Mission Beach, Cardwell, Townsville - Reisverslag uit Townsville, Australië van Bas Noort - WaarBenJij.nu Mission Beach, Cardwell, Townsville - Reisverslag uit Townsville, Australië van Bas Noort - WaarBenJij.nu

Mission Beach, Cardwell, Townsville

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Bas

22 Oktober 2005 | Australië, Townsville

Een hele goede dag weer! Ik heb een hoop gereisd de afgelopen week, maar weinig gezien! Vanuit Cairns ben ik afgelopen zondag om 7.30 vertrokken naar Mission Beach, een ritje van 2 uur.... Een plaatsje wat heel erg klein is, maar wat onder de backpackers een oord schijnt te zijn om ff bij te komen van de oostkust (veel backpackers komen van de andere kant... vanuit Sydney dus.) Een supermooi strand met uitzicht op Dunk Island waar ik afgelopen maandag een trip naartoe heb gemaakt! Naast de vele watersportactiviteiten die je hier kunt beoefenen zijn er ook verschillende wandeltracks door de regenwouden.... Dit laatste heb ik ondernomen en het was wederom genieten geblazen! Weer allemaal verschillende dieren gezien.... Was zeker weer de moeite waard! Hierna heb ik nog ff op het strand gelegen om vervolgens met de watertaxi weer richting Mission Beach te gaan... Op mijn kamer sliepen 2 jongemannen uit Engeland waar ik de avonden mee heb doorgebracht en waar ik mee op zijn engels ben wezen zuipen... Pfff, dat doe ik dus ook niet meer! En ze deden nog rustig aan omdat ze er de volgende dag weer vroeg uit moesten om te gaan raften... Maar goed, was best gezellig! De volgende dag nog even relaxen op het strand en mijn volgende bus geboekt naar een plaatsje genaamd Cardwell! De bedoeling was om vanuit hier naar een eiland te gaan wat een aantal kilometer tegenover Cardwell ligt... Aangekomen in Cardwell heb ik maar besloten om de volgende dag weer verder te reizen, aangezien ik de enige in het hostel was! In de stad was ook niet veel te beleven (een straat van nog niet eens 100 meter waar "alles" te vinden was), er was niet eens een supermarkt.... Dus onthoud het plaatsje Cardwel.. GA ER NIET HEEN!! Vanuit hier ben ik vertrokken naar Townsville. Een hele gezellige stad met veel backpackers, hier ben ik een aantal dagen met een paar andere backpackers opgetrokken (vooral duitsers, maar ook canadezen en nederlanders). Had hier zeker wel een tijdje kunnen blijven, maar goed aangezien mijn geld nogal hard gaat heb ik maar besloten om te gaan werken een uurtje hier vandaan! Op een melonfarm... heb vandaag contact opgenomen met deze farm en die heeft bevestigd dat ik maandag aan de slag kan... Dus dat wordt flink aanpoten de komende weken! Als dit me "bevalt" blijf ik daar denk ik 3 of 4 weken om vervolgens in een maand tijd de rest van Oostkust af te gaan, moet namelijk de 24ste van december weer in Sydney zijn! Ik heb helaas hier niet de mogelijkheid om nog wat foto's op mijn site te plaatsen, maar die houden jullie te goed! De komende tijd hoeven jullie in ieder geval geen spannende verhalen te verwachten! Uiteraard zal ik jullie wel op de hoogte houden van wat er zich allemaal afspeelt op de farm en hoe het me daar bevalt! Ik zou zeggen tot de volgende keer bij BASSIE EN AUSTRALIE!
Groetjes Bassie

  • 22 Oktober 2005 - 04:59

    Maria:

    Nou er tegenaan dan maar met die meloenen.Ik zal aan je denken als ik maandag achter mijn pc zit en jij in de hitte tussen de meloenen loopt.SUCCES!!!!!
    Hoe is het eigenlijk met die Duitse dames?
    Hier alles goed. Een beetje slecht weer.En....ik ga gauw een vakantie boeken naar Australie. Ik heb er helemaal zin in na het lezen van al jouw verhalen.
    XXX

  • 22 Oktober 2005 - 05:54

    Vincent:

    heeeeeeeeeeeee bas top dat het gfoed met je gaat en ik ook benieuwd naar die duitse dames hahahaha mooie casanova!!!! hier alles goed groetjes van jolanda en dyon en mij natuurlijk werkse mate...

  • 22 Oktober 2005 - 06:38

    Sanny:

    Hey Bas, Je verhaal is weer super, dus ik wacht de foto's af, want die maken het inderdaad helemaal werleds!! Maar goed man dat je nu aan het werk kan. Hopelijk maak je ook weer genoeg mee op de farm. Succes en ik zit al weer te wachten tot je weer met je verhalen komt.. groetjes sanny

  • 22 Oktober 2005 - 07:51

    Jacques:

    Bas, eindelijk een normaal verhaal van iemand, die gewoon een beetje voor z'n rust op vakantie is en niet iedere dag de mooiste dingen mee moet maken. Dat hoort er ook bij; je kunt, afgezien van het geld, niet een heel jaar lang alleen maar leuke dingen doen. Je hebt trouwens al heel wat moois gezien, uit je verhalen en je foto's op te maken. Ik ben benieuwd wat je van Nieuw Zeeland zal vinden waar alles wat kleinschaliger is en compacter. Dat lijkt me nog leuker om te "doen".
    Succes met de meloenenpluk (plukkie al?) en nog een heel fijne tijd down under.

  • 22 Oktober 2005 - 08:59

    Geertje:

    Hoi Bas, steeds als ik zie dat je weer een berichtje heb verstuurd ga ik er echt voor zitten om je verhaal op mijn gemak te lezen. En zoals ik inmiddels van je gewend ben is je reisverhaal net een boek voor mij geworden en kan haast niet wachten tot de volgende bladzijde. Fijn te lezen dat je werk heb gevonden en hoop dan ook dat je het leuk gaat vinden, want het zal wel weer vreemd zijn om met regelmaat rekening te moeten houden. Zal maandag zeker aan je denken en wens je veel werkplezier. Bert en Geertje

  • 23 Oktober 2005 - 07:11

    Ruud:

    Na al je lekkere uitjes ben ik ook zeer benieuwd hoe het werken je daar bevalt als farmer! Zelf zijn we net terug uit Florida voordat Wilma ons te pakken kon krijgen. Als je op zoek bent naar een whiples is het bezoeken van de Disney parks een must,..kidding. Het was superfantastisch met de kids. Groetjes Ruud!

  • 23 Oktober 2005 - 07:30

    Hans Van Luijken:

    Hoi Bas,
    Had ik het niet gedacht: geen tomatenplukker, geen bananenplukker, nee, Bas gaat voor de meloenen. Daar had hij het altijd al over; meloenen!Nou Bas,ik wens je veel sterkte en plezier. In elk geval lees ik dat je opnieuw ontzettend heb kunnen genieten van de regenwouden. Lijkt mij ook gaaf. Voorlopig moeten wij het hier doen met "regensteden " maar ja,het is herfst en ook dat heeft wel wat.Ondanks de komende werkweken kijk ik toch weer uit naar hetgeen jij daar zoal beleeft. Maak er ook daar wat van! Geniet! Hans

  • 23 Oktober 2005 - 13:40

    Je Buren Van 90:

    Hé Bas!
    Hoe gaat het? je verhalen en foto's zien er tot nu toe erg gaaf uit. Blij te horen dat je werk hebt gevonden, maar het zal wel flink aanpoten worden...
    Om je een hart onder de riem te steken (of was het nou een steek onder water geven..?) hierbij DE uitslag waar je op hebt gewacht al die tijd (aangezien ik hierover nog niets heb gelezen bij de berichtjes "offer" ik mij maar op):
    PSV-AJAX: 1 - 0!!!!!
    Maar dat zal vast geen verassing voor je zijn.
    Veel plezier nog verder.
    Rachid en Regina

  • 24 Oktober 2005 - 07:28

    Maudy:

    Hoi Bas, Leuk dat je zo naar je zin hebt. een neefje van ons heeft ook een tijdje gewerkt op de meloenenfabriek. Zwaar werk hoor!!! Maar goed, als je over een jaartje terugkomt zie je er misschien wel uit als een "body builder" . Ik zou zo zeggen geniet er maar weer van en we horen weer gauw van je
    Dikke kus
    Maudy (en Peter natuurlijk)

  • 24 Oktober 2005 - 08:21

    Romy:

    Hee Basssie!:)
    echt leuk om te lezen wat je daar allemaal beleefd!
    hoe zit t met de meiden,,al iets leuks versiert?=P Werkse he,, en geniet er van! Kus Romy

  • 24 Oktober 2005 - 09:34

    Jerry:

    Heel de dag dikke meloenen in je handen en er nog betaald voor krijgen ook, you bastard!! ;-)

  • 24 Oktober 2005 - 12:06

    Alice En Jef:

    Hi!

    We zitten nu in Torremolinos en eten meloenen.. haha geintje! Wij zijn hier dan ook maar twee weken he, baszzz. Als ik terug kom moet ik aan de slag met mijn nieuwe baan en ik heb nu al drie poezen rondhuppelen.. wellicht tijd voor een groter huis!

    dikke kus en veel plezier van ons allemaal.

    Liefs,
    Alice en Jeffrey

  • 24 Oktober 2005 - 13:04

    Dave:

    Zo bassie, dat moet even wennen zijn, drie a vier weken werken. Wel erg leuk dat je ook veel andere backpackers tegen komt. Ik ben benieuwd naar de foto's, dus ik kijk de volgende keer weer naar Bassie in Australie
    Groetjes Dave

  • 24 Oktober 2005 - 14:57

    Mirella:

    Hoi Bas!
    Ben echt onwijs benieuwd hoe je eerste werkdag bevallen is. Wederom onwijs genoten van je mooie verhaal! Ik ga maar eens kijken of ik niet stiekem mee kan in de koffer van je moeder..
    Have fun!!!
    Veel liefs,
    Mirella

  • 24 Oktober 2005 - 15:08

    Sjoerd:

    Ha Bas,

    Leuk om op deze manier met je te praten. Ga met belangstelling je verslagen lezen.

    Hartelijke groeten,

    Sjoerd en Ruud

  • 24 Oktober 2005 - 18:16

    Ton:

    Hi Bassie. Gaaf verhaal weer. Wat maak jij veel mee en je zuipt heel wat af. Doe je nog meer zondige dingen??????? Ik heb van je moeder inmiddels begrepen dat je het meloen plukken waanzinnig gaaf vindt. Dat hou je dus wel drie weken vol, toch??????????
    GEINTJE. Maak maar veel plezier. Je moet je leven lang nog werken. En als je geld op is, zul je wel moeten. Maar ook daar is niks mis mee. Leer je ook weer van. Hou je haaks. Wij passen op Marietje.

    Ton en ria

  • 24 Oktober 2005 - 19:05

    Gerda:

    Hoi Bas, nou van mij moet je het ook niet hebben he. Ik heb nog niet rustig de tijd genomen om je avonturen te volgen, terwijl ik toch echt benieuwd ben hoe het je allemaal vergaat. Berichtjes maar van mijn werk naar privemail gestuurd, anders komt er echt niks van. Nu even je laatste bericht gelezen, en die andere ga ik zeker ook nog teruglezen.
    Bas geniet ervan, elke dag is een nieuwe ervaring, ook al zou je 4 wk hetzelfde werk gaan doen, het feit dat jij dat bepaalt en dan erna dus verder gaat, geweldig toch!!
    Bas pas goed op jezelf en tot ...over heel lang!
    groetjes Gerda

  • 24 Oktober 2005 - 19:52

    Vinnie Terranova:

    Ola!!!
    Zo jongen, ga jij maar weer ff werken voor je centen. Kan je lekker alles laten bezinken wat je allemaal hebt meegemaakt. Werken in de buitenlucht met een graadje of 25 is trouwens nog altijd beter dan op kantoor zitten en te moeten luisteren naar het tikken van de regen tegen het raam. Hou je haaks!!
    PS. AJAX -FC THUN 2-0!!!

  • 25 Oktober 2005 - 10:53

    Piet En Ineke:

    He Bassie ,leuk om je avonturen te lezen en dat je het zo naar je zin hebt, zal wel tegen vallen om aan het werk te gaan maar je moet maar zo denken dat het voor het goede doel is!
    groetjes vanuit het natte nederland, we kijken uit naar je volgende verhaal


    Piet en Ineke

  • 26 Oktober 2005 - 14:49

    Gitta:

    Good day!Nog steeds niet aan het vervelen, lekker hoor. Nou ja, hoe orginineel, geniet ervan. Zelfs van het werk(?!)
    X

  • 30 Oktober 2005 - 12:14

    Jennifer:

    Hey Bas!
    Wederom een goed verhaal, mooie foto's ook! Hoe heb je het werken ervaren?Hier in Sweet lake city gaat alles zijn gangetje! Liefs en groetjes van ons allemaal.
    De Brabandertjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Townsville

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

28 Juni 2006

Home sweet home

15 Juni 2006

Thailand

01 Juni 2006

Maleisie

16 Mei 2006

Singapore

09 Mei 2006

Bye bye Australie
Bas
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 62
Totaal aantal bezoekers 55064

Voorgaande reizen:

06 September 2005 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: