 1 dag!!!!! Ben een beetje laat met reageren, maar dat komt omdat ik geen berichtje meer krijg als je weer wat nieuws hebt geschreven. Veel plezier en tot het volgende verslag.

  • 02 November 2005 - 15:06

    Hans Van Luijken:

    Hoi Bas,
    Is dat even lekker verdienen! 1 Dag met meloenen bezig zijn om vervolgens weer voor minimaal een week op je krent bij de lagoon in Airlie Beach te gaan liggen. Maar gelijk heb je...Ik ben benieuwd tegen wat voor een werk je nu weer aanloopt. Aalbessen pitten? Rust voorlopig maar lekker uit van die ene dag werken. De kans is groot dat je dan weer lekker fit aan je volgende klus kan beginnen. Maar eerst nog even geniet van Whitsundays......wat is dat eigenlijk?
    Groetjes,

    Hans

  • 02 November 2005 - 21:49

    Ria Seijdel:

    Airlie Beach lijkt me ook veel leuker dan die meloenen........Ik lees je verhalen met plezier! Groetjes, ook van Gerard.

  • 04 November 2005 - 11:57

    Mirella:

    Heeeej Bas,

    Klinkt weer helemaal geweldig! Ik lees je verhalen echt met heel veel plezier! Geniet ervan mannetje!!!

    Veel liefs,
    Mirel
    (en de groetjes ook van Rudi!)

  • 08 November 2005 - 09:41

    Hannie:

    ha die Bas, ik ben een beetje laat met mailen maar ik ben met alles een beetje traag.[duurde 15 jaar voordat ik ging trouwen]HOU JE NOG EEN BEETJE VAN ME/
    /OEPS ALLEMAAL HOOFDLETTERS EN IK HEB M'N BRIL NIET OP.BEN JE AL VREEMD GEWEEST?OFISJEHAAR NOG STEEDSLANG?iK BLIJF JE VERHALEN VOLGEN DIKKE KUS HANNIE

  • 08 November 2005 - 15:41

    Edwin En Maaike:

    Hoi Bas
    ik kan me voorstellen dat je de meloenen achter je laat. En een reisje naar de whitesundays is echt geweldig wij zijn er ook geweest. Geniet nog van het mooie en vooral relaxte land. Gr edwin, maaike en stef

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Airlie Beach

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

28 Juni 2006

Home sweet home

15 Juni 2006

Thailand

01 Juni 2006

Maleisie

16 Mei 2006

Singapore

09 Mei 2006

Bye bye Australie
Bas
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 89
Totaal aantal bezoekers 55065

Voorgaande reizen:

06 September 2005 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: